arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۴۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۰۸ آذر ۱۳۹۶

سوء رفتار؛ دلیل خروج اندی رابین از گوگل در سال ۲۰۱۴

اطلاعات جدید فاش‌شده نشان از آن دارد که اندی رابین، خالق اندروید در پی تحقیقاتی که در نتیجه‌ی شکایت یکی از کارمندان خانم گوگل مطرح شد، گوگل را ترک کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اطلاعات جدید فاش‌شده نشان از آن دارد که اندی رابین، خالق اندروید در پی تحقیقاتی که در نتیجه‌ی شکایت یکی از کارمندان خانم گوگل مطرح شد، گوگل را ترک کرد.

به گزارش انتخاب، اندی رابین، خالق اندروید و یکی از مدیران بالا رده‌ی گوگل، در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که گوگل را ترک کرده است. وی دلیل تصمیم خود برای ترک غول جستجو را دلایل شخصی عنوان کرد؛ حال آنکه گزارش جدیدی منتشر شده که موارد دیگری را در جدایی اندی رابین دخیل شمرده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، اندی رابین زمانی اقدام به ترک گوگل کرد که تحقیقاتی در این کمپانی به‌منظور یافتن وجود رابطه‌ای نامناسب بین وی و یکی از کارکنان زن آغاز شد.

سوء رفتار؛ دلیل خروج اندی رابین از گوگل در سال ۲۰۱۴

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط منابعی که از این موضوع آگاه هستند، گوگل تحقیقات داخلی را زمانی آغاز کرد که یکی از کارمندان زن این کمپانی در بخش توسعه‌‌ی اندروید، شکایتی در بخش منابع انسانی کمپانی گوگل در مورد رابطه با اندی رابین مطرح کرد. البته باید به این نکته اشاره کرد که هنوز اطلاعات دقیقی از جزئیات این شکایت به بیرون درز نکرده است. بر اساس تحقیقات انجام‌شده، مشخص شده که اندی رابین رفتار و قضاوت نامناسبی در خصوص این کارمند در پیش گرفته است. اندی رابین در اکتبر ۲۰۱۴ اقدام به ترک گوگل کرد؛ در‌حالی‌که مسئولیت بخش رباتیک گوگل را در اختیار داشت.

همچنین باید به جدیدترین اقدام اندی رابین اشاره کنیم که غیبت نسبتا طولانی‌‎مدت وی از حضور در اسنشال، استارتاپ متعلق خود او است که اولین گوشی خود را خردادماه امسال رونمایی کرد. بنابر گزارش‌های منتشرشده، اندی رابین دلیل غیبت خود در اسنشال را دلایل شخصی برشمرده است.

گزارش جدید در مورد اندی رابین همزمان با انتشار گزارش‌هایی در مورد روابط افراد مشهور و هنرمندانی منتشر شد که متهم به آزار و اذیت جنسی شده‌اند. برای مثال می‌توان به روی پرایس در آمازون اشاره کرد که به‌عنوان مدیر بخش توسعه‌ی تلویزیون و فیلم آمازون در پی مطرح شدن اتهاماتی، از سمت خود استعفا داد.

آمیت سینگال، قائم مقام ارشد مهندسی در اوبر نیز پس از انتشار گزارش‌هایی درباره‌ی سوء رفتار وی در گوگل، مجبور به استعفا از سمتش در اوبر شد. سینگال پیش از اوبر، در گوگل مشغول به کار بود.

نظرات بینندگان