arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۷ - ۲۲ شهريور ۱۳۹۰

گوشت چینی هم وارد بازار شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دبیر انجمن صنایع چرم ایران با انتقاد از واردات بی‌رویه گوشت گاوی به کشور گفت: ادامه‌ این روند به نابودی صنعت دامپروری و به تبع آن صنعت چرم کشور منجر می‌شود.

جهانگیر مجیدی  , توضیح داد: در حال حاضر سالانه حجم بسیار زیادی گوشت گاوی از برزیل و دیگر کشورها وارد ایران می‌شود؛ به ‌طوری که واردات ایران در این زمینه از روسیه هم‌ پیشی گرفته است.

او با اشاره به این‌که گوشت گاو بدون پوست آن از برزیل وارد ایران می‌شود، عنوان کرد: این وضعیت در کنار عوامل دیگر باعث شده تا حجم کشتار دام در کشور به شدت کاهش یافته و بازار پوست که ماده اولیه صنعت چرم است، دچار کمبود شود.

وی گفت: طبق اظهارات رئیس اتحادیه‌ تولید‌کنندگان دام برزیل، این کشور تنها در ماه آگوست بیش از 61 میلیون دلار گوشت گاو به ایران صادر کرد و ایران بهترین مشتری گوشت گاو برزیل است.

دبیر انجمن صنایع چرم خاطرنشان کرد: پوست گاوی که گوشت آن به ایران صادر می‌شود، در برزیل باقی ‌مانده و مورد استفاده‌ صنعت چرم این کشور قرار می‌گیرد و این در حالی است که صنعت چرم ایران دچار کمبود شدید ماده اولیه لازم برای فراوری است.

این فعال صنعتی با بیان این‌که واردات بی‌رویه و غیرهدفمند موجب نابودی سرمایه‌های موجود در صنعت دامپروری و سایر صنایع وابسته به آن مانند صنایع لبنی و صنعت چرم خواهد شددر گفت‌وگو با ایسنا،  تصریح کرد: در حال حاضر حتی گوشت گوسفندی هم به صورت قاچاق از چین وارد ایران می‌شود و این وضعیت منجر به کاهش کشتارهای داخلی و از دادن اشتغال در چند صنعت کشور می شود.

تولید سالانه انواع گوشت در ایران به حدود 900 هزار تن می‌رسد. سال قبل نزدیک به 200 هزار تن انواع گوشت نیز وارد کشور شد. مسئولان جهاد کشاورزی وعده داده‌اند که امسال با افزایش تولید داخلی حجم واردات گوشت به کشور کاهش خواهد یافت.

در صورت تصمیم به واردات گوشت، فعالان صنعت چرم ایران خواستار واردات آن همراه با پوست هستند تا از این طریق تعادل در بازار پوست کشور ایجاد شود و صنعت چرم دچار کمبود ماده اولیه مورد نیاز خود نشود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
2
1
خوب یه فاتحه واسه دامداری در ایران بخونین بزارین بره پی کارش دوستان چینی زحمت میکشن جوان ما بزار بره معتاد بشه مردم که با دولت پدر کشدگی ندارن از این سیاست هاش شاکین
نظرات بینندگان