arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۸ - ۰۶ بهمن ۱۳۸۹

برای اولین بار، داووس ایران را دعوت نكرد

ماینده مردم قم در مجلس گفت: نامه رئیس جمهور به مجلس خلاف توصیه‌های رهبری و در شان رییس جمهور نمی‌باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مسال ایران غایب اجلاس مجمع جهانی اقتصاد (‌داووس)‌ است و هیچ یك از مقامات ایرانی در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد شركت نمی كنند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب به نقل از ایلنا بر اساس تصمیمی كه در ماه جولای سال گذشته در ستاد برگزاری اجلاس گرفته شد محور بحث های نشست 2011 مجمع جهانی اقتصاد، بررسی اقتصاد جهان بعد از بحران سالهای 2008 و 2009 و تاثیر آن بركشورهای گروه 20 تعیین شده است و از آنجایی كه كشورهایی مانند ایران، تاثیر و تاثر چندانی بر این بحران نداشته اند، از هیچ یك از مقامات ایرانی برای شركت در این اجلاس، كه از امروز به مدت چهار روز در داووس سوئیس برگزار می شود، دعوت به عمل نیامده است.

این در حالی است كه بدون توجه به عناوین نشست ها در پنج سال گذشته همواره یك یا چند نماینده از ایران به این اجلاس دعوت شده و در آن شركت نموده اند.

البته هنوز علت عدم دعوت از ایران جهت شركت در اجلاس داووس ، مشخص نشده اما به نظر می رسد كه مسایل سیاسی و ادامه روند تقابل با ایران در این امر دخیل باشد.

بر اساس بیانیه رسمی اجلاس، در نشست سالیانه مجمع جهانی اقتصاد 2011 كه تحت عنوان «ارزش های مشترك برای واقعیت جدید» نامگذاری شده، بیش از 30 نفر از سران دولت ها (شامل سران كشورهای گروه 20 و سایر كشورهای كلیدی درگیر در بحران اقتصادی 2008 و 2009)، مدیران ارشد بیش از 1000 بنگاه اقتصادی، مدیران مهم ترین سازمان های بین المللی، روسای 72 انجمن متولی تغییرات اقلیمی، زیست محیطی و ... به نمایندگی از 1200 متخصص فعال در این حوزه به عنوان مهم ترین اولویت های جامعه جهانی، مدیران مهم ترین بنگاههای خبر پراكنی جهان، پیشگامان قن آوری، رهبران فرهنگی و ... شركت خواهند نمود.

مجمع جهانی اقتصاد در هفته پایانی ژانویه هر سال در دهكده ای سرد در شرق سوئیس، به نام داووس، برگزار شده و میزبان بسیاری از رهبران جهان است.

نظرات بینندگان