arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۸۳
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۲ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۰

2 هزار میلیارد تومان از اختلاس بزرگ بانکی از کشور خارج شد

اگر چه 3 هزار میلیارد تومان گشایش اعتبار شده اما تمامی این رقم بدون وثیقه پرداخت نشده و بررسی ها نشان می دهد 1000 میلیارد تومان از این رقم با دریافت وثیقه پرداخت شده است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اگر چه 3 هزار میلیارد تومان گشایش اعتبار شده اما تمامی این رقم بدون وثیقه پرداخت نشده و بررسی ها نشان می دهد 1000 میلیارد تومان از این رقم با دریافت وثیقه پرداخت شده است

به گزارش انتخاب، يك منبع آگاه به تهران امروز خبر داد كه حدود 2 هزار میلیارد تومان از رقم 3 هزار میلیارد تومان اختلاس بزرگ بانکی از کشور خارج شده است.

اين منبع آگاه همچنين شيوه همكاري فرد اختلاس كننده با شريكش در بانك صادرات را شرح داد:« به نظر مي‌رسد نوع همكاري اينگونه بوده كه فرد مورد نظر 80 درصد از مبلغ اختلاس سهم داشته و همكار او در بانك 20 درصد را به نفع خود مصادره مي‌كرده است.»

اين در حالي است مسئولان اقتصادي کشور بعد از گذشت نزدیک به دو ماه از این ماجرا همچنان سرگرم توجیه و رجزخوانی با یکدیگر هستند.

روز گذشته رئيس كل بانك مركزي بار ديگر عليه سخنان مديرعامل بانك صادرات جبهه‌گيري كرد. بهمني در پاسخ به اظهارات جهرمي كه گفته بود نظام بانكي به خاطر كشف اين اختلاس بايد از بانك صادرات تشكر كند، چنين تعبير كرد كه «اگر در خانه خودت دزدی اتفاق افتاد و آن کشف شد آیا بايد بیایند شما را تشویق کنند؟»‌بهمنی همچنين از احضارش به مجلس برای پاسخگوی در خصوص چگونگی انجام چنین اختلاس بزرگی گلايه كرد و اذعان كرد كه چرا بانک مرکزی باید پاسخگوی تخلف بانکهای زیرمجموعه باشد در شرايطي كه هر بانک بازرس دارد و بانک صادرات باید در این خصوص بازخواست شود. از سویی دیگر جهرمی مدیر عامل بانک صادرات نيز دخالت گروهی خاص از دولت در این ماجرا را مطرح كرد. او اعلام كرد كه مقصران بايد بازخواست شوند و تاكيد داشت كه اگر خود او نيز تقصيري دارد آماده پاسخگويي است. جهرمي همچنين روز گذشته درپي افت قيمت سهام بانك صادرات و چند بانك ديگر در بورس، نامه‌ای به سازمان بورس نگاشت و اوضاع بانک را پس از اين اختلاس بزرگ مساعد توصیف كرد تا شايد بتواند در اين فضا جایگاه بانک خود را حفظ کند. او اعلام كرد كه در فعاليت اين بانك خللي به وجود نيامده است و كار طبق روال سابق پيش مي‌رود. وزير اقتصاد هم روز گذشته اخباري از اختلاس بزرگ داشت. شمس‌الدين حسيني از ورود وزارت اطلاعات به اين پرونده خبر داد و اعلام كرد كه منشا و ریشه این مشکل به تخلف یک بانک بر می‌گردد که براساس آن، یک بانک در استان خوزستان اسناد اعتباری را گشایش کرده و در مقابل وثایق لازم را برای آن از متقاضی دریافت نکرده بود.

سخنگوی اقتصادی دولت تصریح کرد كه اگر چه 3 هزار میلیارد تومان گشایش اعتبار شده اما تمامی این رقم بدون وثیقه پرداخت نشده و بررسی ها نشان می دهد 1000 میلیارد تومان از این رقم با دریافت وثیقه پرداخت شده است. سخنگوی اقتصادی دولت ادامه داد: مشکل اصلی بر سر پرداخت 1800 میلیارد تومان دیگر است.


