arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۴۰۶
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۶ - ۰۸ آذر ۱۳۹۶

شفر: سبک بازی استقلال را تغییر داده‌ایم/چرا پرسپولیسی‌ها جریمه نمی‌شوند؟

سرمربی تیم فوتبال استقلال می‌گوید بسیاری از افراد به او می‌گویند که سبک بازی استقلال از زمان آمدنش کاملا تغییر کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سرمربی تیم فوتبال استقلال می‌گوید بسیاری از افراد به او می‌گویند که سبک بازی استقلال از زمان آمدنش کاملا تغییر کرده است.

به‌ گزارش ‌انتخاب، وینفرد شفر، سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران در نشست خبری امروز (چهارشنبه) قبل از بازی با پیکان در چارچوب هفته‌ چهاردهم مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران، بیان‌ کرد: خیلی‌ها در مورد بازی آخرمان پیغام‌هایی به من دادند و همچنین بیرون از این جا آقایی پنج ‌دقیقه با من صحبت کرد و گفت که کاملا مشخص است که سبک بازی استقلال تغییر کرده است و سبک جدیدی از فوتبال را بازی می‌کند و می‌تواند توپ را در اختیار خود نگه دارد.

شفر: سبک بازی استقلال را تغییر داده‌ایم/چرا پرسپولیسی‌ها جریمه نمی‌شوند؟

او ادامه‌ داد: در کنفرانس بعد از آخرین بازی‌مان هم من راجع‌ به این موضوع صحبت کردم. می‌خواهم یک بار دیگر بر آن تاکید کنم. وقتی ما فقط از پاس بلند استفاده کنیم نمی‌توانیم همه بازی‌ها را ببریم و شاید چند بازی را برنده شویم. زمانی که من به استقلال آمدم این تیم رتبه پانزدهم جدول رده‌بندی بود.

وی افزود: چیزی که من می‌خواهم این است که فوتبال‌مان را بهتر کنیم. شما در زمانی در بازی‌های لیگ شانس دارید که بتوانید بازی‌های بهتری ارائه بدهید یعنی بازی با تعداد پاس‌های بیشتری انجام شود و امسال توپ دوست شماست. کارهای ترکیبی خوب و سرعتی از سمت راست و چپ انجام بدهید و سانترهای خوبی هم روی دروازه انجام شود. یعنی پاس‌های باکیفیت و خوب و سریع به مهاجمان برسانید. ما روی پاس‌ دادن، پاس دادن و پاس دادن کار می‌کنیم. البته نکته مهم دیگر هم بحث آمادگی جسمانی است. اگر با آمادگی جسمانی خوب وارد زمین شویم شانس زیادی برای پیروزی داریم.

سرمرب استقلال ادامه داد: من درباره بازی آخرمان صددرصد خوشحال نیستم چرا که هر روز و هر بازی باید بهتر و بهتر شویم. این گونه نیست که مثل یک کتاب صفحه‌ها را به راحتی و سریع عوض کنیم. باید کم کم پیش برویم اما مطمئنا می‌خواهم زمان آخر کارم با استقلال تیم به رده بالایی جدول در لیگ ایران و آسیا بازگردد.

شفر تصریح کرد: به خاطر همین موضوع همه اعضای کادر فنی، بازیکنان، مدیریت و هواداران باید کنار هم باشند و همه در یک مسیر حرکت کنند. من از آمدن ساناک هم بسیار خوشحالم. او تمرین‌های بسیار خوبی را برای بازیکنان در نظر می‌گیرد. امیدوارم "گل" هم به زودی به جمع ما اضافه شود. ما یک برنامه خوب نه فقط برای تیم اصلی بلکه برای آکادمی باشگاه خواهیم داشت.

وی افزود: ما یک باشگاه واقعی می‌خواهیم نه فقط یک تیم اصلی. یعنی باشگاه باید به جایگاه اصلی‌اش بازگردد. درباره بازی آخر هم باید بگویم وقتی ما یک برنامه تاکتیکی داریم، همه باید با صددرصد توان در اختیار کار تاکتیکی ما باشند. اگر یکی دو بازیکن آن نظم و دیسیپلین را در کار تاکتیکی ما رعایت نکنند عوض‌شان می‌کنیم. این را بدانید که بهترین بازیکن بازی را نمی‌برد بلکه بهترین تیم پیروز میدان می‌شود. من طی روزهای گذشته فیلم بازی‌های پیکان را دیدم. آن‌ها فوتبال بسیار خوبی را ارائه می‌دهند. ما باید با صددرصد توان در زمین باشیم و امیدوارم بتوانیم زودتر از بازی قبلی به گل برسیم. آن‌ها بازیکنان خوبی دارند که فکر می‌کنم یکی از آن‌ها بازیکن شماره ۹ شان یعنی مرتضی آقاخان باشد. ما کار بسیار سختی داریم اما باید بازی را ببریم و امتیاز را بگیریم.

