arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۸۲۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۹ - ۳۰ آبان ۱۳۹۶

هاشمی: منحصر كردن تشيع به غم، درست نيست / همه ايرانيان به‌خصوص آسيب‌ديدگان زلزله به شادی نياز دارند

رییس شورای شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به آغاز ماه ربیع الاول بر اینکه جامعه ما نیاز به شادی دارد تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هاشمی: شادی از مهمترین نیازهای جامعه ماست

رییس شورای شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به آغاز ماه ربیع الاول بر اینکه جامعه ما نیاز به شادی دارد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس شهری «انتخاب»، محسن هاشمی در ابتدای جلسه علنی امروز شورای شهر تهران گفت: همه ايرانيان بخصوص هموطنان آسيب ديده در زلزله به شادي و عبور از رنج و اندوه نياز دارند.

او با گرامیداشت فرارسيدن ماه ربيع الاول كه سرآغاز خير ونيكي براي جهان اسلام است، گفت: آغاز ربيع الاول همزمان با هجرت پيامبر اسلام از مكه به مدينه است، هجرتي از سختي به گشايش، از اقليت به اكثريت و از فرار به افتخار.

هاشمی افزود: هجرتي كه مبدا تاريخ اسلام گرديد و نخستين سال هجري قمري را شكل داد. هجرت پيامبر اكرم در بر دارنده افتخار بزرگ ديگري براي مسلمانان است، فداكاري بزرگمرد تاريخ اميرمومنان علي عليه السلام كه در شب هجرت كه مشركان قصد ترور پيامبر اسلام را داشتند خطر را به جان خريد و در بستر پيامبر خسبيد، ليله المبيت، از درخشان ترين شبهاي تاريخ است كه خداوند به اين شب و بنده اي چون علي مباهات نموده است.

او اضافه کرد: درس فداكاري بزرگ اميرمومنان براي تاريخ، ايثار و به خطر انداختن جان وهستي انسان براي مصالح بزرگ جامعه است كه امروز نيز در برابر ما گشوده شده است.

رییس شورای شهر تهران گفت: ربيع، به معناي بهار است، بهار جانها، بهار قلبها و پايان سردي و خزان دلها، ربيع پايان غم است غمي كه در ماههاي محرم وصفر جامعه شيعه را احاطه مي كند در ربيع جاي خود را به شادي مي دهد.

هاشمی تاکید کرد: شادي لازمه جامعه انساني و از مهمترين نيازهاي امروز مردم ماست، جامعه اي در آن غم ونگراني و رنج بيش از شادي است و بدين لحاظ رتبه نامناسبي در مقايسه با ساير كشورها داريم.

او ادامه داد: امسال، ايام عزاداري ماه صفر، با غم ديگري براي ايرانيان همراه شد، غم فاجعه زلزله غرب كشور كه همدردي دهها ميليون هموطن همدل را برانگيخت.

رییس شورای شهر تهران که اخیرا به همراه چند تن از اعضای شورای شهر به مناطق زلزله زده غرب کشور سفر کرده بود گفت: امروز همه ايرانيان بخصوص هموطنان آسيب ديده در زلزله به شادي و عبور از رنج و اندوه نياز دارند و دستگاههاي فعال در حوزه فرهنگي كشور از جمله مديريت شهري، بايد براي شادي سالم و تفريحات ايراني - اسلامي منطبق بر اصول اخلاقي برنامه داشته باشند.

او افزود: منحصر كردن تشيع به غم ،مسير درستي نيست، راهي است كه جامعه را به سوي افسردگي سوق مي دهد بايد متناسب با عزاداري، شادي نيز در جامعه به اندازه وميزان مناسب خود برنامه ريزي گردد چرا كه سيره و توصيه اهل بيت اينگونه بوده است كه مومن بشاش وخندان است وشاد كردن ديگران فضيلتي است بزرگ.

هاشمی گفت: اميدواريم اين ايام مبارك ربيع بر همه مسلمانان و شهروندان ايران زمين فرخنده باشد و بشارت عبور از سختي ها و رنج ها را بخصوص براي هموطنان زلزله زده بهمراه بياورد.

رییس شورای شهر تهران گفت: در پايان لازم مي دانم از كليه عوامل فعال در امداد وكمك رساني به زلزله زدگان، كه در سفري كه بهمراه ٤ تن از اعضاي محترم شورا به مناطق آسيب ديده داشتيم ، از نزديك شاهد زحمات طاقت فرساي شبانه روزي آنها بوديم بخصوص نيروهاي اعزامي شهرداري تهران، تقدير نمايم و آرزوي موفقيت را براي همه عوامل فعال در اين عرصه داشته باشم.

برچسب ها: محسن هاشمی ، شادی
نظرات بینندگان