يك منبع آگاه در گفت و گو با تهران امروز از جزئيات جديد اختلاس سه هزار ميليارد توماني پرده برداشت. به گفته اين مقام آگاه از مبلغ 2هزارو 800 ميليارد توماني اختلاس شده از بانك صادرات تنها 800 ميليارد در داخل كشور صرف شده و باقي از كشور خارج شده است.

وي در ادامه تصريح كرد: اين اختلاس ريشه در حمايت گروهي خاص در دولت از آقاي «الف – خ» دارد كه اين ارقام به انتخابات آينده مجلس و رياست‌جمهوري نيز مرتبط است.

نزديك به دو ماه از اختلاس 3 هزار ميليارد توماني مي‌گذرد طي روزهاي اخير بيشترين اخبار و واكنش‌ها از سوي مسئولان نظارتي و اقتصادي كشور نسبت به اختلاس بي‌سابقه نظام بانكي منتشر شده است. هريك به نوعي سعي در دفاع از موضع خود و مقصر جلوه دادن ديگري در جريان اين اتفاق بزرگ دارندو اما جهرمي، مديرعامل بانك صادرات به عنوان شخص اصلي كه بايد پاسخگوي اين اتفاق باشد همچنان به توجيه مسئله و كشيدن پاي اشخاص سياسي به اين ماجرا مشغول است. گويا هر روز چهره جديد‌تري از اين اختلاس پيچيده به نمايش گذاشته مي‌شود. به طوري‌كه روز گذشته نشست شوراي گفت و گو نيز رنگ و بوي اختلاس به خود گرفت.

واكنش بهمني و حسيني نسبت به احضار به مجلس
وزير اقتصاد و رئيس كل بانك مركزي به احضار خود از سوي مجلس واكنش نشان دادند.

در حالي كه اهالي خانه ملت اعلام كرده‌اند كه بعد از تعطيلات تابستاني‌شان به‌طور حتم بهمني و حسيني را به مجلس احضار خواهند كرد تا توضيحاتشان درخصوص چگونگي انجام اختلاس سه هزار ميليارد توماني را بشنوند. اين تصميم مجلس گويا به مذاق آقايان خوش نيامده است.

بهمني، رئيس كل بانك مركزي در واكنش به تصميم مجلس مي‌گويد: اگر هر جا خانه فردي را دزد زد آيا بايد بيايند سراغ سازمان‌هاي نظارتي؟ اگر شبي خانه‌ كسي را دزد زد آيا بايد از آقاي بازرس كل، آقاي وزارت و آقاي بانك مركزي پرسيد كه كجا بوديد؟ مراقب خانه‌ خودت باش تا زمان دزد آمدن ديگران را متهم نكنيد.

حسيني، وزير اقتصاد نيز در واكنش به سوال يك خبرنگار كه از احضار وي به مجلس سوال كرد، پاسخ داد: كلمه احضار را برخي در رسانه‌ها جا انداخته‌اند اما ما با كمال ميل اطلاعات خود را در اختيار مجلس قرار خواهيم داد.

وزير اقتصاد و دارايي و سخنگوي اقتصادي دولت در حاشيه نشست شوراي گفت و گوي بخش خصوصي و دولتي از ورود وزارت اطلاعات به اين موضوع خبر داد و اينكه اگر چه 3 هزار ميليارد تومان در بانك صادرات گشايش اعتبار شده اما تمامي اين رقم بدون وثيقه پرداخت نشده و بررسي‌ها نشان مي‌دهد 1000 ميليارد تومان از اين رقم با دريافت وثيقه پرداخت شده است.

سخنگوي اقتصادي دولت ادامه داد: مشكل اصلي بر سر پرداخت 1800 ميليارد تومان ديگر است.

به گفته شمس الدين حسيني منشا و ريشه اختلاس 3 هزار ميليارد توماني به تخلف يك بانك برمي‌گردد.

