arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۰ - ۳۰ آبان ۱۳۹۶

کشته شدن برخی اعضای تیم ملی جودوی سوریه در حمله خمپاره‌ای به دمشق

منابع سوری از کشته و زخمی شدن تعدادی از اعضای تیم ملی جودوی سوریه در حمله خمپاره‌ای به دمشق خبر دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع سوری از کشته و زخمی شدن تعدادی از اعضای تیم ملی جودوی سوریه در حمله خمپاره‌ای به دمشق خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، ضیاء الدین بدر و محمد خانجی، از اعضای تیم ملی جودوی سوریه در حمله خمپاره‌ای به سالن ورزشی "الفیحاء" در دمشق کشته و ۱۵ تن نیز زخمی شدند.

منابع سوری اعلام کردند که خسارت‌های مادی نیز به این سالن ورزشی وارد شده است.

این حمله درحالی صورت گرفته که چندین منطقه در دمشق و حومه آن روز دوشنبه در معرض حملات موشکی و خمپاره‌ای قرار گرفت که قربانیانی نیز برجای گذاشت.

اخیرا نیز "فاضل راضی"، مربی تیم ملی کاراته در حمله خمپاره‌ای در دمشق کشته شده بود. عامل این حملات شورشیان سوری هستند.

بعد از امضای توافق مناطق کاهش تنش در سوریه طی نشست آستانه و بعد از دوره‌ای آرامش در پایتخت سوریه حملات موشکی و خمپاره‌ای طی روزهای اخیر ازسرگرفته شده است و غوطه شرقی دمشق شاهد تشدید عملیات نظامی است.

به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه این حمله به کشته شدن بیش از ۸۰ غیرنظامی از جمله ۱۴ کودک منجر شد. به گفته این نهاد، گروه‌های مخالف چندین حمله خمپاره‌ای و موشکی به پایتخت انجام داده‌اند که از روز پنجشنبه تاکنون به کشته شدن ۲۴ غیرنظامی منجر شده است.

در همین راستا نیز سازمان ملل روز یکشنبه از طرف‌های سوری خواست غیرنظامیان را هدف قرار ندهند.

علی الزعتری، هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل خواهان ایجاد گذرگاه‌های امن برای خروج زخمی شدگان و کودکان در شرق دمشق شد.

شورای محلی شهر حرستا در حومه دمشق نیز از تمامی نهادهای بین المللی از جمله سازمان ملل خواست وارد مداخله فوری برای توقف جنایت‌ها علیه غیرنظامیان شود.

این شورا اعلام کرد: شهر حرستا با اوضاع فاجعه‌باری روبروست و بعد از هدف قرار گرفتن مراکز عمومی توسط جنگنده‌های نظام شورای محلی از ارائه خدمات به مردم عاجز شده است.

نظرات بینندگان