arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۴ - ۰۶ آذر ۱۳۹۶

علم الهدی: شهادت هر امام سرآغاز ولایت امام بعدی است؛ سالروز آغاز امامت امام زمان برای ما ارجحیت دارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مشهد-ایرنا- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: امام یازدهم در دوران امامتشان بدنه اجتماعی شیعه را به عنوان یک جریان سیاسی در تشکیل جامعه به خوبی مدیریت کردند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیداحمد علم الهدی روز دوشنبه در آیین سوگواری شهادت امام حسن عسکری(ع) در حرم مطهر رضوی افزود: این امام همام در تثبیت شیعه نقش بسزایی داشتند، عظمت امروز شیعه مرهون تلاش‌ها و مجاهدت های امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) است به گونه ای که این 2 بزرگوار زمینه های فکری، اجتماعی شیعیان را برای زندگی در عصر غیبت آماده کردند.

وی گفت: غیبت دورانی سخت برای شیعیان است، در این دوران مردم به طور مستقیم با امام معصوم در ارتباط نیستند و از جهتی نیز باید زندگی خود را بر اساس سیره و روش امامت و ولایت مدیریت کنند.

امام جمعه مشهد خاطر نشان کرد:امام حسن عسکری(ع) در تمام دوران زندگی خود یا در زندان و یا تحت فشار و اختناق در منزل خود بودند اما از هر فرصتی برای ارتباط و هدایت شیعیان استفاده می‌کردند.

علم الهدی همچنین گفت: شهادت هر امام همام سرآغاز ولایت و امامت امام بعدی است، امام زمان(عج) امام زنده و حاضر هستند و ما در سایه توجهات این حضرت زندگی می‎کنیم از این رو سالروز آغاز امامت ایشان برای ما موضوعیت و ارجحیت دارد.

نظرات بینندگان