arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۹۰۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۳ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۰

وابستگی اقتصاد کشور از سال ۸۴ تا کنون ۳ برابر شده است!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان این که وابستگی کشور به میزان واردات و صادرات بستگی دارد، اعلام کرد: در سه ماه نخست سال ۱۳۸۹ میزان واردات سه‌برابر مدت مشابه در سال ۱۳۸۴ بوده است.

به گزارش انتخاب به نقل از خانه ملت؛ "مهرداد بائوج‌لاهوتی"  اثرپذیری بازار داخل کشور از بازار جهانی را اجتناب‌ناپذیر خواند و تصریح کرد: در اقتصاد امروز جهان نمی‌شود اثرپذیری از بازار جهانی را از بین برد، بلکه می‌توان میزان اثرپذیری و اثرگذاری را کاهش یا افرایش داد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در شرایط کنونی مرزهای ظاهری جهان در حال بر چیده شدن است، گفت: اقتصاد کشور ما باید به سمتی حرکت کند که ثبات را در بازار به میزان حداکثری برساند.

وی، ایجاد ثبات در بازار را در گرو میزان واردات برشمرد و افزود: در شرایطی که واردات سه ماه نخست سال گذشته در قیاس با مدت مشابه در سال ۸۴ سه برابر شده است، نمی‌توان انتظار داشت از میزان وابستگی کشور کم شود.

لاهوتی با بیان این که در سه ماه نخست سال ۱۳۸۴، هشت میلیون و ۶۰۰ هزار تن از اقلام کشاورزی وارد کشور شده است، ادامه داد: میزان واردات این اقلام در مدت مشابه سال ۱۳۸۹، ۱۴میلیون و ۹۰۵ هزار تن بوده است؛ در حالی که ارزش ریالی آن در سال ۸۴، سه هزار و ۲۰۱ میلیون دلار و سال گذشته ۹هزار و ۱۸۱ میلیون دلار بوده است.

این عضو کمیسیون عمران مجلس هشتم تأکید کرد: اگر بخواهیم بازاری با ثبات داشته باشیم، باید از وابستگی‌هایمان به بازارهای جهانی کاهش دهیم و این تنها با کاهش واردات میسر می‌شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
0
0
تيتر عوام فريبانه اي استفاده كردي
نظرات بینندگان