arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۲۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۶ - ۰۷ آذر ۱۳۹۶

کوشنر، مشاور در حال افول کاخ سفید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

'آقای کامل' صفتی که برای 'جَرِد کوشنر' (داماد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا)به کار برده می شد، این روزها بیشتر به حالت کنایه به کار می‌رود و او از مشاوری ارشد رئیس جمهوری، به دردسری حقوقی در پرونده 'دخالت روسیه در انتخابات آمریکا' تبدیل شده است.

به گزارش انتخاب، 'آدام شاو' روزنامه نگار و تاجر انگلیسی در آغاز گزارشی در این تارنمای محافظه کار آمریکایی با عنوان 'جرد کوشنر در حال افول می گوید هنوز در کاخ سفید می ماند' نوشت: بتازگی گفته می شود حضور 'ایوانکا ترامپ' و جرد کوشنر همسرش، در سمت مشاوران دونالد ترامپ در کاخ سفید 'یکی از مخربترین تصمیم‌ها' بوده است.

شاو در بخش هایی دیگر از گزارش خود افزود: ایوانکا ترامپ و همسرش، همواره مانعی در مسیر تحقق برنامه‌های ترامپ بوده‌اند.
کوشنر مشاور ارشد کاخ سفید، در مصاحبه ای که روز شنبه در واشنگتن پست منتشر شد، گفت که وی به هیچ وجه کاخ سفید را ترک نمی کند. این در حالیست که شایعات مطرح شده خبر از ترک قریب الوقوع ایوانکا ترامپ و جرد کوشنر از کاخ سفید را می دهد.
کوشنر همچنین در این باره به واشنگتن پست گفت 'ما اینجا هستیم که بمانیم. ما هم اکنون مسئول هستیم.'

در حالیکه کوشنر هنوز به مرکز قدرت در واشنگتن نزدیک است، اما بطور فزاینده ای به حاشیه رانده شده است.

در گزارشی که توسط 'اشلی پارکر' در واشنگتن پست به چاپ رسیده، آمده است 'تصویر تیره این مرد جوان در حالی که به او مسئولیت سنگینی واگذار شده بویژه زمانی بیشتر به چشم می آید که 'جان فرانسیس کلی' به عنوان رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید آغاز به کار کرد'.

کوشنر همچنین شدیدا پس از روی کار آمدن 'رابرت مولر' به عنوان رئیس پلیس فدرال آمریکا، توسط 'FBI' (پلیس فدرال آمریکا) مشکوک به دست داشتن در ماجرای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده است.

کوشنر همچنین در مجموعه ای از تصمیمات مشکوک که توسط ترامپ گرفته شده بود از جمله برکناری 'جیمز کومی' رئیس پیشین پلیس فدرال و دعوت از سناتور 'استرنج' در مجلس سنا به عنوان نماینده ایالت آلاباما، دست داشت.

در نیویورک هم او باید با پیامدهای خرید ساختمان 41 طبقه در خیابان پنجم شهر نیویورک در نقش سابق خود به عنوان رئیس شرکت کسب و کار املاک و مستغلات 'کوشنر' روبرو شود.

تارنمای 'ونیتی فیر' در ماه سپتامبر (شهریور) در مورد چگونگی سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری برای جلوگیری از فروپاشی بازار املاک وی منتشر کرد. در این تارنما همچنین نوشته شد که چگونه خرید ساختمان در خیابان پنجم نیویورک در میزان رهن و اجاره ها تاثیرگذار بود. به گزارش تارنمای ونیتی فیر، این یکی از بدترین معاملات تاریخ ایالات متحده در حوزه املاک و مستغلات بود.

با وجود تمام این مسائل او در مصاحبه با واشنگتن پست با یادآوری 'افسانه روباه و جوجه تیغی' خود را در برهه اول انتخابات و پیش از انتخاب دونالد ترامپ به ریاست جمهوری، به روباه تشبیه کرد که مدام در حال پذیرش چالش های متفاوت و یادگیری تجارب ارزشمند است و در برهه دوم و پس از انتخاب به سمت مشاور ارشد کاخ سفید خود را به جوجه تیغی تشبیه کرد.

اما، ویدر مورد اینکه آیا او و ایوانکا در واشنگتن دی سی می مانند یا نه، به تمایل ایوانکا برای خرید یک خانه جدید در پایتخت اشاره کرد و گفت 'همسرم از من خواسته است به دنبال خانه جدیدی برای خود باشیم و این علامت خوبی است'.

برایت بارت تارنمای خبری-نظری آمریکایی و از نظر سیاسی محافظه‌کار است که در سال 2007 از سوی 'اندرو برایت بارت' کارآفرین و صاحب نظر محافظه کار بنیان گذاشته شد و مقر آن در لس آنجلس کالیفرنیاست و دفاتری در تگزاس، لندن و بیت المقدس دارد.

هم اکنون'الکساندر مارلو' به عنوان سردبیر و 'استیو بنن' استراتژیست سابق جنجالی کاخ سفید است که در مردادماه گذشته از سمت خود برکنار شد، به عنوان رئیس اجرایی هیات مدیره آن فعالیت می کنند'.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان