arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۹۶۰۱
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۲ - ۰۴ آذر ۱۳۹۶

تکرار اتهام موشکی اتحادیه عرب علیه ایران

تیم انرژی هسته‌ای اتحادیه عرب با محکوم کردن حمله انصارالله یمن به ریاض مدعی شد: حمایت ایران از درگیری‌ها درتضاد با اصل حسن همجواری است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تیم انرژی هسته‌ای اتحادیه عرب با محکوم کردن حمله انصارالله یمن به ریاض مدعی شد: حمایت ایران از درگیری‌ها درتضاد با اصل حسن همجواری است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، تیم انرژی هسته‌ای اتحادیه عرب که مقر آن در تونس است در بیانیه‌ای مدعی شد: در پی شلیک یک موشک بالستیک توسط شبه نظامیان حوثی به سوی شهر ریاض و اثبات اینکه این موشک توسط ایران ساخته شده است، هیات عربی انرژی هسته‌ای حمله حوثی‌ها به عربستان را به شدت محکوم می‌کند و دخالت ایران در تغذیه و حمایت از درگیری‌های نظامی در جهان عرب و دامن زدن به فتنه‌ها و اختلافات را مخالف قوانین بین‌المللی و آداب همسایگی می داند.

این موسسه تاکید کرده است که دولت سعودی حق دفاع از اراضی خود را دارد.

به گزارش ایسنا، انصارالله یمن اخیرا فرودگاه بین‌المللی ملک خالد ریاض را مورد هدف موشکی قرار دادند، مقامات عربستان و آمریکا ایران را مسوول این حمله دانسته و ادعا کردند که موشک شلیک شده ساخت ایران بوده است.

این درحالی است که اگرچه تهران حمایت خود از این گروه شیعه یمنی را پنهان نکرده، همواره شایعات و ادعاهای مبنی بر ارسال سلاح به یمن را رد کرده است، همچنین یک هیات تعیین شده از سوی شورای امنیت سازمان ملل در دهم نوامبر یک نامه محرمانه به دیپلمات‌ها فرستاده و در آن تاکید کرده که هیچ سندی که ثابت کند، ادعای سعودی‌ها مبنی بر اینکه ایران مسئول حمله موشکی اخیر حوثی‌های یمن به ریاض پایتخت عربستان است به دست نیاورده است.

امیر حاتمی، وزیر دفاع کشورمان در این زمینه گفته است: دشمن از هر فرصتی برای اتهام زنی علیه ایران استفاده می‌کند و قطعا ما این مساله را رد می‌کنیم. بنا نیست هر اتفاقی در منطقه رخ می‌دهد، ایران را متهم می‌کنند البته این موارد از دشمن بعید نیست.

همچنین سردار جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به این ادعاها تاکید کرده است: ما امکان انتقال موشک به آنجا (یمن) را نداریم و موشک‌ها برای خودشان است.

به گزارش ایسنا، هیات یا تیم انرژی هسته‌ای از زیرمجموعه‌های اتحادیه عرب است که بر اساس مصوبه 4149 شورای اتحادیه عرب در 1988 تاسیس شده است. دبیرکل این هیات، سالم حامدی است و مقر این هیات در تونس است.

نظرات بینندگان