arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۰

نماینده رهبری درسپاه: اكثر علائم ظهور اتفاق افتاده

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به تحقق اكثر علائم ظهور گفت: علائم با شرایط ظهور فرق دارد و ممكن است همه علائم ظهور رخ دهد، اما شرایط ظهور فراهم نشود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماینده ولی‌فقیه در سپاه با اشاره به تحقق اكثر علائم ظهور گفت: علائم با شرایط ظهور فرق دارد و ممكن است همه علائم ظهور رخ دهد، اما شرایط ظهور فراهم نشود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی شامگاه دوشنبه در همایش ائمه جماعات و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های بسیج استان قم كه در سالن همایش های بین المللی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد در سخنانی با بیان اینكه جهان اسلام امروز در آزمون حساس و مهمی قرار دارد افزود: هیچ زمانی در تاریخ پیدایش اسلام وضعیت حساسی كه امروز جهان اسلام با محوریت ایران با آن مواجه است تكرار نشده است.

سعیدی اظهار داشت: معتقدیم كه این انقلاب زمینه ساز حكومت جهانی امام عصر (عج) می‌باشد چرا كه در روایات متعددی آمده است كه قبل از ظهور، حكومتی سر كار خواهد آمد كه بستر ساز قیام امام زمان (عج) خواهد بود.
 
اكثر علائم ظهور اتفاق افتاده است

وی با بیان اینكه امروز اكثر علائم ظهور اتفاق افتاده است افزود: بین علائم ظهور و شرایط ظهور فرق است و ممكن است همه علائم ظهور رخ دهد، اما شرایط ظهور فراهم نشود.

طرح چهار شرط اصلی ظهور

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه به برخی از شرایط اصلی ظهور اشاره كرد و ابراز داشت: آمادگی فردی و چگونگی سیستم حكومتی از موارد شرایط ظهور است كه در این راستا باید مدلی برای حكومت ارائه شود كه زمینه ساز ظهور باشد.

وی آمادگی منطقه‌ای را نیز یكی دیگر از شرایط ظهور برشمرد و بیان كرد: آمادگی منطقه‌ای بدون تغییر خاورمیانه امكان پذیر نیست و در روایات آمده است كه كشورهایی همچون عراق، لبنان، سوریه، مصر نقش مهمی در ظهور دارند.

وی افزود: آمادگی بین المللی نیز باید در دنیا فراهم شود كه در حال حاضر این چهار مورد به طور همزمان در حال شكل گیری است.

ایران نیازمند ثبات و آرامش است

سعیدی گفت: امروز شرایط دنیا و خاورمیانه در حال تغییر است ولی آنچه مهم است این است كه امروزایران نیازمند ثبات و آرامش است چرا كه ایران در حمایت و پشتیبانی انقلابهای كشور‌های منطقه پتانسیل و نقش اساسی دارد و در واقع آن‌ها را رهبری می‌كند.

طرح پنج چالش در خصوص رابطه بین ایران و عربستان

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به تحلیل رابطه ایران با عربستان پرداخت و با بیان اینكه در حال حاضر در خصوص رابطه با عربستان با پنج چالش مواجه هستیم افزود: مسئله هسته‌ای یكی از مواردی است كه عربستان پشت سر آمریكا و ایادیش تاكید دارد تا ایران هسته‌ای محقق نشود.

وی ادامه داد: مسئله لبنان نیز از دیگر مواردی چالشی است كه عربستان با آن مشكل دارد تا جایی كه در انتخابات مجلس لبنان برای هر رای سه میلیون هزینه كرد تا افراد ۱۴ مارس بتوانند رای بیاورند و در این میان نیروهای حزب الله تضعیف شوند كه با ایستادگی حزب الله نقشه دشمنان خنثی شد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه مرز دیگر بین ایران و عربستان را حمایت ایران از حماس برشمرد و اظهار داشت: حمایت ما از حماس یك تكلیف و از روی اعتقاد است و این در حالی است كه حماس یك گروه متعصب سنی است اما پناهگاه آن‌ها انقلاب اسلامی است.

سعیدی افزود: در حوادث منطقه نیز با عربستان دچار چالش هستیم چرا كه عربستان تا قبل از این اتفاقات كشور محافظه كاری بود ولی دیدیم كه نیروهای خود را وارد بحرین كرد چرا كه ناوگان دریایی آمریكا در بحرین مستقر بود و سقوط بحرین را باعث تقویت ایران در منطقه می‌دانست.

قم قلب كشور است

وی در ادامه قم را پشتیبان انقلاب و بوجود آوردنده آن دانست و افزود: ائمه جماعات قم نیز باید پیشتاز حمایت از آرمان‌های امام و رهبری و انقلاب باشند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه در پایان تصریح كرد: اگر قلب قم خوب بزند كشور نیز حیات خوبی خواهد داشت.
نظرات بینندگان