arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۶۷۵
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۲ - ۲۹ آبان ۱۳۹۶

گزارش واشنگتن پست از تلاش وزارت دادگستری آمریکا برای طرح اتهاماتی علیه ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد: وزارت دادگستری آمریکا قصد دارد با هدف تحت فشار قرار دادن قانونگذاران، پرونده‌هایی را علنی کند که ادعا می کند ایران در آنها نقش دارد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، مقامات وزارت دادگستری آمریکا در حال آماده کردن پرونده‌هایی هستند که شامل اتهاماتی علیه ایران است و قرار است در ماه‌های آینده اعلام شود. از جمله این پرونده‌ها، موضوع حمله سایبری به شبکه تلویزیونی ماهواره‌ای اچ بی او است که در ماه‌های ژوئیه و اوت اعلام کرد که هدف حمله‌ای بزرگ قرار گرفته است و هکرها از سیستم های آن اطلاعات دزدیده‌اند.

به گفته منابع مطلع از این موضوع، ماه گذشته از دادستان‌های امنیت ملی آمریکا در وزارت دادگستری خواسته شده است تا هر تحقیقات و جریانی را که شامل ایران یا اتباع ایرانی می شود، با هدف علنی کردن این پرونده‌ها مورد بررسی قرار دهند.

این منابع آگاه همچنین گفتند که اقدام واشنگتن برای علنی کردن پرونده‌های مرتبط با ایران منجر به بروز نگرانی هایی در داخل آمریکا شده است؛ چراکه برخی مقامات اجرای قانون نگران این هستند که مقامات ارشد وزارت دادگستری آمریکا از آنجایی که قصد افشای این پرونده‌ها را دارند که دولت ترامپ مایل است کنگره تحریم‌هایی جدید علیه ایران وضع کند. یک سری پرونده‌های قضایی می تواند فشار بر قانونگذاران برای اقدام کردن را افزایش دهد.

برخی مقامات فدرال اجرای قانون نیز ابراز کرده‌اند که علنی کردن این پرونده‌ها به جای محرمانه نگه داشتن آنها می تواند تحقیقات در جریان را تضعیف و یا دستگیری مظنونان را سخت‌تر کند.

سخنگوی وزارت خارجه دادگستری آمریکا از اظهارنظر درباره انی گزارش ممانعت کرده است.

برچسب ها: آمریکا ، دادگستری
نظرات بینندگان