وزارت اطلاعات درگير اين كار شده است تا منابع برگردد، ضمن اينكه متخلفان اين اختلاس دستگير شده و در بازداشت به‌سر مي‌برند. فاضل موسوي، عضو كميسيون اصل 90 مجلس نيز در خصوص دستگيري متهمان اين پرونده از اطلاعات جديد تري سخن مي‌گويد. وي با بيان اينكه دولتي‌ها هم در پرونده اختلاس 3 هزار ميلياردي دخيل بوده‌اند، از بازداشت متهمان جديدي در رابطه با اين پرونده در آينده نزديك خبر داد.

موسوي نماينده مردم خدابنده و عضو كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي با اشاره به پرونده اختلاس 3 هزار ميلياردي از بانك صادرات به فارس گفت: كميسيون اصل 90 بررسي‌ها در زمينه اين پرونده را آغاز كرده و موضوع را به جد بررسي مي‌كند.

جهرمي: اگر قصور كردم با من برخورد كنند
از سوي ديگر رئيس كل بانك مركزي طي دو روز گذشته در رويارويي با جهرمي، مديرعامل بانك صادرات قرار گرفته و در حال رجزخواني براي يكديگر هستند.

جهرمي در گفت و گوهاي خود سعي در شانه خالي كردن از زير بار مسئوليت اختلاس ميلياردي دارد. در حالي كه همه نگاه‌ها به سوي اين بانك است جهرمي گاهي بانك‌هايي را كه با امضاي اعضاي هيات مديره اين بانك در گشايش اعتبار ارزي همكاري كرده‌اند مقصر مي‌داند و گاهي ضعف نظارتي بانك مركزي را به ميان مي‌كشد و گاه با كنايه از تشكر مسئولان از اين بانك به خاطر اعطاي تسهيلات به بانك آريا براي مشخص شدن اختلاس‌گر بزرگ مي‌گويد.

در تازه‌ترين اظهارنظر جهرمي نيز آمده است: در اين پرونده با هر كسي كه قصور كرده بايد برخورد شود، حتي اگر من هم قصور كردم با من برخورد كنند.

او در مورد سوء استفاده و اختلاس در شبكه بانكي با وجود سامانه‌هاي اينترنتي و مديريت الكترونيكي داشبورد منيجمنت در بانك‌ها با تاكيد بر دخالت برخي جريانهاي سياسي در دولت گفت: اگر تباني در اسناد بانكي اتفاق افتد، به ويژه در اسناد تعهد‌آور تباني وجود داشته باشد، چون اين اسناد ثبت نمي‌شوند، بنابراين بازرسي بانك نمي‌تواند آن را پيدا كند.

وي بيان داشت: در اين قضيه نيز بين مالك كارخانه و رئيس شعبه بانك صادرات در اهواز تباني شده بود و به علت اسناد ثبت و ضبط نشده در مدارك بانك، اين اتفاق قابل رويت و بازرسي نبود.

مديرعامل بانك صادرات ايران تاكيد كرد: موضوع اختلاس بايد موجب شود مجموعه شبكه بانكي و بانك مركزي مقررات بهتري براي اسناد تعهدآور وضع كنند و ساختار شبكه الكترونيكي بانك‌ها براي حركت بهتر در آينده تقويت و نقاط ضعف آن برطرف شود.

واكنش به جهرمي: اگر انتظار تشويق دارند بگويند چه جايزه‌اي به آنها بدهيم
اما بهمني روزگذشته در حاشيه نشست شوراي گفت و گو در واكنش به اظهارات مديرعامل بانك صادرات مبني بر اينكه بايد از اين بانك به خاطر كشف اختلاس سه هزار ميليارد تومان تشكر كنند گفت: بانك مركزي خودش اختلاس 3 هزار ميليارد توماني بانكي را كشف كرده است، من خود شخصاً در فروردين ماه امسال نامه‌اي مبني بر اينكه سريعاً بايد كل بدهي اين فرد ظرف يك ماه تسويه شود را ابلاغ كردم. اگردرپي قدرداني هستند و مي‌گويند بايد از ما قدرداني كنند به ما بگويند چقدر آنها را تشويق كنيم و چه جايزه‌اي به آنها بدهيم.

