arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۰۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۱ - ۱۱ آذر ۱۳۹۶

ترامپ: شرم‌آور است که فلین مجبور به اقرار و معامله شده / اقدامات وی در دوره انتقالی قانونی بود و چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس‌جمهور آمریکا با بیان اینکه هرآنچه فلین در دوره انتقالی انجام داده قانونی بوده، گفت «چیزی برای مخفی کردن وجود ندارد.»

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه در واکنش به گزارش‌های منتشر شده مبنی بر تصمیم «مایکل فلین» مشاور سابق امنیت ملی دولت آمریکا برای پذیرش اتهاماتش، گفت فلین کاری بر خلاف قانون انجام نداده است.

فلین که کمتر از یک ماه مشاور امنیت ملی ترامپ بود و پس از آن به دلیل افشای ارتباطش با چند فرد روسی در دوره انتقال قدرت از دولت سابق به دولت ترامپ، اخراج شد، هفته‌هاست که در جریان پرونده «دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا» تحت بازجویی قرار دارد.

«رابرت مولر» بازپرس ویژه این پرونده، فلین را به بیان مطالب خلاف واقع به اداره فدرال تحقیقات (اف‌بی‌آی) متهم کرده است. گفته می‌شود که او دستکم ۴ موضوع را به دروغ به اف‌بی‌آی گفته است که هریک از این موارد می‌تواند برای او تا ۵ سال زندان به همراه داشته باشد.

امروز رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که فلین پذیرفته در قبال عفو یا کاهش محکومیتش، با بازپرس همکاری کرده و اطلاعات مهمی را در اختیار وی قرار دهد. بر اساس برخی گزارش‌ها، او به مولر گفته است که به دستور «یکی از اعضای ارشد» ستاد ترامپ، با سفیر روسیه در واشنگتن ارتباط برقرار کرده است. گفته می‌شود «جارد کوشنر» داماد و مشاور ترامپ فردی است که این دستور را به فلین داده است.

ترامپ در واکنش به این گزارش‌ها، در توییتر نوشت: «من مجبور شدم ژنرال فلین را اخراج کنم، چون به معاون رئیس‌جمهور و اف‌بی‌آی دروغ گفته بود. او برای این دروغ‌ها به پذیرش جرم [در ازای تخفیف مجازات] اقدام کرده است. این شرم‌آور است، چراکه اقدامات او در دوره انتقالی قانونی بود. چیزی برای مخفی کردن وجود ندارد.»

رئیس‌جمهور آمریکا از سوی رسانه‌ها و اعضای حزب رقیب به «تبانی» با روسیه برای شکست دادن «هیلاری کلینتون» رقیبش در انتخابات، متهم شده است. اعتراف احتمالی فلین به اینکه ترامپ از ارتباط او با روسیه مطلع بوده، می‌تواند دردسر بزرگی برای رئیس‌جمهور آمریکا باشد و هدیه‌ای برای مخالفان ترامپ که از هر فرصتی برای حرکت به سمت استیضاح او استفاده می‌کنند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان