arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۷۰
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۱ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۰

سخنگوی وزارت خارجه: اعزام سفیر به لیبی در اسرع وقت

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص زمان اعزام سفیر جمهوری اسلامی ایران به لیبی گفت: درپی درخواست شورای انتقالی لیبی برای ارتقای روابط به بالاترین سطح سفیر ما در اسرع وقت در محل نمایندگی حضور می یابد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص زمان اعزام سفیر جمهوری اسلامی ایران به لیبی گفت: درپی درخواست شورای انتقالی لیبی برای ارتقای روابط به بالاترین سطح سفیر ما در اسرع وقت در محل نمایندگی حضور می یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، رامین مهمانپرست سخنگوی دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری هفتگی با نمایندگان رسانه های داخلی و خارجی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر که پرسید چه زمانی سفیر ایران در لیبی عازم محل ماموریت خود خواهد شد، اظهار داشت: سفیر ما در لیبی در سریعترین زمان ممکن در محل سفارت مستقر می شود.

وی افزود: ایران جزو چند کشور نادری بود که در تمام دوران بحران لیبی فعالیت سفارتخانه اش ادامه داشت و سفارت ما هیچ گاه تعطیل نشد.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه خاطر نشان کرد: ایران در مقطعی به نشانه اعتراض نسبت به سرکوب مردم توسط دولت لیبی سطح سفارتخانه خود را کاهش داده بود وسفارت ما  در پایین ترین سطح ممکن برای رصد مسائل فعالیت می کرد و این با وجود همه خطراتی بود که برای دیپلمات های سفارت ایران وجود داشت.

مهمانپرست تاکید کرد: بعد از اینکه شورای انتقالی توانست به پایتخت لیبی تسلط پیدا کند از ایران درخواست کرد که سطح روابط در حد سفیر ارتقا یابد و ما از این درخواست استقبال کردیم.

وی عنوان کرد: در اولین فرصت سفیر ایران در محل نمایندگی جمهوری اسلامی ایران مستقر می شود.

مهمانپرست در پاسخ به سئوال دیگر مهر در خصوص دعوت رئیس شورای انتقالی لیبی از صالحی برای سفر به این کشور نیز گفت: با استقرار دولت مردمی و نهادینه شدن ساختارها سفرهای لازم بین مقامات ایران و لیبی انجام خواهد شد.

خبرنگار مهر همچنین با اشاره به گذشت حدود یک ماه از زمان ارائه طرح گام به گام توسط دولت روسیه به ایران در خصوص جزئیات این طرح سئوال کرد که سخنگوی وزارت خارجه در این باره نیز توضیح داد: ما از هر ابتکاری که به برطرف شدن سوء تفاهمات احتمالی کمک کند استقبال می کنیم وبه این طرح ها که بر اساس حسن نیت باشد با دید مثبت می نگریم و معتقدیم روحیه تعامل و همکاری باید در دستور کار باشد.

وی گفت: معتقدیم همه کشورهایی که عضو آژانس بین اللملی انرژی اتمی هستند و معاهده ان پی تی را امضا کردند باید از حقوق خود درزمینه انرژی هسته ای برخوردار باشند.

مهمانپرست گفت: ما با دید مثبت به طرح روسیه نگاه می کنیم و این به خاطر احساس حسن نیتی است که از روس ها داریم.

وی گفت: نشست کارشناسان ایران و روسیه برای بررسی طرح در جریان است و طرح گام به گام در حال بررسی است و بعد از مشخص شدن جزئیات نقطه نظرات خود را اعلام خواهیم کرد.

نظرات بینندگان