arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۲۳۲
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۰ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶

تفرقه میان جدایی‌طلبان کاتالونیا در آستانه انتخابات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جدایی طلبان کاتالونیا پس از ناکامی در روند رفراندوم استقلال حالا پیش از برگزاری انتخابات پارلمانی ۲۱ دسامبر درباره آینده این منطقه دچار دودستگی شده‌اند اما در مقابل آنچه که سرکوب مادرید می‌دانند، همچنان متحد هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، انتخابات جدید در کاتالونیا قرار است ۲۱ دسامبر(۳۰ آذر) سال جاری میلادی و در بحبوحه بدترین بحران سیاسی اسپانیا برگزار شود.

واکنش مادرید در انحلال پارلمان کاتالونیا، تعلیق خودمختاری و تلاش برای برگزاری انتخابات ۲۱ دسامبر باعث شده تا راهپیمایی‌هایی از سوی مردم این منطقه خودمختار بوقوع بپیوندد.

اما کاتالون‌ها همچنان درباره روند استقلال این منطقه دچار دودستگی هستند و نظرسنجی‌های زیادی که برگزار شده، نشان داده احزاب حامی جدایی از اسپانیا ممکن است در به دست آوردن کرسی‌های کافی از روند انتخابات منطقه‌ای با مشکل روبرو شوند.

"اوریول بارتومئوس"، استاد علوم سیاسی در دانشگاه بارسلونا گفت: از امروز تا ۲۱ دسامبر، مناقشه در کمپین حامی استقلال بدتر می شود و آنها بر سر آینده منطقه خودمختار کاتالونیا با چالش روبرو خواهند بود. آنها باید تنش را کنار بگذارند تا بتوانند اکثریت را به دست بیاورند.

در ۲۰۱۵، احزاب حامی استقلال توانستند در رای گیری ۴۷.۸ درصد آرا را به دست بیاورند که این به آنها اجازه داد تا با حزب چپ افراطی "کاندیداتوری متحد مردمی"برای تشکیل بزرگترین بلوک در پارلمان منطقه متحد شود.

اما نظرسنجی های اخیر نشان داده که حمایت از جدایی طلبان به ۴۵ درصد رسیده است.
اختلاف نظرها

قانونگذاران کاتالونیایی ۲۷ اکتبر ۲۰۱۷ با رای دادن برای جدایی از دولت مرکزی اسپانیا نگرانی سراسری در اروپا به راه انداختند.

این تصمیم در پی غیرقانونی خوانده شدن رفراندوم توسط دادگاه‌های اسپانیا گرفته شد.

دولت محافظه کار ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا از یکی از اختیارات غیرمنتظره در قانون اساسی این کشور استفاده و در جریان آن خودمختاری منطقه کاتالونیا را تعلیق و رهبران را عزل کرد.

تعداد زیادی از قانونگذاران سابق به اتهام اغتشاش، آشوب و سومدیریت منابع دولتی از بازداشت شده‌اند.

نظرات بینندگان