arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۲ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۰

بلر: پس از 11 سپتامبر 2001 قصد انهدام يك هواپيماي مسافربري را داشتم

نخست‌وزير سابق انگليس اعلام كرد كه پس از حوادث يازدهم سپتامبر 2001 قصد داشته دستور منهدم كردن يك هواپيماي مسافربري را كه از مسيرش منحرف شده بود، صادر كند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست‌وزير سابق انگليس اعلام كرد كه پس از حوادث يازدهم سپتامبر 2001 قصد داشته دستور منهدم كردن يك هواپيماي مسافربري را كه از مسيرش منحرف شده بود، صادر كند.

به گزارش انتخاب به نوشته روزنامه ديلي تلگراف، توني بلر، نخست‌وزير سابق انگليس به ارائه جزئيات بيشتري درباره‌ اينكه نزديك بود دستور فرود يك هواپيماي مسافرتي را مدتي پس از 11 سپتامبر صادر كند، پرداخت.

نخست‌وزير سابق انگليس اعلام كرد: هواپيماهاي جنگي آماده شده بودند تا به اين هواپيما حمله كنند چراكه ظاهرا اين هواپيما از مسير خود خارج شده بود.

به گفته نخست‌وزير سابق انگليس پروتكل‌هاي جديد پس از حوادث يازدهم سپتامبر اين اجازه را به وي مي‌داده كه هواپيما را منهدم كند.

بلر خاطرنشان كرد: ما در آستانه اتخاذ تصميم نهايي براي حمله به اين هواپيما بوديم و از امكانات لازم براي اين كار برخوردار بوديم.

وي در پاسخ به پرسشي درباره اينكه وي تا چه اندازه نزديك به صدور دستور حمله به اين هواپيماي مسافربري بود، تصريح كرد: خيلي نزديك بود. من در شرايطي قرار گرفتم كه با افسر مسئول عمليات به طور مستقيم صحبت كردم و سعي داشتم پاسخ اين پرسش را بيابم كه آيا اين هواپيما از مسير خود منحرف شده يا قصد حمله دارد.

وي در ادامه افزود: هواپيماهاي جنگي در آمادگي كامل بودند كه اين جت مسافربري را متوقف كنند اما پس از مدتي مشخص شد كه اين جت يك تهديد نبوده است.

بلر از اشاره به زمان دقيق وقوع اين اتفاق خودداري كرد و اظهار داشت: اين موضوع مربوط به زماني پس از حوادث يازدهم سپتامبر است.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، بلر همچنين در مصاحبه خود با شبكه خبري بي‌.بي.‌سي اظهار داشت: مبارزه با تروريسم اقدامي است كه ممكن است مدت‌ها به طول بينجامد. ما درس‌هاي بسياري درباره مقابله با تهديدهاي تروريستي آموخته‌ايم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
0
2
11سپتامبر یک توطئه صهیونیستی ماسونی بود که بود تا به بهانه آن به کشورهایی چون افقانستان و عراق حمله کرده و پایگاه های جدیدی برای آمریکا و صهیونیست جهانی ایجاد شود تا بوسیله آن از سرزمین اسرائیل حفاظت شود.

من حرف حق رو زدم حالا هر چی دوست دارید منفی بدید. شما هم لطفا تایید کن
میر مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۱
0
1
11 سپتامبر بوسیله مستند سازان و کارشناسان سیاسی خود کشور آمریکا افشا شد.
نزدیک به 3000 هزار کارمند یهودی و صهیونیست در آن برجهای دو قلو کار میکردند که همگی به صورت تصادفی!!!!!! آنروز سر کار نرفتند!

آمریکا شیطان بزرگ
نظرات بینندگان