arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۹۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۱ - ۰۳ آذر ۱۳۹۶

حبیب‌زاده: شهرداری باید در ارائه کمک‌ها باحساسیت بیشتر عمل کند / بازپس‌گیری سایر سوله‌های بحران

معاون رئیس شورا در امور نظارت شورای شهر تهران، ری و تجریش از بازگرداندن کاربری سوله‌های بحران به کاربری اصلی خبر داد و گفت: متاسفانه شاهد برخی بی‌انضباطی ها در حوزه کمک‌های شهرداری درگذشته هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حبیب‌زاده: شهرداری باید در ارائه کمک‌ها باحساسیت بیشتر عمل کند / بازپس‌گیری سایر سوله‌های بحران

معاون رئیس شورا در امور نظارت شورای شهر تهران، ری و تجریش از بازگرداندن کاربری سوله‌های بحران به کاربری اصلی خبر داد و گفت: متاسفانه شاهد برخی بی‌انضباطی ها در حوزه کمک‌های شهرداری درگذشته هستیم.
افشین حبیب‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بازگرداندن سوله های مدیریت بحران به کاربری اصلی آنها ازجمله سوله ای که دراختیار برنامه خندوانه گذاشته شده بود گفت: سوله‌های بحران با هدف مشخصی و برای امدادرسانی در شرایط بحرانی طراحی شده بودند و قرار بود به محل دپوی اقلام امدادی و نه سایر کاربری‌ها بدل شوند.

وی با بیان اینکه سوله‌های بحران در مناطق مختلف به گونه‌ای ایجاد شده بودند که در مواقع بحران افراد می‌توانستند دسترسی سریع‌تری به اقلام امدادی داشته باشند گفت: بخصوص ایجاد سوله بحران در کوچه‌های صعب‌العبور و بافت‌های فرسوده و یا خیابان‌های کم عرض می‌توانست بسیار گره‌گشا باشد؛ اما متاسفانه بهره‌برداری از آنها به غیر واگذار شده است که این مساله خارج از اهداف و فلسفه ایجاد سوله‌های بحران بود؛ البته ما خندوانه را مقصر نمی‌دانیم بلکه این مسئله متوجه شهرداری تهران و واگذارکنندگان این سوله‌ها است نه خندوانه. که از قرارمعلوم ارتباط معنا داری درواگذاری این سوله ویکی از مسئولین شهرداری تهران درسازمانهای وابسته وجوددارد که اگر این موضوع صحت داشته باشد پیگیری جدی خواهیم کرد.

معاون نظارت شورای شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه خوشبختانه سوله‌های مدیریت بحران درحال تحویل و بازگردانی آن به کاربری اصلی است و قطعا بازگردانی سایر سوله‌ها در دستور کار قرار دارند، گفت: به جهت برخی تصمیم‌گیری‌های غیرمسوولانه که البته در سایر حوزه‌ها نیز مشاهده می‌شود، شاهد این بی‌انضباطی‌ها در واگذاریها هستیم. به نظر بنده شهرداری باید درارائه کمک ها باحساسیت بیشترعمل کند؛ چرا که دارایی شهرداری متعلق به عموم شهروندان تهرانی است و هرگونه کمکی باید با اطلاع رسانی و شفافیت کامل صورت گیرد تا مردم بدانند مدیریت شهری چگونه ازاموال آنها حراست می کند و نباید به گونه‌ای عمل شود که مردم در فرآیند نحوه ارائه این کمکها قرار نگیرند.
وی اظهار کرد: همچنین در حوزه کمک‌های مالی نیز موارد مختلفی وجود دارد که ما به عنوان نماینده مردم در حوزه وظایف نظارتی شورا در حال پیگیری هستیم و از شهردار محترم تهران می‌خواهیم تمام کمک‌های انجام شده در سنوات گذشته را شفاف و بی پرده با مردم تهران درمیان گذاشته و در گزارشی که قرار است ارائه شود بگنجانند و از این به بعد نیز کمک‌های شهرداری و همچنین کمک‌هایی که درگذشته صورت گرفته، درسایت شهرداری به اطلاع مردم برسد.

حبیب‌زاده با بیان اینکه مردم مطمئن باشند که در نظارت بر رعایت حقوق آنها کوتاهی نکرده و اجازه تضییع حقوق آنها را نمی‌دهیم، گفت: همه موارد را بر حسب گزارشات مردمی وسیستمی پیگیری می‌کنیم.
وی افزود: برخی سازمانها نیز اعلام می دارند در راستای وظایف ذاتی خود کمکهایی را به موسسات مختلف نموده‌اند مانند کمک 950 میلیون تومانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به ساخت فیلم ماجرای نیمروز که پس از اخذ گزارش اعلام نمودند این کمک صورت گرفته اما پس ازفروش فیلم مبلغ به حساب شهرداری بازگشته است.
عضو شورای شهر تهران ادامه داد: درصدور پروانه های ساختمانی نیز که باگزارش تخلفات متعدد درعدم رعایت طرح تفصیلی مواجه هستیم، موارد درحال احصاء و بررسی و درصورت اثبات آن در حال ارجاع به کمیته تخلفات می باشیم.
وی گفت: در خصوص واگذاری املاک به برخی شرکت‌های کارگزاری نیز درحال جمع آوری مدارک ومستندات می باشیم وحتما به آنهارسیدگی خواهدشد.

نظرات بینندگان