بهمني ادامه داد: اگر در داخل خانه خودت اتفاقي افتاد و آن را كشف كردي آيا بايد تشويقت كنند؟

وي در پاسخ به پرسش فارس درباره آخرين اخبار پرونده اختلاس سه هزار ميليارد توماني از بانك صادرات از وي خواست تا در اين خصوص نهايت دقت را به خرج دهد.

وي هر گونه خبر منتشر شده درباره اختلاس سه هزار ميليارد توماني در روزهاي اخير را داراي تأمل دانست و گفت: نبايد مطالبي را طبق گذشته رسانه‌اي مي‌كرديد. رئيس كل بانك مركزي در پاسخ به اين پرسش كه آيا جريان سياسي پشت اختلاس سه هزار ميليارد توماني بود گفت: شما هميشه سوالات سياسي مي‌پرسيد شما را به خدا مسائل سياسي را داخل اين موضوع نكنيد. چرا كه با اين كار حق و حقوق مردم از بين مي‌رود. بگذاريد اين موضوع واقعي و تخصصي بررسي شود.

وي افزود: به محض اينكه اختلاس 3 هزار ميليارد توماني سياسي شود در رسيدگي تخصصي به پرونده به مشكل بر مي‌خوريم. وي سياسي شدن هر پرونده‌اي را موجب كشدار شدن رسيدگي دانست و گفت: اجازه دهيد اين قضيه را سريعاً جمع كنيم. بهمني افزود: زماني كه وزارتخانه، بانك مركزي، بازرسي كل كشور و قوه قضائيه هر يك جايي نشسته‌اند چطور مي‌توانند روزانه امور هر بانك را رصد كنند.وي با تاكيد بر اينكه هر بانكي براي خود بازرس داخلي دارد افزود: سالانه اين بازرسي‌ها 5 الي 10بار انجام مي‌شود.رئيس كل بانك مركزي در واكنش به برخي اظهار‌نظر‌ها مبني بر اينكه بانك مركزي در اين اختلاس مقصرند گفت: نمي‌توان نظارت بانك مركزي را متهم كرد اگر اين حرف در دنيا مطرح شود به ما مي‌خندند.بهمني گفت: نبايد هر مسئله‌اي را سياسي كرد؛ مقام معظم رهبري و قوه قضائيه مي‌گويند اگر چيزي از روال رسيدگي خارج و سياسي شود نمي‌توان به آن رسيدگي كرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۹
فرزند ایران
|
CANADA
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
3
41
انتخاب عزیز: من به نیابت از اکثر مردم ایران از شما تقاضا دارم تا روشن شدن وضعیت این مبلغ هنگفت ، همچنان نسبت به پیگیری و درج گزارش اقدام نمایید تا این چنین پولهایی که از کف مردم ایران می رود تکلیفشان مشخص شود. با تشکر از شما
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
میگم جناب فرزند ایران شما جوش نزن انتخاب بنده خدا هم مثل من و شما خیلی کاری ازش بر نمیاد این خبر ها هم باد هواست چرا که اینجا افکار عمومی تاثیر گذار خیلی نداریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
3
37
راستی من چه جوری میتونم پونصد هزااااااار تومن وام بگیرم !!!!
آرش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
3
36
آقایان حسینی بهمنی و جهرمی اصلا نگران نباشند مجلس میخواد طی مراسم با شکوهی از این اکتشاف بزرگ آقایون و رفقا تقدیر و تشکر کنه و به نمایندگی از طرف ملت به این مدیران برجسته لوح تقدیر بده
شهروند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
3
31
