arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۹۵۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۱ - ۰۳ آذر ۱۳۹۶

هیلاری کلینتون: ما برای رشد انفجاری هوش مصنوعی آماده نیستیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هیلاری کلینتون به عنوان یکی از مشهورترین سیاستمداران ایالات متحده معتقد است که آمریکا به هیچ وجه آماده مقابله با اثرات اقتصادی و اجتماعی ناشی از رشد بسیار سریع هوش مصنوعی نیست.

او در جدیدترین مصاحبه خود گفته که دنیا با سرعت هر چه تمام تر به سمت عصر جدیدی از هوش مصنوعی می رود که این مسئله روی شیوه زندگی ما، نحوه تفکر ما و ارتباطات بین انسان ها تاثیر خواهد گذاشت.

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در ادامه می افزاید: «ما انسان های باهوشی در اطراف خود داریم. بیل گیتس، ایلان ماسک و استیفن هاوکینگ. این افراد بسیار باهوش به ما در این خصوص هشدار می دهند، اما ما نمی شنویم. اینها باور دارند که هوش مصنوعی دوست ما نخواهد بود.»

کلینتون می گوید که در حال حاضر دو جنبه مختلف زندگی انسان ها را کاملاً تحت تاثیر خود قرار داده است. اول «مراقبت دیجیتال» یعنی این که هرچه می دانیم و هر چه می گوییم و هر چه می نویسیم رصد شده و در جایی ثبت می شود. دوم اتوماتیک و ماشینی شدن مشاغل.

«ایده خودروهای بدون راننده بسیار عالی به نظر می رسد، اما چه بر سر راننده های تاکسی، خودروهای عمومی، وسایل حمل و نقلی و حتی راننده های اوبر خواهد آمد؟ ما با میلیون ها نفری که دیگر شغلی نخواهند داشت چه باید بکنیم؟ ما واقعاً برای چنین چیزی آمادگی نداریم.»

به طور حتم اثرات اقتصادی پیشرفت های تکنولوژیک -به خصوص در زمینه ماشینی کردن و هوش مصنوعی- به هیچ وجه از اثرات اجتماعی آن کمتر نخواهد بود. سال هاست که کارشناسان مختلفی در خصوص جایگزینی انسان ها با ربات در مشاغل مختلف هشدار داده اند، اما این روند همچنان با شتاب در حال افزایش است.

با گسترش هوش مصنوعی این تهدید دیگر تنها شامل حال کارگران و سرویس دهندگان نخواهد بود و در آینده نزدیک شغل های تخصصی تری نیز چون طبابت و وکالت هم در معرض تهدید رایانه های فوق پیشرفته قرار خواهند گرفت.

*دیجیاتو

نظرات بینندگان