arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۶۳۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۸ - ۱۰ آذر ۱۳۹۶

آمریکا مراکز دیپلماتیک را از طرح انتقال سفارتش به بیت المقدس مطلع کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه 'وال استریت ژورنال' نوشت: دولت دونالد ترامپ درحال مطالعه طرحی برای شناسایی رسمی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به آنجاست. واشنگتن سفارتخانه های ایالات متحده را از این طرح خود مطلع کرده است.

به گزارش شامگاه ایرنا به نقل از وال استریت ژورنال، مقام های آمریکایی گفتند که دولت ترامپ درحال بررسی طرحی درخصوص شناسایی رسمی بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارت آمریکا به آنجاست. این اقدام می تواند باعث تظاهرات فلسطینی ها شود و ازسرگیری روند سازش را به مخاطره اندازد.
دولت ترامپ سفارتخانه های آمریکا را از این طرح مطلع کرده تا آن را به اطلاع کشورهای میزبان خود رسانده و آنها برای تظاهرات های احتمالی آماده شوند. مقام های آگاه گفتند که این طرح هنوز نهایی نشده و آمریکا درحال کار روی ملاحظات سیاسی و حقوقی بیشتر است. احتمال دارد این طرح هفته آینده رسما اعلام شود.
مقام های آگاه اعلام کردند : یکی از گزینه ها آن است که بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته شده و طرح انتقال سفارت اعلام شود اما انتقال عملی آن چندین سال به تعویق بیفتد.
به گزارش ایرنا، تارنمای واشنگتن فری بیکن سه هفته پیش از قصد کنگره آمریکا برای افزایش فشار بر دولت ترامپ برای تسریع در انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس خبر داد.
درحالی که ضرب الاجل دولت آمریکا برای انتقال سفارت این کشور در فلسطین اشغالی به بیت المقدس رو به پایان است، کنگره فشار بر دولت را افزایش می دهد.
«ران دو سانتیس» رئیس این کمیته فرعی پیش تر در ماه مارس (فروردین 96) در سفری به فلسطین اشغالی مکان های احتمالی برای انتقال سفارت را بررسی کرده بود.
کنگره آمریکا در سال 1995 مصوبه ای برای انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس گذراند، اما تاکنون همه دولت های پس از آن ، این قانون را به دلیل احتمال افزایش تنش میان صهیونیست ها و فلسطینیان تعلیق کرده اند.
دولت ترامپ تاکنون دو بار این قانون را تعلیق کرده اما ضرب الاجل تعلیق اخیر در 10 آذر به پایان می رسد.

نظرات بینندگان