arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۵ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۰

رحيمي درباره زنان فيلم مي سازد

اين روزها ساخت فيلم با حضور سينماگران ايراني ديگر اتفاق غريبي نيست. فيلم هاي مشتركي با حضور بازيگران يا عوامل پشت صحنه ساخته مي شوند. مانند آخرين فيلمي كه «عتيق رحيمي» نويسنده افغاني برنده كنكورد در فرانسه اين بار با نام «سنگ صبور» مي خواهد آن را بسازد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شرق: اين روزها ساخت فيلم با حضور سينماگران ايراني ديگر اتفاق غريبي نيست. فيلم هاي مشتركي با حضور بازيگران يا عوامل پشت صحنه ساخته مي شوند. مانند آخرين فيلمي كه «عتيق رحيمي» نويسنده افغاني برنده كنكورد در فرانسه اين بار با نام «سنگ صبور» مي خواهد آن را بسازد.

 اين فيلم محصول سال 2011 است كه در ژانر درام و جنگ آن را مي سازد. ملك جهان خزايي طراح صحنه شناخته شده ايران در حال همكاري با اين گروه است كه مي خواهند در مراكش ساخت آن را به زودي آغاز كنند.

 اين فيلم «سنگ صبور»نام دارد و به گفته ملك جهان خزايي «تنها نشانه اي كه از افسانه سنگ صبور ايراني در فيلم و داستان آن وجود دارد، مردي است كه نفس مي كشد و زنده است اما به مانند يك مرده بي حركت خوابيده است.

در اين فيلم زني تمام مشكلات افغانستان را در قالب زندگي خودش كه از كودكي تا به حال بر او گذشته است روايت مي کند. مشكلاتي كه براي او و مادرش و ديگر زنان اطرافش افتاده، بازگو مي كند. اين فيلم به طرفداري از زنان در مقابل ظلمي كه در طول تاريخ به زنان شده است، ساخته مي شود. در اين فيلم قرار است گلشيفته فراهاني هم بازي كند.»

خزايي همچنين از اكران فيلم «شكارچي» به كارگرداني «رفيع پيتز» در 29 كشور خبر داد. عتيق رحيمي نوسينده افغاني تبار ساکن فرانسه که به خاطر فيلم خاکستر و آتش جوايز بسياري کسب کرده بود بار ديگر به فرهنگ و حوادثي که در کشورش روي داده پرداخته و به نظر مي رسد از زبان نسل ديگري از افغان ها صحبت مي کند. پيش از او خالد حسيني نويسنده افغان ديگر که ساکن آمريکاست با نگارش دو رمان بادبادک باز و هزاران خورشيد تابان اين راه را طي کرده است.
نظرات بینندگان