arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۴۲۹
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۰ - ۲۸ آبان ۱۳۹۶

هیلاری کلینتون: ترامپ همچنان عروسک خیمه‌شب‌بازی پوتین است

وزیر امور خارجه سابق آمریکا در مصاحبه‌ای اعلام کرد که در مورد ادعایش درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا همچنان پابرجاست و ترامپ چون عروسک خیمه شب‌بازی پوتین بود، برنده شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هیلاری کلینتون: ترامپ همچنان عروسک خیمه‌شب‌بازی پوتین است

وزیر امور خارجه سابق آمریکا در مصاحبه‌ای اعلام کرد که در مورد ادعایش درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا همچنان پابرجاست و ترامپ چون عروسک خیمه شب‌بازی پوتین بود، برنده شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه سابق آمریکا و رقیب دموکرات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست جمهوری این کشور در مصاحبه‌ای با پایگاه خبری "Mother Jones" که روز جمعه صورت گرفت، در پاسخ به این سوال که آیا همچنان بر ادعای مطرح شده در مناظره‌های ریاست جمهوری سال گذشته پابرجاست، گفت: من نمی‌دانم که چگونه رئیس جمهوری آمریکا با توجه به تمامی نگرانی‌ها درباره مساله انتخابات در دیداری که اخیرا با پوتین داشته حرفای او را درباره دخالت نکردن در انتخابات باور کرده است.

ترامپ روز شنبه نیز گفت: هر زمانی که پوتین مرا می‌دید، می‌گفت من این کار را نکردم و من واقعاً بر این باورم که به من راست می‌گفت.

هیلاری کلینتون در ادامه مصاحبه‌اش با اشاره به اظهارنظرهای اخیر ترامپ گفت: اعتقادی به این ندارم که او فردی ساده لوح باشد. من بر این باورم که ترامپ امیدوار است همگی ما این حرف‌های پوتین را باور کنیم یا دست کم افرادی که حامی‌اش هستند باید حرف‌های پوتین را باور کنند. اما این درست یک حمله جدی سایبری علیه آمریکا است.

کلینتون در ادامه مصاحبه خود با اشاره به اینکه نگران مشروعیت انتخابات ۲۰۱۶ آمریکاست، گفت: من بر این باورم که روشی برای التیام نگرانی‌ها در مورد سیاست‌های آمریکا وجود ندارد. اقداماتی از سوی دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا درباره ارائه مواردی در استیضاح رئیس جمهور نیز مطرح شده است اما روشی برای این منظور در این سیستم نداریم. به همین دلیل است که من به دنبال کمیسیون مستقل برای این منظور هستم. من فکر می‌کنم که ما باید این تحقیقات را ادامه دهیم. مساله مطرح کردن استیضاح ترامپ هنوز در مراحل اولیه خود است.

وزیر امور خارجه سابق آمریکا همچنین اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا به انتقادهای پس از انتخابات از جانب هیلاری کلینتون به شدت وسواس پیدا کرده است.

وی ادامه داد: من می‌خواهم همچنان به انتقادهای علیه ترامپ ادامه دهم. او مدت زیادی را صرف توئیت کردن و بازی گلف می‌کند اما اگر بخواهیم صادقانه بگوییم میان گلف بازی کردن و توئیت، چیز دیگری را انجام نمی‌دهد. تمام زندگی‌اش این دو مورد است.

اظهار نظرهای هیلاری کلینتون پس از آن مطرح شد که ترامپ در توئیتی بار دیگر به هیلاری کلینتون انتقاد کرده و او را بهترین و بزرگترین بازنده در تمامی دوران‌ها خواند.

نظرات بینندگان