arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۱ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۰

نخست وزیر انگلیس: "کا گ ب" می خواست مرا به خدمت بگيرد/مدودف: می توانستی مامور خوبی باشی

دیوید کامرون ، نخست وزیر انگلیس که به روسیه سفر کرده است به میزبانان روس خود گفته است در دوره دانشجویی ماموران کا گ ب، دستگاه جاسوسی شوروی سابق، برای استخدام وی به سراغش امده بودند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دیلی تلگراف نوشت: دیوید کامرون ، نخست وزیر انگلیس که به روسیه سفر کرده است به میزبانان روس خود گفته است در دوره دانشجویی ماموران کا گ ب، دستگاه جاسوسی شوروی سابق، برای استخدام وی به سراغش امده بودند.



به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، کامرون در مسکو به شوخی گفت در سال 1985 که به سواحل دریای سیاه سفر کرده بود ماموران کا گ ب به سراغش امده بودند اما وی ظاهرا در امتحان مصاحبه رد شد. دمیتری مدودف ، رئیس جمهور روسیه نیز در واکنش به این مطلب گفت اگر کامرون در مصاحبه قبول می شد مامور بسیار خوبی برای کا گ ب می شد.

کامرون این ماجرا را در سخنرانی خود برای دانشجویان دانشگاه دولتی مسکو بیان کرد و گفت : من اولین بار به عنوان دانشجو و در فاصله زمانی بین دبیرستان و دانشگاه در سال 1985 به مسکو امدم.من با قطار ناخودکا به مسکو خودم را به ساحل دریای سیاه رساندم.

نخست وزیر انگلیس افزود : در انجا دو روسی که کاملا به زبان انگلیسی تسلط داشتند در ساحلی که بیشتر خارجی ها در ان بودند به سراغم امدند.انها مرا برای ناهار و شام بیرون بردند و از من درباره زندگی ام در انگلیس و اینکه درباره انگلیس چه فکر می کنم سوالاتی پرسیدند.

 بعدا وقتی از مدودف درباره این حکایت سوال شد رئیس جمهور روسیه و دیگر مقامات ارشد روسیه با خنده ان را رد کردند.

مدودف در یک کنفرانس خبری در کرملین در این باره گفت :  دیوید می توانست مامور بسیار خوبی برای کا گ ب شود ، اما در ان صورت دیگر هرگز به نخست وزیری انگلیس انتخاب نمی شد.

دیلی تلگراف در ادامه نوشت: همواره شایعاتی در باره تلاش کا گ ب برای به خدمت گرفتن سیاستمداران احزاب چپ ، از جمله هارولد ویلسون ، نخست وزیر اسبق انگلیس از حزب کارگر ، وجود داشته است.

اما اذعان یک سیاستمدار احزاب راست مثل دیوید کامرون به هرگونه تماس با دستگاه جاسوسی شوروی سابق رویدادی غیرمعمول است. البته کامرون گفت در سال 1990 که می خواست در وزارت دارایی انگلیس شغلی برای خود دست و پا کند مجبور شد این ماجرا را برای سازمان جاسوسی داخلی انگلیس ، ام آی 5، فاش کند.
نظرات بینندگان