arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۹۰۸۵
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۱ - ۰۱ آذر ۱۳۹۶

شرکت فرودگاه‌ها: اگر نیاز باشد فرودگاه جدید می‌سازیم/ فقط یک فرودگاه سودده داریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و خدمات ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: دستور و مصوبه ساخت فرودگاه جدید باید از سوی دولت ابلاغ شود، اما در صورت وجود نیاز و تقاضا از سوی مردم با تایید دولت فرودگاه جدید نیز در ایران ساخته خواهد شد.

به گزارش ایسنا، رحمت‌الله مه‌آبادی در نشست خبری با خبرنگاران در اصفهان، بیان کرد: همان طور که در حال حاضر ساخت دو فرودگاه جدید در دستور کار قرار دارد، چند طرح فرودگاهی دیگر نیز در مرحله مطالعاتی به سر می‌برند و در صورت وجود تقاضا و برنامه‌ ریزی در این حوزه می‌توان انتظار داشت ساخت فرودگاه‌های جدید نیز در دستور کار قرار گیرد. البته باید در نظر داشت که فرودگاه‌های کوچک تقریبا هیچ درآمدی ندارند و تمام هزینه‌های آنها در راستای برنامه ریزی برای عدالت جغرافیایی و دسترسی همه مردم به امکانات زیرساختی اجرایی می‌شود.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره وضعیت سودآوری فرودگاه‌های ایران نیز توضیح داد: این‌که بگوییم یک فرودگاه اقتصادی نیست از نظر منطقی صحت ندارد، زیرا قطعا فرودگاه خدماتی ارائه می‌کند که هر منطقه به آن نیاز دارد، اما واقعیت این است که در حال حاضر جز فرودگاه امام خمینی (ره) در ایران هیچ فرودگاه سودآور دیگر فعال نیست و بعضی از فرودگاه‌ها مانند مشهد مقدس به دنبال آن هستند که میزان درآمدهای خود را تا حدی افزایش دهند که البته هنوز به مرحله‌ سودآوری نرسیده‌اند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و خدمات ناوبری هوایی ایران با اشاره به زلزله هفته گذشته در کرمانشاه درباره‌ی وضعیت خدمات‌رسانی فرودگاه‌ها به آسیب‌دیدگان این حادثه، اظهار کرد: از همان زمان زلزله پیگیری‌های ما به طور جدی درباره وضعیت فرودگاه‌ها آغاز شد و حتی ستاد بحران در دو استان تهران و کرمانشاه نیز در محل فرودگاه‌ها تشکیل شد. از ابتدای زلزله تاکنون ۸۸۲ سورتی پرواز انجام شده و فرودگاه‌ها برای خدمات‌رسانی به مردم ۶.۵ برابر روال معمول خود خدمت‌رسانی کردند.

به گفته مه‌آبادی، در طول روزهای گذشته فرودگاه مهرآباد به شکل ۲۴ ساعته فعال بوده و محدودیت‌هایی ساعتی پرواز در این فرودگاه برای خدمت‌رسانی به زلزله‌زدگان برداشته شده است.

نظرات بینندگان