arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۷۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۲ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۰

نواز شريف: پاکستان به گدايي از کشورهاي خارجي عادت کرده است

نواز شریف گفت، پاکستان نیاز به دریافت کمک های خارجی برای سیل زدگان این کشور ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نواز شریف گفت، پاکستان نیاز به دریافت کمک های خارجی برای سیل زدگان این کشور ندارد.

به گزارش انتخاب به نقل از نشریه نیوز اینترنشنال چاپ پاکستان، نواز شریف، نخست وزیر سابق پاکستان، و رئیس اتحادیه مسلمانان پاکستان، شعبه نواز، در روز یکشنبه گفت، هرچند باران های شدید موسمی خسارات سنگینی به استان سند پاکستان زده است، هنوز هیچ نیازی برای درخواست کمک های جهانی برای سیل زدگان پاکستانی وجود ندارد.

نواز شریف طی اظهاراتش در کنفرانس خبری افزود، پرویز مشرف، مردی بزدل بود که در برابر امریکا سرفرود آورد و در نهایت، بی سر و صدا از پاکستان به خارج رفت.

نواز شریف در ادامه سخنانش تأکید کرد، ما (پاکستان) قدرت هسته ای داریم، و قادریم کارهای زیادی انجام دهیم، اما به گدایی از کشورهای خارجی در هنگام بروز بلایای طبیعی عادت کرده ایم.

وی افزود،همه احزاب سیاسی هند باید متحد شوند و با تشریک مساعی، به سیل زدگان در بخش های مرکزی استان سند کمک کنند نواز شریف از آصف علی زرداری، رئیس جمهور پاکستان خواست بر مشکلاتی که کشور پاکستان با آن مواجه شده تمرکز کند، و اقداماتی مفید برای قربانیان سیل اخیر انجام دهد.

نواز شریف گفت، همه احزاب در پاکستان باید برای تقویت کشور و رفع مشکلات پاکستان تلاش کنند.

وی افزود، اگر ذوالفقار علی بوتو، با مشورت دکتر مباشر حسن، تمامی نهادها و سازمان های پاکستان را که در اختیار بخش خصوص بود، ملی اعلام نمی کرد، اکنون اقتصاد پاکستان چنین افت شدیدی نمی کرد و کشور، با این وخامت اوضاع اقتصادی روبرو نمی شد.

نواز شریف در خاتمه افزود، من به دولت پاکستان پیشنهاد کردم که به هر یک از سیل زدگان پاکستانی که خانه و کاشانه یا مزارع کشاورزی خود را از دست داده اند، یکصد هزار روپیه بدهد، اما دولت پاکستان اعلام کرد، فقط بیست و پنج هزار روپیه می دهد.

نواز شریف تأکید کرد، کشور پاکستان را قائد اعظم بنیانگذاری کرد، اما اهداف و آرزوهای او برای پاکستان، محقق نشده است.

وی در پایان افزود، وضعیت کنونی پاکستان، حتماً باعث رنجش روح قائد اعظم در دنیای باقی شده است.
نظرات بینندگان