arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۴۵
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۰

جزایری: عیاشی نکرده ام.../ من تمام شدم، کاش یک کارخانه شکلات داشتم

فردی که در کارهای اقتصادی فعالیت می‌کند که هیچ وجه نباید به افراد سیاسی نزدیک شود. این بدان معنی نیست که خدای ناکرده افراد سیاسی مورد احترام نیستند بلکه بالعکس ضمن احترام وافر به سیاسیون، اول به خودم و بعد به همه فعالان اقتصادی توصیه می‌کنم وارد عرصه سیاست نشوند، چون سیاست و اقتصاد دو مقوله فوق تخصصی و کاملا جداگانه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

     شهرام جزایری در گفتگویی با «همشهری ماه» ضمن اظهار پشیمانی از برخی اقدامات خود بزرگترین اشتباهش را نزدیک شدن به آدم های سیاسی دانست

    *پرونده من بیشتر از آنکه یک پرونده قتصادی باشد، پرونده‌ای است که رسانه‌ها برخلاف تصریح قانون آیین دادرسی کیفری قبل از صدور حکم جرم مرا قطعی تلقی و آنقدر علیه من تبلیغ کردند که قاضی صادرکننده حکم شهرامی را محاکمه و محکوم کرد که رسانه‌ها درست کرده بودند و مرا به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به 27 سال حبس محکوم کرد. وقتی به رای صادره اعتراض کردم و پرونده در شعبه26 دیوان عالی کشور مطرح شد(که یکی از دقیق ترین شعبه‌های دیوان عالی کشور است و به پرونده‌های کلان اقتصادی رسیدگی می‌کند) مرا از اتهام بسیار سنگین اخلال در نظام اقتصادی کشور تبرئه و به صراحت اعلام کرد این گونه رای دادن خلاف اصول اولیه حکم دادن قضات است و به فتوا شبیه است تا قضاوت؛ زیرا شهرام جزایری هیچ یک از اموال دولتی و غیره را تضییع نکرده است و تمام اموال اصلی و سود تسهیلات بانکی را پرداخت کرده است و بهترین شاهد در این زمینه، عدم شکایت سیستم بانکی علیه شهرام جزایری بوده است.

    من اشتباهات زیادی داشته‌ام و از جوانی و ناپختگی خطاهای زیادی کرده‌ام که این بلاها را بر سر خود و خانواده‌ام آورده‌ام.10 سال اسارت و زندانی شدن، نابودی کامل خود و خانواده‌ام و تحریک شدن افراد ذی نفع علیه من برخلاف واقعیات، به دلیل درست عمل نکردن من بوده و مسئولیت همه این شرایط بر عهده شهرام جزایری است که دارد تاوان می‌دهد.

    *امروز که با شما مصاحبه می‌کنم تا دیگران راهی را که من رفتم نروند. زیرا پس از دستگیری و در پی محاکمات به دلیل قرص‌های اعصاب و آرام بخش برای کنترل فشارهای روحی، خنده‌های من کار دستم داد و علیه من تجهیز شدند، در حالی که من به هیچ وجه مقابل نظام جمهوری اسلامی نبوده‌ام بلکه برعکس عاشق ولایت و مطیع مطلق او بوده و هستم و به همین دلیل من اجازه سواستفاده به رسانه‌های بیگانه نداده‌ام. بسیاری از رسانه‌های بیگانه بارها با خواهر من در کانادا تماس گرفته و خواسته‌اند در مورد زندگی من گزارش تهیه کنند ولی خواهرم هر بار جواب داده: برادرم شهرام نیاز به حمایت شما ندارد، شهرام آدم مطیع نظام جمهوری اسلامی است. بنویسید خطایی کرده‌ام دوست دارم عادلانه به جرمم رسیدگی شود. شهرام فهمیده اشتباه کرده و به دنبال جبران گذشته است.

    *جوانی که به سادگی پیر شد. من خیلی ساده زندگی کرده‌ام. در عمرم شب نشینی نرفته‌ام، عیاشی نکرده‌ام. ولگردی بلد نیستم. هشتاد تا مسافرت خارجی داشته‌ام که همه‌اش را با همسرم سفر کرده‌ام. من عاشق کشورم هستم جانم برای مملکتم می‌دهم. شهرام جزایری تا حالا یک نخ سیگار نکشیده، آدمی است که سرش به کار خودش است.

    *بعد از صدور حکم برائت دیوان عالی کشور، اتهامات جدیدی مطرح شد که من به حکم قطعی به مدت چهار سالش مربوط به جرایم اقتصادی است، بقیه‌اش مربوط به خدمت سربازی و خروج غیرقانونی است.

    *از شما می ‌خواهم کاری کنید که نام شهرام جزایری به قبرستان مرده‌های ورشکسته رفته و از توهمات ذهنی خارج شود.

    *می‌خواهم پس از آزادی از دغدغه‌ها و استرس‌های تهران دور شویم و در مزرعه‌ای در لاویج در شمال کشور نزدیک آمل به کشاورزی و پرورش ماهی بپردازیم. می‌خواهیم کمبااین خریداری کرده و با آن گندم درو کنیم و لذت درو کردن گندم را با کلاه حصیری به تصویر می‌کشیم.