سرمربی استقلال در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره وضعیت حسن بیت‌ سعید هم گفت: من هر روز با بیت سعید تمرین می‌کنم و با او صحبت می‌کنم. او روز به روز شرایطش بهتر می‌شود. وقتی که من به استقلال آمدم و با حسن بیت سعید صحبت می‌کردم می‌گفت پیش از این که من بیایم خیلی عصبی بود و انگیزه لازم را نداشت. مهم‌ترین نکته در این گونه مواقع این است که بازیکن بیاید و بگوید من چه کاری می‌توانم برایش انجام دهم. نمی‌خواهم بیش از این درباره این مساله صحبت کنم اما او در گذشته خیلی این سیگنال را به من ارسال نمی‌کرد که من آماده هستم اما طی روزهای گذشته بیت سعید شرایط بهتری داشته است اما باید ببینیم در تمرین امروز چقدر برای بازی فردا آماده است.

شفر تصریح کرد: در حال حاضر بازیکنان ما همین‌هایی هستند که در اختیار داریم. محسن کریمی و بهنام برزای در فهرست نیستند اما درباره بازی فردا بعد از تمرین امروز می‌توانم تصمیم بگیرم کدام بازیکنان باید بازی کنند اما درباره بازیکنان جوان من نمی‌دانم منظور شما (خبرنگاران) چیست. بیش‌تر درباره این موضوع توضیح بدهید. اگر بازیکنان جوان بهتر از بقیه باشند، بازی می‌کنند. وقتی بازیکن جوان در یک پوزیشن بازی می‌کند، نیاز به زمان دارد تا تجربه بیش‌تری به دست بیاورد. همه بازیکنان می‌دانند که می‌توانند اشتباه کنند. هیچ کس نباید از این که تعویض شود ناراحت باشد چرا که در تیم ما همه باید نظم و دیسیپلین را رعایت کنند.

سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که چقدر زمان نیاز دارد تا تیمش به آن چیزی که می‌خواهد برسد؟ گفت: قبلا گفته بودم ما ۵۰ تا۶۰ درصد آماده شده‌ایم اما الان می‌گویم تقریبا ۷۰ تا۸۰ درصد آماده‌ایم. در بازی قبلی که غیر از خبرنگاران کسی در ورزشگاه نبود فضای خوبی به وجود نیامد. برای فوتبال بد است که هواداری به ورزشگاه نیاید. امیدوارم فردا هواداران ما به ورزشگاه بیایند تا انگیزه خوبی برای بازیکنان باشد. در بازی‌ای که در مشهد انجام دادیم فرصت‌های زیادی برای گل زدن داشتیم اما از آن‌ها استفاده نکردیم. در بازی قبلی هم خوب کار را شروع کردیم و حتی یک گل ما را هم داور آفساید اعلام کرد که اصلا آفساید نبود. ما اگر کمی خوش‌شانس بودیم می‌توانستیم الان در رتبه دوم جدول باشیم. باید تیم خیلی بهتری برای نیم فصل دوم، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا آماده کنیم.

شفر درباره احتمال هم‌گروهی ایران و آلمان در جام جهانی گفت: بله این اتفاق ممکن است رخ دهد. این نظر خوبی است که چنین رخ دهد. گویا آلمان یا برزیل رتبه یک رنکینگ فیفا هستند. ما تیم ملی خوبی داریم و هم‌گروهی با ایران جالب است. باید ببینیم در آخر قرعه‌کشی چه اتفاقی رخ می‌دهد. من روز گذشته بازی ایران برابر استرالیا که ۲۰ سال قبل برگزار شد را مشاهده کردم.

او ادامه داد: ما برنامه‌های زیادی برای مهاجمان و هافبک‌های‌مان برای گلزنی داریم. خیلی وقت‌ها تمرین‌های اختصاصی برای مهاجمان در نظر می‌گیریم. به طور مثال وقتی توپ روی دروازه ارسال می‌شود من به بازیکنانم می‌گویم باید ضربه سرتان به سمت دروازه باشد تا توپ به گل تبدیل شود اما در ادامه باز هم همان اشتباه را انجام می‌دهند. این رفتارها باید در سنین پایین‌تر و پایه به بازیکنان آموزش داده شود.

 پس از پایان نشست خبری سرمربی استقلال که در حال خروج از محل نشست بود با مدیر روابط عمومی سازمان لیگ روبه‌رو شد و در واکنش به محرومیت هواداران استقلال در هفته سیزدهم لیگ برتر خطاب به حجت‌الله بهمنی گفت: چرا هواداران پرسپولیس جریمه نمی‌شوند؟

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان