arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۳ - ۱۲ آذر ۱۳۹۶

رئیس سازمان مدیریت بحران: رفتار گسل کرمان بهتر از رفتار گسل کرمانشاه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: پس‌لرزه‌های زلزله کرمان طبیعی است و از نظر کارشناسان زلزله‌شناسی رفتار گسل کرمان بهتر از رفتار گسل کرمانشاه است.

به گزارش تسنیم، اسماعیل نجار امشب در جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان اظهار داشت: به‌دلیل نوسازی و بازسازی خانه‌ها در طول سال‌های گذشته زلزله کرمان کمترین میزان خسارات را داشته است.

وی با اشاره به اینکه در ارزیابی اولیه هزار و 500 واحد مسکونی خسارت‌دیده باید بازسازی شود گفت: برآورد دقیق‌تر از میزان خسارات زلزله کرمان انجام شود و گزارش نهایی آن به هیئت دولت اعلام می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تسهیلات خوبی که در زلزله کرمانشاه برای بازسازی اختصاص داده شد به سراسر کشور تعمیم داده شده است افزود: به واحدهای مسکونی شهری 40 میلیون تومان و به واحدهای مسکونی روستایی 30 میلیون تومان وام بازسازی با بهره کم اعطا می‌شود.

وی از پرداخت مبلغ شش میلیون تومان بلاعوض نیز به آسبب‌دیدگان زلزله خبر داد و خاطر‌نشان کرد: بنیاد مستضعفان هزینه سیمان مورد نیاز واحدهای بازسازی شده را متقبل شده است.

نجار با بیان اینکه 30 ماه است که لایحه ستاد بحران کشور در مجلس مانده گفت: با توجه به بلایای طبیعی و بحران‌های ناشی از آن انتظار می‌رود نمایندگان مجلس عنایت ویژه‌ای نسبت به ستاد بحران کشور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه آخرین آمار کشته‌های زلزله استان کرمانشاه 518 نفر است افزود: متاسفانه آمارهای اعلام شده در فضای مجازی دروغ و شایعه‌سازی است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در پیشگیری، اساس کار ساخت و ساز است تصریح کرد: بیمارستان باید آخرین جایی باشد که خراب می‌شود اما متاسفانه در کرمانشاه به‌دلیل عدم نظارت، بیمارستان اولین جایی بوده که تخریب شد.

وی با بیان اینکه بنا به اعلام کارشناسان زلزله‌شناسی در دانشگاه‌ها پس‌لرزه‌های زلزله کرمان طبیعی است گفت: رفتار گسل استان کرمان از گسل کرمانشاه بهتر است.

نظرات بینندگان