arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۹۴۴۹
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۲ - ۰۳ آذر ۱۳۹۶
در مصاحبه با نیویورک تایمز

بن سلمان: مماشات با ایران نتیجه نمی دهد / با حمایت ترامپ علیه ایران ائتلاف تشکیل می‌دهیم / ترامپ فردی مناسب در زمانی مناسب است / بازداشت‌شدگان از قبل وفاداری خود را به من اعلام کرده بودند

؛ محمد بن سلمان که در عین حال مسئولیت وزارت دفاع پادشاهی عربستان را نیز به عهده دارد، گفت که باید با ایران که رو به گسترش مرزهایش آورده، مقابله کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بن سلمان: با حمایت ترامپ علیه ایران ائتلاف تشکیل می‌دهیم / ترامپ فردی مناسب در زمانی مناسب است / بازداشت‌شدگان از قبل وفاداری خود را به من اعلام کرده بودند

ولیعهد عربستان سعودی در مصاحبه ای با نیویورک تایمز گفته است: «درسی که از اروپا آموختیم این است که مماشات با ایران نتیجه نمی‌دهد.»

به گزارش «انتخاب»؛ محمد بن سلمان که در عین حال مسئولیت وزارت دفاع پادشاهی عربستان را نیز به عهده دارد، گفت که باید با ایران که رو به گسترش مرزهایش آورده، مقابله کرد.

ولیعهد ۳۲ سالهٔ عربستان، محمد بن سلمان، امروزه عملاً صحنه‌گردان سیاست داخلی و خارجی این کشور به‌شمار می‌آید.

 بن سلمان در مورد یمن نیز به نیویورک‌تایمز گفته که نبرد در این کشور به نفع ریاض و متحدانش پیش می‌رود و آنها بیش از ۸۵ درصد این سرزمین را در اختیار دارند.

 ولیعهد عربستان به گزارش‌ها درباره اینکه طرح فسادستیزی او گامی برای قبضه قدرت و آماده کردن مقدمات برای رسیدن به تاج و تخت پادشاهی است را «مضحک» خواند و گفت بسیاری از بازداشت‌شدگان در هتل مجلل «ریتز کارلتون»، از قبل وفاداری خود را به او و برنامه‌هایش برای اصلاحات اعلام کرده بودند.

بن سلمان در بخش دیگری از این مصاحبه تأکید کرد فساد فراگیر در عربستان سعودی «سالانه تقریباً ده درصد از کل مخارج دولتی را می‌بلعد.»

وی در بحث درباره سیاست خارجی از گفت‌وگو درباره مسائل پیرامون استعفای «سعد الحریری»، نخست‌وزیر لبنان خودداری کرد اما گفت که اصل ماجرا این است که حریری نمی‌خواهد برای دولت لبنان که تحت کنترل حزب‌الله است، پوشش سیاسی فراهم کند.

بن سلمان رئیس‌جمهور آمریکا را «فردی مناسب در زمانی مناسب» خوانده و گفته که ریاض به حمایت‌های او در حال تشکیل ائتلاف علیه ایران است.

نظرات بینندگان