همچین میگن هزارمیلیاردتومانش وثیقه داشته فقط دوهزاروهشتصدش نداشته انگار یک قران دوهزارست.من گزارش آنراازرادیوشنیدم.باعث تاسف است مردم دنبال وام 500هزارتومانی ازهفت خان رستم بایدردشوند آنوقت بیخ گوشمان چپاولگران بی چک وچانه خزانه ملت رابه یغمامی برند و کرورکرور درجیب اجانب میریزند.آنوقت بازدرمعرفی نامها تعلل می شود.کدام خیانت ازاین بزرگتروکدام مسامحه ازاین آشکارتر.بایدگریست براین حال وباید موییدازاین احوال.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
4
80
جوری حرف می زنند که انگار صحبت یک ریال و دو ریال است این پول معادل است با :
یارانه ای یک ماه دولت برای کل مردم کشور پرداخت می کند.
هزینه ساخت سه هزار دبیرستان در کشور.
هزینه ساخت ششصد بیمارستان در کشور
حقوق ماهانه شش میلیون کارمند کشور
حقوق مادام العمر ده هزار کارمند کشور
و ....
اعدام کمترین جزای لازم برای دست اندرکاران موضوع بعنوان مفسد فی الارض است.
البرز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
21
18
بابا حواستون کجاست ؟ اونی که وام گرفته با اسم مستعار آریا که رفته بانک خصوصی آریا رو هم تاسیس کرده به پشتوانه آقای ر.م بوده ، اما آقای زیبا کلام که از آقای ر.م خیلی تعریف کرده وگفته رئیس جمهور بعدی ایرانه !! یعنی اصلاح طلبها و آقای ر.م پشت پرده زدوبند دارن ؟ انتخاب جون مادرت حذف نکن!!
عبدالرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
4
11
به خدا اکثر یت ملت ایران نمی توانند رقم اختلاس را به صورت عددی بنو یسند!
یک ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
3
60
انتخاب عزیز میشه یک بررسی بکنید و تاثیر این اختلاس کوچک!!!! را بر اقتصاد بگوئید، کاهش شدید ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی رف دو هفته گذشته، افزایش غیر قابل مهار قیمت سکه علی رغم عدم افزایش قیمت جهانی طلا، کمبود مشهود نقدینگی در بانکهاو.... فقط گوشهای از اثرات آن است
من خودم یک ماه دنبال گرفتن 7 میلیون وام خرید خودرو هستم، هنوز نتوانستم بگیرم.
فاضل خداداد در زمان ریاست جمهوری آقای هاشمی به خاطر اختلاسی که مبلغ آن 4.1% این مقدار بود اعدام شد، شهرام جزایری به خاطر سو استفاده(نه اختلاس) از منابع بانکی به 25 سال زندان محکوم شد و سریعا هم اسمی آنها اعلام شد. چرا در دولتی که مدعی افشاء نام تروریست های اقتصادی است ....؟
شما را به خدا حذف نکن و پیگیری کنید. ممنون
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
3
10
شنیدم که دزدی زبل نیمه شب
ربود از طویله خر مش رجب
رجب تا که شستش خبر دار شد
جهان پیش چشمش شب تار شد
درون طویله دو زانو نشست
زمین و زمان را دم فحش بست
یکی گفت تقصیر از آن توست
که قفل طویله نبستی درست
یکی گفت گیرید معمار را
بنا کرده کوتاه دیوار را
یکی گفت تقصیر از شحنه هاست
که هر روز بر پا چنین صحنه هاست
یکی گفت: نه، بوده تقصیر خر
چرا ؟ چون که می کرد اگر عر و عر
و یا یک کمی جفتک و گرد و خاک
مسلم که آن دزد می زد به چاک
شنیدم که با غیض مشدی رجب
در آن بین می گفت : یاللعجب
که هر کس به نوعی ست در اشتباه
