arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۸۹۵
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۳ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۰

در انتخابات، بيشترين مشاركت مروبط به چه سنینی بوده است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رييس سازمان بازرسي کل کشور، موفقيت‌ها و پيشرفت‌هاي انقلاب اسلامي را ناشي از قدرت فرهنگي آن دانست و گفت: دشمن فهميد که نمي‌تواند با توطئه و تحريم کاري از پيش ببرد هجمه‌اش را به سمت مسايل فرهنگي سوق داده است.

حجت‌الاسلام پورمحمدي در جمع روحانيون استان سمنان با حضور آيت الله شاهچراغي نماينده ولي فقيه در اين استان سمنان، گفت: انقلاب اسلامي از ابتدا تاکنون توطئه‌هاي بسياري را پشت سر گذاشته است. انقلاب با حجم بزرگي از مشکلات از همان روزهاي اول انقلاب مواجه بود. گروه‌هاي ضدانقلاب از چپ‌ها گرفته تا مارکسيست‌ها بسيار فعال بودند. بعد هم جنگ پيش آمد و تا امروز توطئه‌ها و دسيسه‌هاي دشمن عليه انقلاب ادامه پيدا کرده است.

وي با اشاره به وضعيت امروز انقلاب گفت: امروز از نظر توان مديريتي با شرايط اوايل انقلاب قابل مقايسه نيستيم. هم اکنون در کشور از يک ظرفيت بسيار بالاي مديريتي برخوردار هستيم. از نظر توان و سرمايه انساني و نيروي متخصص حزب‌اللهي، مؤمن و معتقد فوق‌العاده غني هستيم. اگر اوايل انقلاب چند متخصص متعهد مي‌خواستيم مي‌مانديم ولي الآن جمعيت انبوه از متخصصان مؤمن و حزب اللهي در اختيار داريم. آن روزها بايد دشمن را با جسارت و روحيات خاص انقلابي خودمان و البته عنايت خاص الهي زمين گير مي‌کرديم ولي امروز آن الطاف خداوندي با تجربه بسيار سنگين در اختيار ما است.

رييس سازمان بازرسي کل کشور با بيان اينکه «هم اکنون سرويس‌هاي اطلاعاتي دنيا معترفند که جمهوري اسلامي ايران حريف ضعيفي نيست» گفت: در جنگ تحميلي به لطف الهي، رهبري داهيانه حضرت امام(ره) و دلاوري‌هاي جوانان کشور، خودمان را تقويت کرديم و دشمني را که تمام دنيا از آن حمايت مي‌کرد زمين گير کرديم.

وي با بيان اينکه اولين تحريم جدي و اساسي عليه کشور ما تحريم تسليحاتي بود، افزود: چون دشمن نتوانست در جنگ، کاري از پيش ببرد کمک وسيعي به مخالفين کرد و کشورهاي مخالف را مجهز به تجهيزات پيشرفته نظامي کرد به نحوي که بزرگ‌ترين زرادخانه نظامي و حتي هسته اي، سال‌ها در جنوب کشور و در خليج فارس وجود داشت.

رييس سازمان بازرسي تصريح کرد: با تمامي اين مشکلات امروز ارتش کشور ما بدون ترديد اولين و قدرتمندترين ارتش منطقه است و به خاطر همين هم است که دشمن به ما حمله نمي‌کند. اگر اين طور نبود دشمن در جنگ با ما درنگ نمي‌کرد.

پورمحمدي با اشاره به وضعيت اقتصادي کشور گفت: حجم کارهاي عمراني که در سطح کشور مي‌شود بسيار زياد است. کشور تحول بزرگي پيدا کرده است، به خصوص در مناطق دور و محروم. هرچند در بخش‌هايي مشکل داريم ولي پيشرفت شرايط کشور با اوايل انقلاب قابل مقايسه نيست و اين پيشرفت‌ها عليرغم اينکه کشور درگير جنگ، تحريم و توطئه‌هاي دشمنان بود به دست آمد.

