arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۰۹ - ۲۸ آبان ۱۳۹۶

موگابه و فرمانده ارتش زیمبابوه امروز دیدار می‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شبکه دولتی زیمبابوه اعلام کرد، رابرت موگابه و فرمانده ارتش این کشور که او را تحت بازداشت خانگی قرار داده است، امروز (یکشنبه) مجددا دیدار می‌کنند. این دومین دیدار آنهاست که روی خروج این رهبر دیرینه زیمبابوه از قدرت متمرکز است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تلویزیون دولتی زیمبابوه این خبر را به نقل از فیدلیس موکونوری، از کشیش‌های کاتولیک سرشناس گزارش داد که رئیس تیم مذاکره‌کننده خوانده می‌شود. از جمله سایر مقام‌های حاضر در تیم مذاکره می‌توان به مدیر اطلاعات موقت و سخنگوی رابرت موگابه، رئیس‌جمهوری بلاتکلیف زیمبابوه اشاره کرد.

هیچ اشاره‌ای به حضور نمایندگان آفریقای جنوبی که در نشست‌های پیشین در اول هفته حضور داشتند، نشده است. گفته می‌شود که موگابه در مقابل تلاش‌ها برای برکناری‌اش مقاومت می‌کند.

یکی از وزرای سابق کابینه زیمبابوه به آسوشیتدپرس گفت که حزب حاکم به زودی خواستار عزل موگابه خواهد شد. این اظهارات در حالی مطرح شد که هزاران تن از ساکنان هراره، پایتخت زیمبابوه در تظاهراتی گسترده خواستار استعفای موگابه شدند. او همچنان در حبس خانگی است و تمایلی به کناره‌گیری از قدرت ندارد.

نظرات بینندگان