arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۴۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۰

رحیمی شهروند افتخاری اکوادور شد +عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون اول رئیس جمهور کشورمان به عنوان شهروند افتخاری اکوادور انتخاب شد.
به گزارش انتخاب به نقل از پانا، معاون اول رئیس‌جمهوری کشورمان در جریان سفر به دو کشور آمریکای لاتین پیش از ظهر امروز به وقت محلی با شهردار کیتو پایتخت اکوادور دیدار و پس از بحث و تبادل نظر طی مراسمی در جمع اعضای شورای شهر کیتو، کلید این شهر را دریافت و به عنوان شهروند افتخاری معرفی شد.

رحیمی همچنین با تقدیر از انتخاب وی به عنوان شهروند افتخاری کیتو از معماری و اصالت این شهر تمجید کرد.

وی همچنین ضمن ابراز خرسندی از حضور در بین یکی از بهترین و سرآمدترین ملت‌ها جهان به قدمت و تاریخ بیش از ۳۵۰۰ ساله اکوادور اشاره کرد و گفت: بنا به توصیه دکتر احمدی‌نژاد و به منظور استحکام روابط با یکی از بهترین کشورهای به پا خاسته آمریکای لاتین در برابر زیاده‌خواهی سلطه طلبان به کشور اکوادور سفر کرده ایم و امیدوارم با همدلی دو ملت تاریکی و روشنی را در هم‌آمیزیم و نهضت دوستی، عدالت‌خواهی و استقلال‌طلبی را در بین دو ملت و سایر ملت هاایجاد کنیم.

معاون رئیس‌جمهور در ادامه به تاکیدات دین مبین اسلام برای حفظ کرامت انسان‌ها اشاره کرد و اظهار داشت : ملت ایران همواره طرفدار صلح، دوستی و برادری بوده و است و امیدوارم در آینده ای نزدیک صلح و دوستی در جهان برقرار شود تا همه ملت‌ها با یکدیگر همزیستی مسالمت‌آمیز داشته باشند که در این راستا و به منظور ارتقاء سطح روابط بین دو کشور، دیدار و گفتگوهایی را با مسئولان عالی‌رتبه کشور اکوادور خواهیم داشت.

در این مراسم همچنین شهردار کیتو ضمن ابراز خرسندی از حضور هیات ایرانی در اکوادور گفت: اکوادور همواره به دنبال گسترش روابط در تمامی زمینه‌ها و در جهت برقراری عدالت با جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: ایران و اکوادور با سابقه تاریخی طولانی خود مهد تمدن جهان هستند و حضور هیات ایرانی در این کشور علاوه بر تقویت روابط فی ما بین برای دو ملت نیز دارای فایده است
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مهران شهسواری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
1
3
خدا قبول کنه!!!
مهران
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
0
3
اونجا یارانه میدن؟
نظرات بینندگان