وي در بخش ديگر سخنان خود با بيان اينکه ايران سي و چند انتخاب را تجربه کرده است، گفت: سال اول انقلاب پنج انتخاب در کشور برگزار شد و اين در حالي بود که کشور، تازه انقلاب کرده و هنوز سامان نيافته بود. اين حادثه استثنايي‌ترين اتفاق تاريخ است و امام(ره) با اين کار به دنيا فهماند که جمهوري اسلامي به راي مردم اهميت مي‌دهد.

رييس سازمان بازرسي کل کشور افزود: من که وزير کشور بودم مي‌دانم برگزاري انتخابات چقدر دشوار است. براي يک انتخابات بايد يک سال تلاش کرد تا انتخابات خوب برگزار کرد ولي ديديم که در شرايط نابسامان سال اول انقلاب پنج انتخابات برگزار کرديم تا کسي نتواند به انقلاب و مردمي بودن آن شبه اي وارد کند.

پورمحمدي تصريح کرد: از اين دمکراسي قوي‌تر در دنيا هست؟ سطح حضور انتخاباتي در ايران جزو بالاترين سطح مشارکت عمومي در دنيا است. اين امر نشان دهنده آن است که نظام به لحاظ سياسي هر سال پيشرفت داشته و داراي توفيقات پيوسته است.

وي با بيان اينکه وزارت کشور در زمان تصدي‌اش مجري سه انتخابات شوراها، خبرگان و مجلس بود گفت: نتيجه بررسي‌ها از شرکت کنندگان در انتخابات مجلس هشتم اين بود که ميزان مشارکت افراد هجده تا بيست و دو ساله‌ها بيشتر از ساير سنين بود. اين يعني جواناني که جنگ را نديده و تحت تأثير تمامي تبليغات بودند پاي انقلاب ايستاده‌اند و اگر امروز هم حادثه اي در کشور پيش بيايد حتماً بيشتر از جوانان اوايل انقلاب در صحنه‌هاي دفاع از انقلاب حضور مي‌يابند.

پورمحمدي با اشاره به موج بيداري اسلامي در منطقه گفت: سي سال است که جنگ رواني و تبليغاتي عليه کشور ادامه پيدا مي‌کند اما همچنان کشور ما حرف اول سياسي در منطقه را مي‌زند. آمريکا و غرب مي‌داند که بازنده ميدان هجوم و توطئه‌هايي که عليه انقلاب اسلامي مي‌شود هستند.

وي افزود: اعتقاد راسخ دارم تمام اين موفقيت‌ها به خاطر قدرت فرهنگي نظام جمهوري اسلامي ايران است که شريک ندارد. آنچه ما را در داخل و خارج موفق قرار داده است هيمنه فرهنگي نظام است. هم اکنون نيز هجوم و حساسيت دشمن روي مسئله فرهنگ است. دشمن فهميده نمي‌تواند کشور و نظام را با تحريم از پاي بياورد. بنابراين از در فرهنگي وارد شده است. اگر از نظر فرهنگي تضعيف شويم پايه‌هاي نظام سست مي‌شود. اينجا است که نقش روحانيت پررنگ مي‌شود.

رييس سازمان بازرسي کل کشور تصريح کرد: روحانيت شيعه در طول سي و چند سال گذشته بزرگ‌ترين امتحان خود را پس داده و امروز سرفراز است. مردم بر باورهاي عميق‌شان به نظام و انقلاب و رهبري پايبندند. اما يک نگراني و دغدغه راجع به کارآمدي وجود دارد که مقام معظم رهبري نيز توصيه‌هاي زيادي در اين زمينه داشتند. اگر در اين حوزه کارآمدي را نشان ندهيم به حوزه ديدگاه‌ها نيز منتقل مي‌شود.

نظرات بینندگان