آرزو می‌کنیم حوضچه پر از ماهی را بسازیم و در مزرعه‌مان برق و وسائل الکترونیکی وجود نداشته باشد، تلفن و وسایل ارتباط جمعی نداشته باشیم. با طلوع خورشید بیدار شویم و با غروب آن بخوابیم، هر کدام در کلبه‌ای کوچک و ساده زندگی را کنار خانواده‌مان سپری کنیم.

    *من کسی هستم که در کمال عزت و قدرت مالی به بیش از هشتاد کشور از اروپا، آسیا و آمریکا سفرکرده‌ام، در بهترین هتل‌ها اقامت داشتم، مهمان بزرگ‌ترین مدیران شرکت‌ها بوده‌ام اما برای افرادی مثل من هیچ کجا بهتر از مملکت خودش نیست و من دیگر هزینه‌های لازم برای ادامه زندگی در کشورم را پرداخت کرده‌ام و به هیچ وجه قصد مهاجرت به خارج از کشور را ندارم. مادر و پدر و خواهرم فعلا به طور موقت در کشور کانادا هستند که به طور قطع و یقین پس از آزادی من به وطنشان باز خواهند گشت و این بزرگترین آرزوی خانواده ماست که دوباره گرد هم جمع شویم؛ به خصوص در شهرستان اهواز مدتی را اقامت کنیم تا خاطره‌هامان تجدید شود. واقعا دل همه خانواده برای آن روزها و همسایه‌ها و ... تنگ شده است. این 10 سال برای من 40 سال گذشت. بهترین زمان زندگی‌ام را خودم تباه کردم، من تمام شدم. من سه فرزند دارم. آرزویم این است که بتوانم مثل هر پدری فرزندانم را در آغوش بگیرم.

    *می‌خواستم یک کارخانه شکلات سازی بسازم و متاسفانه به این آرزویم نرسیدم و وقتی در کارخانه آلومینیوم سرمایه گذاری کردم همیشه آرزو داشتم ای کاش به جای آن شکلات ساز می‌شدم. هر چند که از لحاظ حجم سرمایه گذاری بسیار پایین تر بود و از نظر مالی می‌توانستم یک شکلات ساز خوب شوم . کوتاهی کردم و به آرزویم نرسیدم. این هم جز اشتباهاتم بود

    *اولین وامی که گرفتم چهل میلیون تومان بود. من قبل از سررسید، بازپرداخت وامم را شروع می‌کردم. این در رای دیوان عالی کشور آماده است.

    *قبلا توضیح دادم و مجددا عرض می‌کنم. از بسیاری از تلاش‌هایم کاملا پشیمان و نادمم خیلی از اوقات کارهایی را انجام دادم که اساسا لزومی نداشته اما به دلیل بی تجربگی و خامی و ناپختگی برای آنها وقت گذاشتم که نه تنها نتیجه نداشته بلکه برعکس مرا گرفتارتر کرده و برایم دردسر درست کرده و برای همین به همه جوانان ایرانی توصیه می‌کنم مسیری را که من رفته‌ام دنبال نکنند.

    *به نظر من فردی که در کارهای اقتصادی فعالیت می‌کند که هیچ وجه نباید به افراد سیاسی نزدیک شود. این بدان معنی نیست که خدای ناکرده افراد سیاسی مورد احترام نیستند بلکه بالعکس ضمن احترام وافر به سیاسیون، اول به خودم و بعد به همه فعالان اقتصادی توصیه می‌کنم وارد عرصه سیاست نشوند، چون سیاست و اقتصاد دو مقوله فوق تخصصی و کاملا جداگانه است.

    *از نزدیک شدن به آدم‌های سیاسی پشیمانم. هر چند که آنها سراغ من آمدند ولی چون نوع فعالیت سیاسی و اقتصادی به هم ارتباطی ندارد این کار من درست شود

    *لبخندی که همیشه در دادگاه داشتم باعث تعجب خبرنگارها، عکاس‌ها و حضار شده بود. بعدها خیلی‌ها از من دلیل لبخند را می پرسیدند و خیلی‌ها مرا با آن لبخند می‌شناختند، عاقل از اینکه به دلیل استفاده داروهای آرام‌بخش، بی‌خیال و راحت شده بودم و اساسا به قول معروف در باغ نبودم که چه بلاهایی به سرم می‌آید.

    *آقای محسنی اژه‌ای چون قاضی مستقلی است و از رسانه‌ها تاثیر نمی‌پذیرد. هر پرونده‌ای را گرفته به سرانجام رسانده، رای قاطع می‌دهد و پرونده‌های مهم و ملی از جمله آقای کرباسچی را به بهترین نحو مدیریت و اداره کرد اما نمی‌دانم چرا هر چقدر برای ایشان نامه نمی‌نویسم تا حداقل به عنوان دادستان کل کشور در اجرای حکم کیفری دخالت کند، آن بزرگوار وارد نمی‌شود و امیدوارم بالاخره روزی برسد تا قاضی بزرگ و قاطعی مانند ایشان تکلیفم را یکسره کنند و از ایم بلاتکلیفی نجاتم دهند.

