arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۱۰ - ۰۳ آذر ۱۳۹۶

احمد توکلی: حذف دلار موجب نابودی سلطه آمریکا می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر دلار از معاملات ارزش کشورها حذف شود سلطه آمریکایی نیز نابود می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

احمد توکلی: حذف دلار موجب نابودی سلطه آمریکا می‌شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اگر دلار از معاملات ارزش کشورها حذف شود سلطه آمریکایی نیز نابود می‌شود.

به گزارش ایسنا، احمد توکلی در دومین نشست از سلسله همایش‌های «جهان بدون ترور» که با محوریت، تروریسم اقتصادی که از سوی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان گیلان به میزبانی صومعه‌سرا در مجتمع فارابی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه سلطه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی آمریکا در یک نقطه از جهان متمرکز نیست، اظهار کرد: سلطه آمریکا از آمریکای شمالی، جنوبی، لاتین، کره، ژاپن، فیلیپین، جنوب شرقی آسیا و ... ادامه دارد.

وی با بیان اینکه آمریکا سعی می‌کرد تا با روی کار آمدن عناصر خود در این کشورها به منافع خود در بخش‌های مختلف دست یابد، افزود: رژیم صهیونیستی نیز اینگونه با فشار، کشتار، ارعاب و...مردم فلسطین را مجبور به مهاجرت از کشور خود کرد.

توکلی به نقض قوانین بین‌المللی تصویب شده توسط خود کشورهای استکباری اشاره و خاطرنشان کرد:منع استفاده از سلاح‌های هسته‌ای و شیمیایی یکی از این قوانین بود. استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی برای نخستین بار با استفاده از بمب اتم توسط خود آمریکا در ژاپن واقع شد. در واقع آمریکا نقض‌کننده قانون تصویب شده است.

وی آمریکا را بزرگترین تولیدکننده و فروشنده تسلیحات نظامی دانست و عنوان کرد: طی سال‌های ۹۱تا۹۴، ۸۵ درصد از ۵۵ میلیارد دلار فروش اسلحه مربوط به آمریکا بوده است که به کشورهای دیکتاتوری چون عربستان فروخت.

توکلی با بیان اینکه آمریکا همواره با ایجاد درگیری و...تنها به فکر فروش تسهیلات نظامی و کسب سود است، افزود:فروش اسلحه آمریکا چهار برابر انگلیس، ۷برابر فرانسه و ۵۴ برابر کشور چین است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا بدنبال کسب سود و درآمد و منفعت از فروش تسهیلات نظامی است، تصریح کرد: بررسی سازمان‌های بین‌المللی نشان می‌دهد آمریکا دارای بیشترین حق رای در این سازمان‌ها است. صندوق بین‌المللی پول که همانند بانک مرکزی ایران در جهان است، گردش پول را کنترل می‌کند. اگر کشوری در این صندوق عضو و دارای بیشترین حق رای باشد بدون اقدامی بیشترین نفع را می‌برد.

توکلی ادامه داد: این کشورها با تغییر رابطه پولی سبب افزایش صادرات کشورهای خود و واردات سایر کشورها می‌شوند.

وی ۱۷.۴ درصد از آرا صندوق بین‌المللی را متعلق به آمریکا دانست و گفت: مجموع آرای کشورهایی نظیر آمریکا، انگلیس، آلمان، ایتالیا و...۴۸.۵است که اگر بخواهند می‌توانند هر تصمیمی را به نفع خود و به ضرر سایر کشورها اخذ کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مواد خام در تعیین سطح چگونگی سیر توسعه کشور موثر است، گفت: در صورتی که کشوری بر مواد خام یک کشور تسلط یابد می‌تواند سبب استعمار آن کشور شود.

توکلی با اشاره بر اینکه بیش از دو سوم نفت ثابت شده ذخایر نفتی در خاورمیانه قرار دارد، گفت:بدلیل ارزان‌تر بودن استخراج این نفت در مقایسه با سایر نقاط، آمریکا به این منطقه توجه بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه یک پنجم جمعیت جهان را که ۲۰درصد ثروتمندان تشکیل می‌دهند بیش از سه پنجم مصرف را دارند، گفت: ۶۰درصد جمعیت در جهان ۲۲درصد مصرف، ۲۰درصد جمعیت یک و نیم درصد مصرف جهان را دارند.

توکلی تصریح کرد: هر کشوری برای معاملات خود و مبادله اجناس پول چاپ می‌کند. چاپ پول تا زمانی خوب است که به همین میزان جنس تولید شود. آمریکا با توجه به افزایش چاپ دلار که به عنوان ارز معاملاتی اکثر کشورها مورد استفاده قرار می‌گیرد بدون اینکه اقدامی کند منفعت بیشتری را می‌برد. این مهم دلیلی بر منفی بودن تراز بازرگانی آمریکا طی ۴۰سال است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آمریکایی‌ها برای حفظ سلطه خود به دنبال خونریزی، آدم‌کشی، زورگویی و...هستند، گفت: اگر دلار از معاملات ارزی کشورها حذف شود سلطه آمریکایی‌ها نیز نابود می‌شود.

برچسب ها: توکلی ، دلار ، آمریکا
نظرات بینندگان