arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۶۳۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۰ - ۲۹ آبان ۱۳۹۶

هند قرارداد موشکی با اسراییل را لغو کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت دفاع هند قرارداد 500 میلیون دلاری خرید موشک های هدایت شونده ضد تانک 'اسپایک' این کشور با رژیم صهیونیستی را لغو کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع هند از سازمان تحقیق و توسعه صنایع دفاعی(DRDO) این کشور خواسته است تا به صورت داخلی موشک های هدایت شونده ضد تانک (ATGM) را تولید کند.
قراداد موشکی میان هند و رژیم صهیونیستی قرار بود پس از انجام مذاکرات بر سر قیمت آنها با شرکت سیستم های پیشرفته دفاعی رافائل این رژیم امضا شود.
منابع وزارت دفاع هند اعلام کردند تصمیم برای لغو قرارداد خرید موشک از اسرائیل (رژیم اشغالگر قدس)به این دلیل بوده است که آن مغایر با برنامه تولید داخلی موشک و صنایع نظامی سازمان تحقیق و توسعه صنایع دفاعی هند بوده اند.
یک مقام در وزارت دفاع هند که نخواست نامش فاش شود گفت: سازمان تحقیق و توسعه صنایع دفاعی هند تاکنون دو نوع موشک های هدایت شونده ضد تانک به نام های ناگ و آنامیکا را تولید کرده است. این سازمان می تواند نسل سوم و پیشرفته تر این موشک ها را نیز بدون نیاز به انتقال تکنولوژی تا سه یا چهار سال آینده تولید کند.
هند پیش از نیز این با پیشناهد خرید موشک های ضد تانک 'جاولین' متعلق به شرکت لاکهید مارتین آمریکا مخالفت کرده بود.
دولت هند به دنبال مدرن سازی ناوگان موشکی خود است.
به گفته مقامات نظامی این کشور، ارتش هند هم اکنون به 68 هزار موشک ضد تانک برای آمادگی در صورت وقوع یک جنگ 10 روزه احتیاج دارد.
موشک های هدایت شوند 'اسپایک' با برد 2.5 کیلومتر قادر به نابود کردن اهداف خود در روز و شب می باشند. این درحالی است که موشک های ضد تانک نسل دو ارتش هند فقط قادرند در طول روز اهداف خود را نابود کنند.
وزارت دفاع هند در سال 2009 با درخواست خرید 321 پرتاب کننده و 8 هزار 356 موشک هدایت شونده ضد تانک به شرط انتقال تکنولوژی موافقت کرد. درحالی که آمریکا با انتقال تکنولوژی ساخت موشک به هند مخالفت کرد، شرکت رافائل اسرائیل حاضر به ساخت این موشک ها در هند شد.
هند پس از به عضویت درآمدن در رژیم کنترل تکنولوژی موشکی در سال 2015 ، برنامه موشکی خود را توسعه داده است.
سازمان تحقیق و توسعه صنایع دفاعی هند مسوولیت برنامه موشکی این کشور را بر عهده دارد.

نظرات بینندگان