arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۹۴
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۳ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۰

اميدوارم وحدت جايگزين بد‌اخلاقي‌ها شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اولين جلسه مجمع تشخيص مصلحت نظام پس از ماه مبارك رمضان، صبح امروز تشكيل شد.

 در اين جلسه آيت‌الله هاشمي رفسنجاني با آرزوي قبولي طاعات در ماه مبارك رمضان و تشكر از حضور حماسي مردم سراسر كشور در راهپيمايي روز جهاني قدس و تبريك عيد سعيد فطر، ابراز اميدواري كرد: آثار و بركات معنوي خودسازي اين ماه، موجب رفع برخي بداخلاقي‌هاي اختلاف‌برانگيز و جايگزيني آن با وحدت و همبستگي بيشتر در نظام اسلامي باشد.

سپس ادامه بررسي و تدوين سياست‌هاي كلي نظام پيرامون روابط خارجي كه از جلسات قبل در مجمع آغاز شده بود، با حضور اكثريت اعضاء و نمايندگاني از وزارت امور خارجه پيگيري شد و موارد ذيل به تصويب رسيد:

-حضور تأثيرگذار در عرصه‌هاي مختلف سياسي، امنيتي، اقتصادي، فرهنگي، حقوقي و مديريت چالش‌ها و بحران‌هاي منطقه‌اي، اسلامي و بين‌المللي با بهره‌گيري از توان ملي و كليه ظرفيت‌ها.

-تعامل مؤثر و سازنده با كشورهاي همسايه، منطقه و جهان اسلام با هدف ايجاد پيوندهاي اقتصادي، سياسي، فرهنگي و امنيتي پايدار دو يا چندجانبه.

-تعامل فعال با كشورها و نهادهاي مؤثر بين‌المللي و بنگاه‌هاي بزرگ اقتصادي جهت توسعه، تحكيم و تثبيت روابط اقتصادي، جذب منابع مالي به ويژه سرمايه‌هاي خارجي و فناوري‌هاي پيشرفته و گسترش بازار صادرات كالا و خدمات و افزايش قدرت رقابتي ايران.

-شناسايي زمينه‌هاي مناسب و ايجاد بستر لازم جهت گسترش سرمايه‌گذاري جمهوري اسلامي ايران (دولتي و غيردولتي) در كشورهاي مختلف.

-تعامل فعال در جهت احقاق حقوق و تأمين منافع ملي و نهايي كردن موضوعات اولويت‌دار با همسايگان.

-حضور مؤثر در سازمان‌هاي بين‌المللي و منطقه‌اي در جهت جلوگيري از تخريب و آلودگي محيط زيست و تغييرات آب و هوايي.

-اتخاذ ديپلماسي مؤثر انرژي با هدف ارتقاي نقش مديريتي ايران در امنيت، توليد، انتقال، انرژي و افزايش فرصت‌هاي صادرات و جذب سرمايه و فناوري‌هاي پيشرفته در اين حوزه.
ادامه بررسي اين سياست‌ها به جلسه آينده مجمع موكول شد.
نظرات بینندگان