arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۷۳۸
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۷ - ۲۹ آبان ۱۳۹۶

تحقیق و تفحص از مسکن مهر کلید خورد

نماینده تهران از تهیه طرح تحقیق و تفحص از مسکن مهر و تقدیم آن به هیات رییسه خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده تهران از تهیه طرح تحقیق و تفحص از مسکن مهر و تقدیم آن به هیات رییسه خبر داد.

مصطفی کواکبیان در حاشیه جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بیش از 15 نماینده مجلس طرح تحقیق و تفحص از مسکن مهر و سایر پروژه‌های مسکن احداث شده توسط راه و شهرسازی را به هیات رییسه جهت طی مراحل و بررسی در صحن علنی ارجاع داد.

وی در توضیح دلیل تهیه طرح تحقیق و تفحص، گفت: جدا از سوالاتی که در افکار عمومی و محافل سیاسی درباره تعداد تلفات مسکن مهر کرمانشاه و حرف و حدیث‌های پیرامون آن مطرح می‌شود ما نمایندگان به دنبال آن هستیم که بدانیم ساختمان‌های مسکن مهر چه میزان از استحکام، قدرت و قوت کافی را برخوردار هستند؛ البته این موضوع تنها شامل مسکن مهر نمی‌شود و همه پروژه‌های مسکن توسط وزارت راه از دولت نهم تا دولت فعلی را شامل می‌شود.

نماینده تهران گفت: در این تحقیق و تفحص به دنبال میزان هزینه‌کرد ساخت چنین پروژه‌هایی هستیم چون اینکه مثلا بگویند پیمانکاری در مورد بیمارستانی دستگیر شده است دردآور می‌باشد.

وی ادامه داد: پیمانکار طرف قرارداد با دستگاه دولتی است. طبیعتا دستگاه دولتی باید نظارت‌های لازم را انجام دهد تا بیمارستان بعد از هفت ماه افتتاح در زمین لرزه تخریب نشود لذا ما به عنوان دستگاه نظارتی به دنبال چرایی این اتفاقات به دور از مباحث سیاسی هستیم که تنها مربوط به این دولت نیز نمی‌شود.

کواکبیان در پایان گفت: در این تحقیق و تفحص از مراکز نظام مهندسی استان‌ها نیز استعلام‌های لازم صورت می‌گیرد تا قوت، قدرت و کیفیت ساخت و سازها و منابع مالی آنها مشخص شود.

نظرات بینندگان