arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۳ - ۱۲ آذر ۱۳۹۶

حمله موشکی یمن به نیروگاه هسته‎‎ای ابوظبی / موشک شلیک شده، هدایت شونده از نوع کروز بود / انصارالله: این حملات حق قانونی و مشروع ماست / امارات تکذیب کرد

شبکه المسیره می‎گوید که یگان موشکی ارتش و کمیته‎های مردمی یمن یک فروند موشک هدایت شونده از نوع کروز را به سمت نیروگاه هسته‎ای ابوظبی شلیک کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حمله موشکی یمن به نیروگاه هسته‎‎ای ابوظبی / موشک شلیک شده، هدایت شونده از نوع کروز بود

شبکه المسیره می‎گوید که یگان موشکی ارتش و کمیته‎های مردمی یمن یک فروند موشک هدایت شونده از نوع کروز را به سمت نیروگاه هسته‎ای ابوظبی شلیک کرده است.

به گزارش «انتخاب»، همچنین خبرنگار العالم گزارش داد که یگان موشکی ارتش این کشور، تأسیسات اتمی «براکه» در ابوظبی امارات را هدف موشک قرار داده است.

در این گزارش آمده است؛ که یک فروند موشک کروز به تأسیسات اتمی براکه در ابوظبی شلیک شده است.

این خبر در حالی منتشر شد که امروز یکشنبه یک منبع به روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» اعلام کرد که علت آشوب اخیر در صنعاء، طرح امارات و عربستان برای بازگرداندن خانواده علی عبدالله صالح به قدرت در یمن بود .

این تاسیسات هسته‌ای در منطقه غربی امارت ابوظبی، پایتخت امارات و در سواحل خلیج فارس واقع است. در سال ۲۰۲۰ این تاسیسات شامل چهار نیروگاه برق هسته‌ای خواهد بود.

گروه انصارالله نیز انجام این حمله موشکی به ابوظبی را تایید کرد.

عزیز راشد، معاون سخنگوی نظامی ارتش یمن، وابسته به انصارالله نیز با تایید این حمله گفت که موشک کروز پرتابی به هدف خود یعنی تاسیسات هسته‌ای در ابوظبی اصابت کرده است.

راشد در ادامه حملات ارتش یمن با قانونی و مشروع دانست و گفت این حملات در دفاع از یمن مقابل دشمنی مستمر ائتلاف عربی است.

وی این موشک کروز شلیک شده را دستاوردی صرفا یمنی دانست و گفت که ارتش یمن قدرت تولید چنین موشک‌هایی را دارد.

این مقام یمنی در ادامه تصریح کرد شلیک موشک کروز مذکور براساس اطلاعات نظامی جدید صورت گرفت و بردی بالغ بر ۱۶۰۰ کیلومتر دارد.

عبدالملک حوثی، رهبر انصارالله ماه سپتامبر فاش کرده بود، یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قادرند نقاطی دورتر از ریاض را هدف بگیرند.

رهبر انصارالله به کشورها و شرکت‌هایی که سرمایه‌هایی در امارات دارند، هشدار داده بود که این کشور بعد از حمله به یمن دیگر امن نخواهد بود.

همچنین محمد عبدالسلام، سخنگوی انصارالله ۲۸ اکتبر تهدید کرد، گروه انصارالله با موشک‌های بالستیک ابوظبی را هدف قرار می‌دهند.

در همین حال شبکه المنار گزارش داد، یگان موشکی ارتش یمن یک موشک بالستیک میان برد را با موفقیت آزمایش کرد و این موشک به یک هدف نظامی سعودی "با دقت" اصابت کرده است.

تکمیلی/ 
امارات اخبار منتشر شده مبنی بر حمله موشکی انصارالله به سمت نیروگاه هسته‌ای این کشور را تکذیب کرد.

نظرات بینندگان