arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۳ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۰

هشدارهای انتخاباتی آیت‌الله مکارم شیرازی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حضرت آیت الله مکارم شیرازی، ظهر دیروز در دیدار جمعی از نیروهای سپاه پاسداران با اشاره به بیداری اسلامی در جهان اظهار داشتند:‌ امروز بیداری اسلامی در جهان به راه افتاده است و روز به روز آثار این بیداری بیشتر می‌شود؛ در مقابل این بیداری نیز دشمنان تلاش می‌کنند مسیر آن  را غیر اسلامی کنند، ولی این بیداری به گونه‌ای است که مجال را به آنها نخواهد داد.

ایشان با تأکید بر این که این موج بیداری، در مسیر اسلامی است، خاطرنشان ساختند: ممکن است که دراین کشورها حکومت اسلامی تشکیل نشود، ولی حکومتی مایل به اسلامی برپا می‌گردد که گواه این مسئله نیز تسخیر سفارت اسرائیل در مصر می‌باشد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید بر نقش رهبری در بیداری اسلامی تصریح کردند: رهبری در پیروزی انقلاب‌ها تأثیر بسزایی دارد‌، به گونه‌ای که اگر در این کشورها نیز رهبری همچون امام خمینی‌(ره) داشتند، نتیجه این حرکت‌ها این قدر طول نمی‌کشید. همانگونه که در انقلاب ما رهبری نقش داشت و امروز نیز در ادامه آن این تأثیرگذاری وجود دارد.

ایشان با بیان این که هرچه این بیداری اسلامی بیشتر شود، دشمن خط و نشان های بیشتری برای ما می‌کشد، خاطرنشان ساختند: بر اساس موج گسترده بیداری اسلامی، اخیراً از سوی دشمنان اعلام شده است که تمامی مشکلات ما از جمهوری اسلامی ایران است. این مسئله نشان می‌دهد که باید آمادگی  بیشتری داشته باشیم.

این مرجع تقلید تأکید کردند: در این شرایط باید بیداری و آگاهی، انسجام و اتحاد را در جامعه بیشتر کنیم؛ اینگونه نباشد که در رقابت‌های انتخاباتی، به عداوت، دشمنی، تخریب و آبروریزی که موجب از بین بردن اتحاد و یکپارچگی می‌شود روی آورد.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی افزودند: باید به گونه‌ای رفتار کنیم که بتوانیم در آینده تجربیات خود را دراختیار کشورهای اسلامی قرار دهیم تا آنها بتوانند جامعه دینی را از وجود نااهلان و نامحرمان پاک کنند.

ایشان با تأکید بر این که در کنار این  آمادگی و اتحاد باید در پیشگاه خداوند دعا کنیم، بیان داشتند: نیروی ما محدود است،‌از این رو باید از خداوند بخواهیم که ما را در مقابل دشمنان پیروز کند؛ همانطور که اگر تا امروز یاری خدا نبود، در شرایط امروزی به سر نمی‌بردیم.

معظم‌له با استناد به آیاتی از قرآن تأکید کردند: بر اساس قرآن کریم در صورتی که ما به خداوند ایمان داشته باشیم و به وظایف خود عمل کنیم، نباید در برابر دشمنان سست و غمگین شویم، چون پیروزی  با ماست.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به یکی از خطبه‌های پایانی نهج‌البلاغه اظهار داشت: بر اساس کلام حضرت امیرالمؤمنین(ع)، مردم سه دسته‌ هستند، دسته نخست، دانشمندان و عالمان ربانی می‌باشند، دسته دیگر افرادی که دنبال علم عالمان ربانی می‌روند و دسته دیگر افرادی هستند که نور علم بر آنها نتابیده است.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان تأکید کردند: دسته سوم افرادی بی ارزش و بی سرو پا هستند که هرجا سر و صدایی شود، دنبال آن می‌روند و همانند برگ‌های پاییزی با ورزش باد به این طرف و آن طرف می‌روند؛ بنابراین،‌ انسان‌ها باید تلاش کنند حداقل جز افرادی باشند که به دنبال فراگیری علم علما هستند.


نظرات بینندگان