arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۷۳۴
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۷ - ۱۰ آذر ۱۳۹۶

هفته استثنایی بازار سکه رقم خورد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در هفته‌ای که گذشت بازار سکه با تغییر و تحولاتی همراه شد و حباب سکه سرانجام شکست و قیمت انواع سکه با افت قابل ملاحظه‌ای همراه شد.

بازار سکه بعد از حدود دو هفته که حباب بیش از ۲۰۰ هزار تومانی روی آن ایجاد شده بود سرانجام در هفته گذشته این حباب از بین رفت. حراج سکه در ابتدای هفته گذشته از سوی بانک کارگشایی باعث شد که قیمت سکه با کاهش قابل توجهی مواجه شود. در این حراج بانک کارگشایی ۱۰۸۰ قطعه سکه تمام و ۸۴۰ قطعه نیم‌ سکه را در شعبه مولوی به حراج گذاشت.

قیمت سکه تمام در آخر هفته با ۶۲ هزار تومان کاهش یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان عرضه شد و همچنین نیم سکه به ۶۸۵ هزار تومان و ربع سکه به ۳۸۳ هزار تومان رسید که این میزان افت قیمت در سال جاری بی‌سابقه بود.

بازار طلا نیز با افزایش نسبی قیمت همراه شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با حدود ۲۵۰۰ تومان افزایش قیمت به ۱۲۹ هزار و ۲۱۵ تومان رسید و هر مثقال طلا با حدود ۱۱ هزار تومان افزایش ۵۵۹ هزار و ۷۰۰ تومان فروخته شد.

در بازار ارز نیز دلار آمریکا در آخر هفته تنها یک تومان افزایش پیدا کرد و ۴۱۲۷ تومان در انتهای هفته عرضه شد. در میان سایر ارزها بیشترین افزایش قیمت را در طی هفته گذشته یورو داشت که به ۴۹۶۸ تومان رسید. پوند انگلستان نیز ۱۷ تومان گران شد و ۵۵۶۶ تومان فروخته شد.

نظرات بینندگان