    *در ایران هر کس کار کند می‌تواند پول دربیاورد. البته باید استعداد این کار داشته باشد. از هر سرمایه داری بپرسید می‌گوید ایران بهترین جا برای زندگی و کار اقتصادی است. در ایران بازار مصرف خوبی داریم. باعث تاسف است که بازار در انحصار کالاهای چینی، کره‌ای و ... قرار گرفته. ما خودمان می‌توانیم نیازهای بازار را تامین کنیم. فقط نیاز به فرهنگ داریم.

    *تلخ ترین لحظه زندگی‌ام لحظه‌ای بود که مرا به اتهام اخلال در نظام اقتصادی به 27 سال حبس محکوم کردند و شیرین‌ترین ‌اش روزی که از اتهام اخلال در نظام اقتصادی توسط دیوان عالی کشور تبرئه شدم و حکم خوش حسابی گرفتم.

    *به همه مسوولان و حاکمان نظام مقدس جمهوری اسلامی پیام ندامت و پشیمانی شهرام جزایری را اعلام می‌نمایم و عرض می‌کنم که بعد از عدالت، عفو و بخشش برترین خصلت حاکمان است و رافت اسلامی که زینت و افتخار حاکمان فعلی ایران اسلامی است و به همین استناد نیز از شما جراید و رسانه‌ها خواهش می‌کنم موضوع این مصاحبه را سیاسی ندانید. بلکه بالعکس در دل‌های یک مسلمان به حج رفته بدانید و آگاه باشید خداوند فرموده همه بندگان من مورد مغفرت و آمرزش هستند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
پارسا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
6
7
حالا که گیر افتاده از این در وارد شده (ترحم بر پلنگ تیز دندان ستمکاری بود بر گوسفندان)
هيچ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
4
10
داره آماده ميشه پولارو خرج كنه ....
حاكم چي رو ببخشه؟ خوردن مال مردم رو؟ خوردن حق ديگران رو؟
مگه طرف شما حاكم هست؟
طرف شما و امثال شما حرامخوارها و ... مردم هست و خداي مردم .......
ناشناس
|
NORWAY
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
2
17
ذهن اقتصادی یش این بوده که با رشوه صدها شرکت صوری درست کرده و از امتیاز صادرات که دولت میداده سوء استفاده کرده و به بزرگ و کوچک رشوه میداده این هست ذکاوت سرمایه داران ما تو ایران که اغلب با رانت خاری یک شبه میلیاردر میشند و تعدادی از مردم ایران چنین فردی فاسدی را صاحب ذهن اقتصادی میدانند !!!!!!!!!! در حالی که د ر کشورهای غربی سرمایدارها هزاران شغل ایجاد میکنند و تازه به دولت مالیات بالا ی ۶۰ درصدی میدهند و محصولاتی تولید میکنند که در دنیا خواستار داره نه بشینند تو حجره یا تو یک دفتر و با یک تلفن یک معامله صوری بکنند و صدها میلیون به جیب بزنند و مردم مصرف کننده بهای این دلال بازیها را بدهند ...واقعان کسانی که این فرد را مخ اقتصادی میداند افرادی کوتاه فکر هستند از قدیم گفتند خلایق هر چه لایق ...
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
1
6
آین بابا میلیاردها وام با رانت خواری و سیاسی بازی گرفته اونوقت ادعا می کنه مخ اقتصاده،مردم و چقدر ساده فرض می کنید
مسلم
|
UNITED STATES
|
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
1
6
توخودت قند نباتی شکلاتی شکلاتی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
0
0
چه ساده یکعده خود را نخود هر آشی میکنند ودرهر زمینه ای خود را صاحب نظر میدانند وجاهلانه رای صادر میکنند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
0
0
اگر گیر نیافتاده بود باز هم این حرفها را میگفت؟
خیلی تابلوئه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
0
1
قبول کنیم که مسایل سیاسی در برخورد با پرونده ایشان دخالت داشته. اگر خاطر مبارک باشه ماجرای ایشان مصادف با دولت اصلاحات بود. آنزمان از هر حربه ای برای ضربه زدن به اصلاحات استفاده میکردن؛ و چه ماجرایی بهتر ازین پرونده که میشد انگ فساد را براحتی در آن جا داد! بهمین سبب ماجرا ابعاد گسترده ای یافت که مجرم آن را نمیشد با 1 سال و 10 سال مجازات کرد بلکه 27 سال!! در حال حاضر با اختلاسهای چند هزار میلیاردی باید دید واکنش دستگاه قضایی چگونه است آیا باید منتظر مقابله باشیم یا مسامحه!!
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۴:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
0
0
‫این شجره نامه جزایری ها رو منتشر کنید ببینیم که با که فامیله...
نظرات بینندگان