arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۷۷۲
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۲۱ - ۱۰ آذر ۱۳۹۶

ادامه عملیات ضد تروریستی در حومه دمشق، حلب و حماه

منابع سوری از ادامه عملیات ارتش و متحدان علیه گروه‌های تروریستی در جبهه‌های مختلف از جمله حومه دمشق خبر دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

منابع سوری از ادامه عملیات ارتش و متحدان علیه گروه‌های تروریستی در جبهه‌های مختلف از جمله حومه دمشق خبر دادند.

به گزارش انتخاب، نیروهای ارتش سوریه و همپیمانان همچنان به عملیات نظامی خود در جبهه‌های مختلف از حومه دمشق تا حومه حماه و حومه حلب ادامه می‌دهد که این عملیات با پیشروی مهم و خسارت‌ها و تلفات سنگین گروه‌های تروریستی همراه شده است.

ادامه عملیات ضد تروریستی در حومه دمشق، حلب و حماه

بر اساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه به پیشروی خود در حومه جنوب شرقی حلب ادامه می‌دهند به طوری که توانستند روستاهای «عزیزیة وعبیسان» و شهرک‌های «حجرات کبیرة،حجرات صغیرة والرشادیة» در غرب منطقه خناصر در حومه جنوب شرقی را پس از درگیری‌های سنگین با تروریست‌های جبهه النصره آزاد کنند.

در حال حاضر نیروهای ارتش مستقر در شهرک عزیزیه در حومه جنوب شرقی حلب، 35 کیلومتر با فرودگاه نظامی ابوالظهور فاصله دارند که در چارچوب مرزهای اداری استان ادلب قرار دارد، استانی که به جز شهرک‌های تحت محاصره کفریا و فوعه در اشغال کامل جبهه تروریستی النصره و گروه‌های متحد آن قرار دارد.

هدف از عملیات در این مناطق به گفته منابع میدانی،‌تامین امنیت کامل جاده «حلب به خناصر» درغرب و پیشروی به سمت فرودگاه نظامی ابوالظهور است.

از حماه هم خبر می‌رسد که درگیری‌ها میان ارتش و گروه‌های تروریستی در تپه استراتژیک «شطیب» در حومه شمال شرقی جریان دارد و تروریست‌ها برای بقا در این مکان خود را به آب و آتش می‌زنند.

درگیری‌ها در این منطقه به هلاکت شماری از تروریست‌ها از جمله ابواویس الحمصی و ابراهیم موسی الربیع از سرکردگان باند تروریستی موسوم به جیش النصر منجر شده است.

در حومه دمشق، نیروهای ارتش توانستند تپه‌های سه‌گانه البردعیه در ارتفاع هزار متری را به طور کامل از لوث تروریست‌ها پاکسازی کردند، اهمیت این تپه به خاطر مشرف بودن بر روستای مغیرالمیر و قطع امدادرسانی به تروریست‌ها از سمت مزارع بیت جن اعلام شده است.

هدف ارتش از عملیات خود در این مناطق، جدا کردن شهرک‌های مغیرالمیر و بیت جن از شهرک‌هایی است که در چارچوب روند آشتی با دولت سوریه وارد شده‌اند که شامل «بیت تیما، کفرحور و بیت سابر» در حومه جنوب غربی دمشق است.

خبر دیگر اینکه درگیری‌ها میان ارتش و گروه‌های تروریستی در اطراف اداره تره‌بار شهر «حرستا» در حومه شرقی دمشق ازسرگرفته شد و توپخانه و نیروی هوایی ارتش مواضع آنها را هدف قرار می‌دهند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان