arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۹۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۲ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۰

جزئیات انتخاب هیات مدیره سرخابی‌ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ندای انقلاب: دولت دهم اما کوشید توپ را به زمین سازمان تربیت بدنی ارسال کند تا علی سعیدلو «رئیس سابق این سازمان سابق» معمای هیات مدیره استقلال و پرسپولیس را حل کند. در آخرین روزهای کاری او در خیابان سئول پیدا بود رئیس به جمع بندی نهایی رسیده و حتی رئیس مجمع استقلال را نیز برگزیده است. پیش از تاسیس وزارت ورزش، در برنامه بود، سعیدلو رئیس مجمع پرسپولیس باشد و امیدوار رضایی، نماینده نماینده مسجدسلیمان در مجلس هشتم شورای اسلامی و عضو هیأت رئیسه مجلس، رئیس مجمع باشگاه استقلال. عمر علی سعیدلو اما در ساختمان پر زرق برق سئول اینقدر کفاف نداد که بتواند ترکیب مورد نظرش را در هیات مدیره دو باشگاه بزرگ تهرانی دور یک میز بنشاند. به این ترتیب او رفت تا این بار توپ به زمین محمد عباسی وزیر جدید سانتر شود. مهمترین ماموریت او در روزهای ابتدایی حضور در ورزش، ساختارسازی برای وزارت ورزش بود اما اولتیماتوم نهایی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای انتخاب هیات مدیره، رئیس مجمع و مدیر عامل استقلال و پرسپولیس، ماموریت او را تغییر داد.
*لیست 30 نفره
محمد عباسی دو هفته پیش، وقتی با علی فتح ا... زاده سرپرست موقت باشگاه استقلال دیدار کرد، نکته نهایی را گفت: «30 اسم لیست شده و در اختیار رئیس جمهور قرار گرفته تا ایشان اعضای هیات مدیره استقلال و پرسپولیس را خود انتخاب کند.» در واقع وزیر با چنین جمله ای پای خود را از ماجرا بیرون کشید. حالا دولت دهم و در راس آن، اولین شخص اجرایی کشور، دوباره تصمیم گیرنده نهایی بود.
تنها نکته این است که وزیر به کمک مشاورهای خود، این 30 اسم را انتخاب کرده تا وزارت ورزش، فونداسیون کار را بنا نهاده باشد. هنوز رئیس جمهور اعضای منتخب را با خودکار در لیست مشخص نکرده اما آنچه قطعی به نظر می رسد تا روز دوشنبه یعنی فردا، اسامی باید در اختیار سازمان لیگ برتر قرار بگیرد تا ایمیلی حاوی این اسامی برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شود. اعضای جدید، باید سریعا مدیر عامل باشگاه را برگزینند تا بعد از نزدیک به دو سال، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس چارت مدیریتی خود را سر و سامان دهند و با یک فرد، اداره نشوند. 30 اسمی که این روزها در لیست معروف روی میز رئیس جمهور قرار دارد، اسامی معروفی هستند که انتخاب گزینه هایی نهایی از داخل آن چندان ساده و آسان به نظر نمی رسد. برای هیات مدیره پرسپولیس اسامی افرادی چون محمد دادکان، محمد مایلی کهن، مجید فرخزادی، علی پروین، خانم پروین احمدی نژاد(خواهر رئیس جمهور)، نژاد فلاح(عضو سابق هیات مدیره و نماینده مجلس)، حسین هدایتی(مالک باشگاه استیل آذین) حبیب کاشانی(سرپرست فعلی باشگاه)، علی سعیدلو و.. دیده می شود.
در بین گزینه های استقلال نیز نام هایی چون امیدوار رضایی، علی فتح ا.. زاده، زیبافان(رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و رئیس سابق مجمع استقلال)، حسین قریب(مدیر عامل سابق استقلال)، رسولی نژاد (معاون امور مجلس، حقوقی واموراستانهای وزارت ورزش و جوانان و معاونت پشتیبانی حقوقی و امور مجلس)، علی انصاری(عضو سابق هیات مدیره استقلال) و.. به چشم می خورد. رئیس جمهور از میان این اسامی، 5 گزینه نهایی برای هیات مدیره دو باشگاه برخواهد گزید اما پیش در لایه پائین تر، تنش هایی در جریان است.
 
*فتح ا.. زاده و کاشانی در راه رفتن؟!
علی فتح ا.. زاده خوب می داند اگر زریبافان به استقلال بیاید باید مثل دو سال قبل، صندلی خود را به فرد دیگری بسپارد و با هزینه هایی که از جیب کرده، از استقلال برود. به همین دلیل طبیعی بود که در دوران ریاست علی سعیدلو بر ورزش، همراه با امیدوار رضایی به دیدار او برود و زمینه را برای حضور وی در ریاست مجمع استقلال فراهم سازد. گفته می شود در دیداری که فتح ا.. زاده با محمد عباسی نیز داشته، تاکید کرده حضور امیدوار رضایی در پست ریاست مجمع می تواند کمک زیادی به استقلال بکند. در لیستی که وزیر به رئیس جمهور ارایه داده، نام امیدوار به عنوان اولویت اول ریاست مجمع مطرح شده است. در پرسپولیس اما قضیه کمی پیچیده تر است. از سویی گفته می شود محمد عباسی علاقه ای برای حضور شخصی خود در پست ریاست مجمع این باشگاه ندارد و از سوی دیگر، گفته می شود او در جلسات هیات دولت با سعیدلو مذاکراتی داشته برای قبول این پست. در صورتی که سعیدلو به پرسپولیس برود، حبیب کاشانی باید صندلی خود را به فرد دیگری واگذار کند و برود. در آخرین روزهای کاری معاون بین الملل فعلی رئیس جمهور در سازمان، تنش هایی بین او و کاشانی ایجاد شد که پشت پرده جالبی داشت. در شرایط فعلی کاشانی می کوشد تا معادلات به نفعش رقم بخورد همانطور که علی فتح ا.. زاده از عباسی می خواهد تا امیدوار رضایی را به عنوان رئیس مجمع استقلال معرفی کند.
نظرات بینندگان