arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۳ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۰

حضور ستاره‌ي «دكستر» در اقتباس نمايشي «ماهي بزرگ»

بازيگر نقش اصلي سريال «دكستر» در اقتباسي نمايشي«ماهي بزرگ» بازي مي‌كند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بازيگر نقش اصلي سريال «دكستر» در اقتباسي نمايشي«ماهي بزرگ» بازي مي‌كند.

به گزارش انتخاب، تئاتر‌ «ماهي بزرگ» در «برادوي» ميزبان ‌«مايكل سي. هال»، بازيگر سريال پرطرفدار «دكستر»، خواهد بود.

هال در اين اثر، كه به اقتباس از فيلمي به همين نام به كارگرداني «تيم برتون »(2003) ساخته شده،‌ نقش «ادوارد بلوم» را ايفا مي‌كند.

«ماهي بزرگ» در اصل رماني از «دانيل والاس» است كه در سال 1999 به نگارش درآمد.

به گزارش نيويورك ديلي نيوز‌، نقش بلوم در اصل براي «هيو جكن»، بازيگر معروف سينما‌، در نظر گرفته شده بود‌، اما به دليل ناهماهنگي برنامه هاي كاري اين بازيگر استراليايي از بازي در اين تئاتر جا ماند.

پيش از اين گفته ‌شده است كه «بيلي كروداپ» نقش اصلي «ويليام بلوم» را بازي مي‌كند.

«جان آگوست»، نويسنده‌ي فيلمنامه‌ي اثر ماندگار تيم برتون نمايش موزيكال «ماهي بزرگ» را براي تئاتر «برادوي» به نگارش درآورده است. هنوز مشخص نشده است كه نقش برتون در ساخت اين اثر نمايشي چيست.

«دن جينكس» و «بروس كوهن» تهيه‌كنندگي «ماهي بزرگ» را بر عهده دارند و موسيقي و ترانه‌هاي اين اثر نمايشي توسط «اندرو ليپا» تنظيم مي‌شوند.

تيم برتون خالق برخي از تاريك‌ترين و مهيج‌ترين فيلم‌هاي تاريخ سينما ازجمله «سياره ميمون‌ها»، «ادوارد دست‌قيچي» و «بيتل جوس» است.

وي اولين‌بار در سال 1985 براي فيلم «ماجراي بزرگ پي» پشت صندلي كارگرداني نشست، اما با فيلم «بيتل جوس» بود كه در سال 1988 به شهرت رسيد.

تيم برتون كه 14 فيلم بلند در كارنامه سينمايي‌اش ديده مي‌شود، از معدود كارگرداناني است كه تقريبا در همه ژانرها فيلم ساخته است؛ «مريخ حمله مي‌كند» و «سياره ميمون‌ها» در ژانر علمي ـ داستاني تا «ماهي بزرگ» در ژانر فانتزي، «عروس مرده» نامزد جايزه‌ي اسكار در شاخه‌ي انيميشن، «سوئيني تاد» در ژانر موزيكال و «چارلي و كارخانه شكلات‌سازي» در ژانر كودكان.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، وي كه در سال 2007 شير طلاي افتخاري جشنواره‌ي ونيز را كسب كرد، فيلم «سايه‌هاي تاريك» را به‌عنوان جديدترين پروژه‌ي فيلم خود با نقش‌آفريني «جاني دپ» از اوايل بهار مقابل دوربين خواهد برد.

نظرات بینندگان