arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۲ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۰

گشت شبانه با امكان ديد واضح‌تر از روز!

شركت «اوپتيكس وان» دست به ساخت يك دستگاه جديد ديد حرارتي زده كه با تقويت دوربين‌هاي ديد در شب به سربازان يك بينش شكارچي‌مانند خواهد داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شركت «اوپتيكس وان» دست به ساخت يك دستگاه جديد ديد حرارتي زده كه با تقويت دوربين‌هاي ديد در شب به سربازان يك بينش شكارچي‌مانند خواهد داد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، مشاهده دشمنان توسط سربازان، پيش از آن كه ديده شوند، يك «بايد» محسوب مي‌شود. دوربين‌هاي عادي ديد در شب تا حدي خوب بوده و تنها به سربازان قابليت ديدي مانند روز مي‌دهند.

دستگاه جديد شركت اوپتيكس وان كه طي هفت سال تلاش ساخته شده، به سربازان يك ديد شكارچي مانند براي شناسايي بهتر دشمنان و ساير خطرات را مي‌دهد.

دستگاه كوتي (COTI) كه مخفف تصويرگر حرارتي گيره‌يي است، به دستگاه‌هاي موجود ديد در شب يك قابليت مشاهده علائم حرارتي را افزوده است.

چشم انسان قادر به مشاهده نور در طول موج بين 400 و 700 نانومتر است؛ در حالي كه دوربين‌هاي ديد در شب مي‌تواند اين توانايي را تا 900 نانومتر بالا برده و آن را تا طيف مادون قرمز افزايش دهد.

اين دستگاه، ديد سربازان را به يك طيف كاملا متفاوت راهنمايي كرده و به آنها يك ديد فوق‌العاده و قوي خواهد داد.

فناوري موج بلند مادون قرمز كوتي به فرد اجازه مي‌دهد كه حتي در محيط‌هاي تاريك و قيرگون و بدون نور ببيند.

اين دستگاه به كاربر خود اجازه مي‌دهد تا در زمان وجود دود، شاخ و برگ، مه، باران و ساير شرايط كه ديگر دستگاه‌ها تنها قادر به ارائه قابليت‌هاي محدود هستند، به خوبي اطراف را مشاهده كند.

اين دوربين حتي مي‌تواند با شناسايي حرارت باقي مانده در محيط، از امكان وجود انسان در مكان‌ها، حتي با وجود خالي بودن آنها خبر دهد. از ديگر ويژگي‌هاي اين دستگاه، قابليت مشاهده اثر انگشت‌هايي است كه با چشم مرئي قابل مشاهده نيستند.

قابليت خوانش تفاوت‌هاي دمايي «كوتي» به آن اجازه مي‌دهد تا اختلالات زميني حاصل از كاشت دستگاه‌هاي انفجاري را نيز شناسايي كند.

اين دستگاه سبك و جمع‌وجور 185 گرمي كه در شرايط سخت آب‌وهوايي آزمايش شده و ضد آب هم هست، در كف دست به راحتي جاي گرفته و مي‌تواند تا سه ساعت با يك باتري كار كند.

اين دستگاه كه به راحتي بر روي تمام عينك‌هاي ديد در شب قابل نصب است، از سه حالت برخوردار است: كاملا حرارتي، گشت و تعيين.

به گزارش ايسنا، از حالت كاملا حرارتي اين دوربين براي شرايطي مانند داخل غارها كه در آن كمترين ميزان نور وجود دارد، استفاده مي‌شود.‌

از حالت گشت آن مي‌توان براي محيطهاي باز كه حرارت از ساختمان‌ها و درختان نيز ساطع مي‌شود، براي محدود كردن خوانش حرارتي استفاده كرد. در حالت تعيين، دستگاه به تعيين اجسام حرارتي مي‌پردازد كه در آن سربازان مي‌توانند از سيستم‌هاي هدف‌گيري ليزري خود براي شكار هدف استفاده كنند.

اين دستگاه از كاربري‌هاي بسيار در نيروهاي مختلف پليس و امداد برخوردار بوده و حتي مي‌توان با ارتقاي آن، از اين دستگاه مانند يك سلاح استفاده كرد.
نظرات بینندگان