arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۷۰۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۵ - ۱۰ آذر ۱۳۹۶

دیدار سوچی با رئیس جمهور چین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رهبر میانمار امروز (جمعه) با رئیس جمهوری چین در جریان سفرش به این کشور در حالی دیدار کرد که انتقادهای بین‌المللی از عملکرد دولت میانمار در قبال مسلمانان روهینجا رو به افزایش است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس، چین از انتقاد مستقیم از دولت میانمار اجتناب کرده و خبرگزاری شینهوا نیز درباره این گفت‌وگوها در دیدار میان آنگ سان سوچی، رهبر دوفاکتوی میانمار و شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین گزارشی منتشر نکرده است.

رهبر میانمار در پکن است تا در نشست بیش از 200 حزب سیاسی از سراسر جهان به میزبانی حزب حاکم کمونیست این کشور حضور داشته باشد.

خبرگزاری شینهوا گزارش داد که رئیس جمهوری چین در مراسم افتتاحیه این نشست سخنرانی کرد و با هون سن، نخست وزیر کامبوج دیداری داشت.

دولت چین در دوران به حاشیه رانده شدن میانمار از سوی غرب، دوست این کشور بود و حالا تلاش می‌کند تا این کشور را از انتقادهای گسترده ناشی از بحران روهینجا محافظت کند.

منافع چین در قبال میانمار شامل امنیت در مرزهای جنوبی و دسترسی به منابع طبیعی این کشور می‌شود.

یکی از تحلیلگران برجسته سیاسی میانمار گفت: میانمار به دلیل انتقادهای بین‌المللی و محکومیت‌ها بر سر مساله روهینجا به سمت چین متمایل شده است. در مورد مساله روهینجاها هم منفعت اصلی چین، ثبات در این مساله است.

برچسب ها: سوچی ، میانمار ، چین
نظرات بینندگان