arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۳۴
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۸ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۰

بيانيه افتتاح رسمي نيروگاه اتمي بوشهر

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بیانیه آغاز بهره‌برداری مقدماتی از واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر اعلام شد.

به گزارش انتخاب به نقل از فارس، در این بیانیه آمده است: امروز با پایان مراحل ساخت و راه‌اندازی شاهد آغاز بهره‌برداری مقدماتی از اولین نیروگاه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و اتصال آن به شبکه سراسری برق کشور هستیم.

 در ادامه این بیانیه آمده است: دستاورد بزرگی که بر پایه سالها پایداری و استقامت ملت بزرگ ایران در مقابل تمام تحریم‌ها و فشارهای ناعادلانه بین‌المللی و تلاش مستمر و خستگی ناپذیر مجموعه‌ای از نیروهای فداکار و متخصص به دست آمده است.

این بیانیه می افزاید: رعایت اصول و ضوابط ایمنی در تمام مراحل این پروژه ملی مورد توجه و تأکید سازمان انرژی اتمی ایران قرار داشته و با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد این نیروگاه دستیابی به بالاترین سطح ممکن  از ایمنی هسته‌ای در سرتاسر دوران بهره‌برداری اولویت نخست شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی ایران به عنوان نهاد مسئول بهره‌برداری از این نیروگاه به شمار می رود.

در این بیانیه آمده است: رعایت الزامات ایمنی هسته‌ای به گونه‌ای است که اطمینان حاصل شود از کارکنان، مردم و محیط زیست در قبال هرگونه پیشامد احتمالی به بهترین شکل ممکن حفاظت می شود.

در بیانیه بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر آمده است: در این راستا حفظ آمادگی و آموزش مستمر کارکنان، ارتقاء عملکرد فنی تجهیزات و سیستم‌های نیروگاه، استفاده از تمامی ظرفیت‌های فنی، مهندسی و تحقیقاتی صنایع، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور و همکاری نزدیک با سایر کشورها و مجامع بین‌المللی از قبیل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اتحادیه جهانی بهره‌برداران هسته‌ای در سرلوحه اقدامات این شرکت قرار دارد.

در پایان این بیانیه آمده است در پایان از تمامی کسانی که به نحوی در پیشبرد این پروژه عظیم ملی مشارکت داشتند قدردانی کرده، تلاش‌ها و فداکاریهایی آنها را ارج می‌نهیم و یاد و خاطره شهدای گرانقدر نیروگاه اتمی بوشهر را گرامی می داریم.
نظرات بینندگان