arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۲ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۰

حمایت از پ.ک.ک تاوان دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مهر: احمد داوداوغلو گفت: اسرائیل یا هر دولت دیگری که از تروریسم حمایت کند باید بداند که بطور قطع پاسخی را دریافت خواهد کرد.

اظهارات وزیر خارجه ترکیه در پاسخ به گزارش احتمال همکاری اسرائیل با پ.ک.ک بود که روزنامه یدیعوت آحارونوت روز جامعه آن را منتشر کرد.

در گزارش یدیعوت آحارونوت آمده بود که "آفیگدور لیبرمن" وزیر خارجه اسرائیل نشستی را با رهبران پ.ک.ک در اروپا برنامه ریزی کرده تا راههایی را برای همکاری با آنها در تمامی حوزه های ممکن پیدا کند.

روابط تر کیه و اسرائیل در پی خودداری تل آویو از عذرخواهی از آنکارا به دلیل کشته شدن 9 شهروند ترک بر روی کشتی ماوی مرمره به تیرگی گرائید و گفته می شود که اسرائیل بر آن است تا با حمایت از گروه جدایی طلب و تروریستی پ.ک.ک فشار خود را بر ترکیه افزایش داده و این کشور را با سیاستهای خود همراه کند.

وی که پس از دیدار با "آگیار پاتریوتا" همتای برزیلی خود در یک کنفرانس مطبوعاتی سخن می گفت در پاسخ به پرسشی درباره همکاری اسرائیل با پ.ک ک خاطر نشان کرد: اسرائیل باید در برابر ترور مسئولانه عمل کند. گزارش رسانه های اسرائیلی درباره حمایت این رژیم از پ.ک.ک خشم مقامات را در ترکیه بر انگیخته و منجر به واکنش دولت ترکیه به چنین حمایتی شده است.

وی افزود: البته اسرائیل این گزارش را رد کرده، اما هر دولتی بداند که در صورت حمایت از ترور باید پاسخی را دریافت کند و همه این را می دانند که هیچ کس نمی تواند ترکیه را تضعیف کند و موضع ما در آینده هم همین خواهد بود و اسرائیل می تواند هر آنچه را که برای پایان دادن به بحران لازم است انجام دهد.

داوداوغلو در عین حال گفت: وزیر خارجه اسرائیل طرف گفتگو نیست و امیدواریم که اسرائیل در عمل ثابت کند که اظهارات و بیانیه هایی از این دست اشتباه است.

نظرات بینندگان