arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۳۸۸
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۲۱ - ۲۷ آبان ۱۳۹۶

ورود سامانه بارشی به کشور از فردا/پیش بینی وضعیت هوای کرمانشاه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از نزدیک شدن سامانه‌ای بارشی به کشور خبر داد و گفت: با ورود این سامانه ابتدا بارش‌های پراکنده در مناطق شمال غرب و غرب کشور آغاز می‌شود و در روز دوشنبه بر میزان و وسعت بارش در این مناطق افزوده می‌شود.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به پایداری جو حاکم در بیشتر مناطق کشور در روزهای شنبه و یکشنبه اظهار کرد: در این دو روز در شهرهای صنعتی و پر جمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود. از روز یکشنبه روند افزایش دما در استان‌های حاشیه دریای خزر پیش بینی می‌شود. دمای هوا در این استان‌ها در روز دوشنبه به بالاترین دما می‌رسد. هوای نسبتا گرمی در روز سه شنبه در این مناطق باقی خواهد ماند.

وی ادامه داد: در روزهای یکشنبه و دوشنبه وزش باد شدید گرم جنوبی برای گیلان و اردبیل رخ می‌دهد. از بعدازظهر روز یکشنبه با نزدیک شدن سامانه‌ای بارشی به کشور ابتدا بارش‌های پراکنده در مناطق شمال غرب و غرب کشور آغاز می‌شود و در روز دوشنبه به میزان و وسعت بارش در این مناطق افزوده می‌شود.

به گفته مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در این روز بارش پراکنده برف در شمال غرب کشور پیش بینی می‌شود. روزهای دوشنبه و سه شنبه نیز غرب خلیج فارس، مواج بودن، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید را تجربه می‌کنند.

وظیفه همچنین اضافه کرد: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه با فعالیت بیشتر این سامانه، بارش تمام نیمه غربی کشور را در برمی‌گیرد. سه شنبه بارش در مناطق غرب و جنوب غرب کشور شدت بیشتری دارند و در ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز شرقی بارش‌ها به شکل برف خواهند بود. همچنین به دلیل افزایش سرعت وزش باد روی عراق، از بعد از ظهر یکشنبه و طی روز دوشنبه پدیده گردوخاک در برخی نقاط غرب و جنوب غرب دور از انتظار نیست.
پیش بینی وضعیت هوای کرمانشاه

وظیفه درباره وضعیت آب و هوای استان کرمانشاه نیز توضیح داد و گفت: امروز برای استان کرمانشاه آسمانی صاف تا کمی ابری پیش بینی می‌شود. بیشینه دمای امروز ۱۹ و کمینه آن به یک درجه بالای صفر می‌رسد. همچنین برای روز یکشنبه نیز آسمانی صاف تا قسمتی ابری، به تدریج وزش باد و افزایش ابر برای کرمانشاه پیش بینی شده است. دمای هوا در سردترین ساعت پنج درجه و در گرمترین ساعت ۱۸ درجه بالای صفر خواهد بود.

به گفته وی، استان کرمانشاه در روز دوشنبه ۲۹ آبان ماه آسمانی نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات وزش باد و بارش پراکنده‌ را پشت سر می‌گذارد. بیشینه دمای روز دوشنبه نیز ۱۶ و کمینه آن هشت درجه پیش بینی شده است.

وظیفه درباره وضعیت آب وهوای استان تهران در ۴۸ ساعت آینده نیز گفت: برای روز یکشنبه – ۲۸ آبان- این استان شاهد آسمانی کمی ابری و غبارمحلی دربعدازظهر همراه با افزایش ابر است. بیشینه دما نیز ۱۷ و کمینه آن هشت درجه سانتی گراد خواهد بود.

وی ادامه داد: در روز دوشنبه نیز استان تهران وضعیت جوی کمی ابری تا نیمه ابری، همراه با غبارمحلی پیش بینی شده است. دمای هوا در گرم‌ترین ساعت به ۱۸ و در سردترین ساعت به ۹ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

نظرات بینندگان