فقط دزد در این میان بی گناه
جانباز 50%
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
3
13
شما را به خدا 10 ملیون انرا به من وام دهید که شما مدعی اید مدیون جانبازان هستید
سروش
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
3
6
پس از تبلیغات وجار وجنجالهای فراوان بانک صادرات مبنی بر مزایای استفاده از همراه بانک وکاهش هزینه ها و.....
حالا که تعداد استفاده کنندگان این نرم افزار به گفته سایت بانک به حدود 500000 مشتری رسیده بانک صادرات در یک اقدام پولساز از هر تراکنش مبلغ450ریال از حساب مشتری کسر می کند.
جالب تر از آن استفاده از بانک الکترونیک هم پولکی شده است و از هر تراکنش250 ریال کسر می کند با آن که بانک صادرات برخلاف بانکهای دیگر در آغاز فعالسازی اینترنت بانک مبلغ200000ریال به بهانه تحویل دستگاه رمز یاب از مشتریان دریافت کرده است.
جالب آن که به محض ورود به حساب کاربری خود و باز کردن یکی از حسابهای خود بانک250ریال از حساب شما کسر می کندواگر همان لحظه از حساب خود خاج شده و مجددا به حساب خود برگردید دوباره 250ریال از حساب شما کسر می گردد
یعنی هر کلیک250ریال
امید است سازمان بازرسی کشور و سازمان عدالت اداری پیگیر این تخلف بی سابقه وغیر قانونی باشند
وخدا کند این دریافت های اجباری و غیر قانونی که در هیچ بانک دنیا سابقه ندارد ربطی به اختلاس سه هزارمیلیارد تومانی نداشته باشد
مرتضی
|
UNITED KINGDOM
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
3
12
اعداد و ارقامی که داره رد و بدل می شه به ریاله یا به تومان؟!!!!! آخه اگه به ریال باشه که مهم نیست!
واقعاً که جالبه، با هر کدومش که می خوام بنویسم، به صفرهای آخرش که می رسم، دستم می لرزید، فکر کن اینهمه پولو بدن به یه نفر،،،،، البته حروم نباشه ها؟؟!!!
مسعود
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
3
5
اگر سازمان بازرسي و مجلس و نهادهاي نظارتي در سالهاي گذشته به وظيفه نظارتي خود عمل كرده بودند و در برابر تخلفات متعدد دولت از قانون بودجه و... قاطع و عادلانه و بدون مصلحت انديشيهاي سياسي عمل كرده بودند و به خاطر حفظ وحدت اصولگرايي . عدالت را و هدردادن منابع بيت المال را قاطعانه برخورد مي كردند امروز به اينجا نمي رسيديم.
کارمندبانک صادرات
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۳
4
11
حالاجناب جهرمی بعداز این همه افتضاحی که دربانک به وجود آوردن دراین2سال چندروز اخیر دستور دادن که تمام افرادی که حتی وام های 2میلیون گرفتن و 2قسط شون هم عقب افتاده از گلو زن و بچه مردم در بیارن اون هم از وضعیت سهام بانک دربورس!!!ایشون هیچ گونه سابقه بانکی ندارن فقط بدلیل اینکه داماد جناب ن هستن دارن بانک صادرات رو نابود میکنن!!!!
قلي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
3
7
دمت گرم اين آقايان بازرسان و مديران كجا بودن؟
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۴
5
40
ديشب يه پيام برام اومد با اين مضمون:

