arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۹۲۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۰ - ۰۲ آذر ۱۳۹۶

عارف: می‌گفتند اصلاحات مُرده/ اگر در مجلس اختلاف رأی نفر اول لیست امید با نفر سی و یکم ۷۰ هزار بود، در شوراها به ۴۰۰ هزار رای رسید

رییس فراکسیون امید گفت: در تهران ۴ نهاد مسوول در توسعه و پیشرفت هماهنگ هستند؛ شورای شهر، شورای امید است، شهردار و استان‌دار اصلاح‌طلب هستند و حقیقتا این یک فرصت طلایی برای ما است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس فراکسیون امید گفت: در تهران ۴ نهاد مسوول در توسعه و پیشرفت هماهنگ هستند؛ شورای شهر، شورای امید است، شهردار و استان‌دار اصلاح‌طلب هستند و حقیقتا این یک فرصت طلایی برای ما است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در آیین افتتاحیه کنگره سراسری حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی ضمن تبریک برگزاری این کنگره و پیروزی جبهه مقاومت در سرنگونی گروهک داعش گفت: از برادر عزیزم سردار قاسم سلیمانی تشکر می‌کنم و یاد و خاطره همه شهدا را گرامی می‌داریم.

وی با بیان این‌که «خردادماه سال ۹۲ پیام اصلی ما مشارکت و حضور جدی جریان اصلاحات بود» ادامه داد: باتوجه به اتفاقات سال ۸۸ و انتخابات مجلس ۸۶ یک فضای ناامیدکننده‌ای به جبهه اصلاحات القا شده بود و ما در یک فضای ناباورانه پیروز شدیم. رسانه‌های رقیب قبل این پیروزی میخ را به تابوت جریان اصلاحات کوبیده بودند و گفتند که اصلاحات مرده است. با هدف‌گذاری که انجام دادیم چند کار را باید انجام می‌دادیم که نخستین آن انسجام و هماهنگی بود که با شعار امید، حرکت و رونق اقتصادی محقق شد.

وی افزود: برخلاف تصور رقبای ما لیست امید به طور کامل در تهران رأی آورد و بعد از آن برخی تلاش کردند که آن را از بین ببرند. از بیرون و داخل تلاش شد انسجام و هماهنگی ما را از بین ببرند و گفتند که فراکسیون امید ناکارآمد است.

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در اردیبهشت ۹۶ مردم مسیر ما را تایید کردند و آقای روحانی،با حمایت مردم برای دور دوم انتخاب شدند و مردم نشان دادند که ما را قبول دارند. اگر در مجلس اختلاف رأی نفر اول لیست امید با نفر سی و یکم حدود ۷۰ هزار رای بود، در شوراهای شهر و روستا به بالای ۴۰۰ هزار نفر رسید. ظاهرا هجمه این بار به شورا عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان است اما در باطن به مردم است. این سیستم غیرخطی نشان داد بهینه و کار آمد است. حال سوال اینجاست که چرا این هجمه وجود دارد؟

وی افزود: جرات ندارند به مردم بگویند که چرا به اصلاح‌طلبان رای داده‌اید به بانیان این جریان ایراد می‌گیرند. طوری عمل نکنیم که ایرادات متوجه خالقین حماسه یعنی مردم شود.

وی تاکید کرد: ما وارد گام چهارم شده‌ایم و گام مهم بعدی ما اسفند ۹۸ انتخابات مجلس است. باید برای مردمی که برای ما سنگ تمام گذاشته‌اند، کار کنیم. حال باید چه کار کنیم؟ باید ابتدا نهایت همکاری را با دولت داشته باشیم که کارهای خود را به سرانجام برساند، دیگری فراکسیون امید است که باید کارنامه قبولی را ارائه کنیم. دغدغه اصلی دولت باید پاسخگویی به مطالبات مردم باشد.

رئیس فراکسیون امید با بیان این‌که «شوراهای شهر و روستا نهادهای مردمی بسیار مهمی هستند» گفت: مردم در زمان کوتاهی اثر این شوراها را درک می‌کنند. جفاست اگر کوتاهی کنیم. یکی از دستاوردهای مهم دولت اصلاحات برگزاری انتخابات شوراهاست.

وی ادامه داد: شورای کلان شهرهارا تشکیل دادیم و در تهران ۴ نهاد مسوؤل در توسعه و پیشرفت هماهنگ هستند. شورای شهر، شورای امید است، شهردار و استان‌دار اصلاح‌طلب هستند و حقیقتا این یک فرصت طلایی برای ما است. بعداز انتخابات ما یک آسیب‌شناسی کردیم و از حدود ۶۰ نفر از نخبگان سیاسی که نقدهایی را داشتند نظرسنجی کردیم که نتایج تقریبا آماده است.

وی خاطرنشان کرد: باید به سمت حزب‌محوری گام برداریم و با محوریت احزاب در رویدادها حضور داشته باشیم و از منافع خودمان عبور کنیم، مهم برای ما اهداف ملی است.

عارف در پایان گفت: شوراها موظفند در چارچوب برنامه عمل کنند.

نظرات بینندگان