arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۸۵۴
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۰ - ۳۰ آبان ۱۳۹۶

حق‌شناس: فقط 10 درصد ظرفیت کتابخانه‌های شهر فعال است / در 6 سال گذشته بودجه‌ای برای خرید کتاب هزینه نشده

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از عدم تخصیص بودجه خرید کتاب برای کتابخانه های شهرداری خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از عدم تخصیص بودجه خرید کتاب برای کتابخانه های شهرداری خبر داد.

به گزارش خبرنگار سرویس شهری «انتخاب»، حق شناس در نطق پیش از دستور با اشاره به پیام سردار قاسم سلیمانی خدمت مقام معظم رهبری درباره سرنگونی پرچم داعش, گفت: از تمام رزمندگانی که در این سالها با این فتنه بزرگ جنگیدند و خون دادند تشکر و قدردانی داریم.

وی درباره برنامه کتابگردی نیز گفت: چندسالی است که این طرح اجرا میشود و کمیسیون فرهنگی شورا حمایت خود راذاز این طرح دارد و دوستان در شورا تقاضا حضور در این طرح دارم.

حق شناس در تذکری به نجفی نیز اعلام کرد: جلسه ای روز گذشته با مدیران کتابخانه های سطح شهر تهران برگزار و در جلسه اعلام شد که کتابخانه ها با مشکلات مالی گسترده مواجه اند و نیاز به تجهیزات فنی کتابخانه ها دارند تا پاتوق های فرهنگی ایجاد شود.

حق شناس با بیان اینکه در حال حاضر 108 کتابخانه و یک میلیون و 500 هزار عضو نشانگر ظرفیت بالای فرهنگی پاییخت است, تاکید کرد: متاسفانه به دلیل مدیریت نامطلوب در حوزه فرهنگی تنها 10 درصد از این ظرفیت فعال است و گزارشی از میزان تخصیص اعتبارات در این بخش وجود ندارد.

وی با بیان اینکه 8 میلیارد و 400 میلیون تومان برای نگهداری کتابخانه های شهرداری در اختیار سازمان فرهنگی شهرداری تهران قرار گرفته است, تاکید کرد: گزارشی از میزان تخصیص در سال 96 و قبل موجود نیست و از شهرداری می خواهیم نسبت به واحدهای فرهنگی و ارایه گزارشات اقدام کند زیرا در 6 سال گذشته بودجه ای برای خرید کتاب هزینه نشده است.

اخبار مربوط به شهرداری‌ها و شوراهای شهر را از «سرویس شهری انتخاب» دنبال نمایید

        

برچسب ها: حق شناس ، کتابخانه
نظرات بینندگان