1000 تومان؟
2000 تومان؟
3000 تومان؟ نه!

1 ميليون؟
2 ميليون؟
3 ميليون؟ نه!

1 ميليارد؟
2 ميليارد؟
3 ميليارد؟ نه!

1000 ميليارد؟
2000 ميليارد؟
3000 ميليارد تــومـــن؟ بـــلـــه!
اين است رقم اختلاس تاريخي در 7 بانك دولتي و خصوصي ايران در پاك ترين دولت تاريخ...
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۸
2
2
ای بابا حالا یکی حواسش نبو سه هزار میلیارد و داد به اون یکی که حواسش بو میگم بابا اینو بی خیال حالا شما هر چی دست و پا بزنید دیگه رنگ پولو نمیبینید وغیر از اینکه بو گندش بیشتر در بیاد تاثیری نداره حالا میخواین به جاش حواستونو جمع کنید تو این ها گیر واگیر همون یارو دوباره نیاد یه چند هزار میلیاد تومان ناقابل دیگه هاپولی کنه به ریشتون بخنده تازه میگم این بانک صاذرات که اینقدر وضعش خوبه که رئیسش نامه مینویسه که بابا طوری نشده که همش سه هزار میلیارد تومان وام دادیم به یه مستحق که بیچاره نداشته2800 میلیارد تومانشو بده یه لوتی گری کنه یه وام به ما دانشجوهای بدبختم که پول غذامون شده پرسی 2400 میلیارد ببخشید 2400 تومان بده تا اقلا از گشنگی نمیریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۹
1
3
چرا هیچ وقت اسامی دزدان بیت المال اعلام نمی شود؟
حسن یارمحمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
1
1
با عرض سلام وتشکر از پیگیریهای بسیار مجدانتون من باید بگم خیلی متاسفم که اینقدر نظام بانکی ما مقتدر عمل میکنه که سه هزار ملیارد تومن توش جا به جا میشه اما اینقئدر این جابجای ناچیزه که انگار 3هزار تومن اختلاس شده باید فاتحه این نظام بانکیو خوند جناب اقای جهرمی وبهمنی برید .............که اونم به سرتون زیاده.
حسن یارمحمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
1
2
من از مسولین قوه قضایه میپرسم به عنوان یک شهروند عادی که کمترین خواستش احقاق حقشه کی این وامارو میگیره من وامسال من که برای گرفتن یک وام 200000هزار تومنی باید هزار خوان رستمو رد کنیم یا اون اقایونی که پشتشون به کوه دماونده جوابگو باشید مسولین قوه قضایه کجا بودید که باید بعد 5 سال متوجه بشید تو سیستم بی در وپیکر بانکی چنین ارغام نجومی داره جا بجا میشه حالا خدا پدر تمع رو بیامرزه که وادار کرد این اقارو که بیاد بانک خصوصی بزنه وگرنه حالا حالاها این قضیه غارت اموال بیت المال ادامه داشت تا کی رهبر انقلاب باید دق شمارو بخوره اقارو خون به دل کردید بسه لیاقت ندارید برید کنار فردای قیامت از همتون شکایت میکنم این از من چه میکنید با این انقلاب اقا بیاد چی جواب میدید مسولین کم کار
حسن یارمحمدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۳
1
3
تا کی پنهان کاری تا کی نگفتن واقعیت چرا رسوا نمیکنید دانه درشتهارا چرا فقط یغه اونایرو میگیرید که افتابه دزدن از چی میترسید از کی وحشت دارید مرام اگ مرام علی باشه علی رسوا میکرد منافق رو رئیس محترم بانک صادرات از مال بابات که نرفته دلت بسوزه از جیب این مردم بدبخت رفته چه میکنی مگر تو مدیر نیستی مدیری که زیر گوشش 3هزار ملیارد جا به جا بشه نفهمه از بارکش تو بازارم کمتره لاغقل اون نون تحصیلات نکردشو میخوره حیف نون که داری تو این مملکت میخوری ....... حیف این اکسیژن که داری ازش تنفس میکنی من جای شما باشم خودمو راحت میکنم چون لیاقت زنده بودن نداری جناب لاریجانی اگر زودتر چهارتا مثل شهرام جزایریرو میفرستادید بالای دار الان وضع مملکت اسلامی اینجوری نبود که تو کل دنیا زیر سوال بره هرچی رهبر معظم انقلاب درست میکنن شما نابود کنید
شهرام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۱
1
2
با سلام و خسته نباشيد خدمت دوستان عزيز
من شهرام با يه سري از بچه ها از مسئولين شهرمون رشتخوار قول گرفتيم كه اگه توي مسابقات رباتيك مقام بياريم كمك مون كنند .......حتي يه تبريك خشك و خالي نگفتند در صورتي كه ما مقام سوم كشوري رو آورديم بماند تمام حرفاشونم رو تكذيب كردن حالا يه عده دارن اون بالا بالا ..........جووناي مملكت بشه كه اينقدر بدبخت نباشيم
خدا خودت يه جورايي كمك كن
ملانصرالدین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۲۶
1
1
یشود یک نفر پیدا شه بمنم یاد بده چجوری اختلاس کنم که نه گیر بیفتم نه پولها رو پس بدم!؟!؟!؟!!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟
ماهان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
0
0
اقاچطوریه وام یک میلیونی بگیرم اونها اینقدرخوردن؟؟؟؟؟
نظرات بینندگان