arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۶

کنایه ظریف به عربستان و امریکا: تلاش برای صلح به گوی‌های درخشان، نیازی ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر خارجه ایران در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت ایران، روسیه و ترکیه در حال تلاش برای رسیدن به صلحی منصفانه و پایدار در سوریه هستند.

«محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران نشست سه‌جانبه رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در شهر «سوچی» برای گفت‌وگو درباره بحران سوریه را «تاریخی» خواند و گفت طرفین در حال تلاش برای دستی‌یابی به صلح «منصفانه و پایدار» هستند.

نشست سه‌جانبه «حسن روحانی»، «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان»، رؤسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در شهر «سوچی» برای گفت‌وگو درباره بحران سوریه از امروز آغاز شده است.

آقای روحانی را در این نشست، سرلشکر «محمد باقری»، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و محمد جواد ظریف همراهی می‌کنند.

ظریف در همین باره در توئیترش نوشت: «به همراه رئیس‌جمهور روحانی و رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران در نشستی تاریخی با حضور همتایانمان از روسیه و ترکیه هستم که هدف آن کمک به مردم سوریه برای دستیابی به صلحی منصفانه و پایدار است. در حال حرکت در مسیری صحیح هستیم.»

وزیر خارجه ایران در توئیتی دیگر عکسی از روسای جمهور ایران، روسیه و ترکیه در نشست سوچی منتشر کرد و با لحنی کنایه‌آمیز از اهمال عربستان و آمریکا در مبارزه با تروریسم و توسل آنها به «حرافی» و اقدامات نمایشی به جای اقدامات عملگرایانه در این زمینه انتقاد کرد.

وی با انتشار عکسی نوشت: «زمانی که واقعاً مشغول تلاش برای صلح و مبارزه با تروریسم باشید، به حرافی یا جادو جنبل، مثلا با گوی‌های درخشان، نیازی ندارید.»

اشاره ظریف به گوی درخشانی است که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، «ملک سلمان»، پادشاه عربستان سعودی و «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهور مصر هنگام افتتاح مرکز موسوم به «مرکز جهانی مبارزه با افراط‌گری» در نشست ریاض در خردادماه سال جاری دست خود را روی آن گذاشته بودند.

نظرات بینندگان