arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۱۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۹ - ۱۳ آذر ۱۳۹۶

تقدیر وزیر اقتصاد از عملکرد بیمه ایران در زلزله غرب کشور

محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران هم با بیان اینکه صنعت بیمه هنوز به سوددهی کافی نرسیده است گفت علاوه بر اینکه مدیران شهری بیمه را جدی نگرفته اند، صنعت بیمه هم نتوانسته در بخش توسعه شهری حضور جدی داشته باشد که می‌توان در این زمینه به حادثه پلاسکو و زلزله کرمانشاه اشاره کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بیست و چهارمین همایش ملی بیمه و توسعه همزمان با ۱۳ آذر روز ملی بیمه باحضور وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر نفت، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، رئیس کل بیمه مرکزی، مدیرعامل بیمه ایران و سایر مدیران شرکتهای بیمه در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در سخنان خود در این همایش، از حضور پررنگ و سریع بیمه ایران در زلزله کرمانشاه تقدیر کرد. دکتر کرباسیان با بیان اینکه در نخستین ساعات پس از زلزله غرب کشور، صنعت بیمه بلافاصله در فضای باز و در چادرهای سیار به خدمت رسانی به زلزله زدگان پرداخت، از آقای پورکیانی و همکاران بیمه ایران و سایر بیمه ها قدردانی کرد.

وزیر اقتصاد همچنین با بیان اینکه در کشورهای توسعه یافته بیمه نقش مهمی در توسعه و به علاوه در زندگی و کسب و کار مردم داشته است ، افزود: متاسفانه سهم ما در بیمه زندگی کم است و براساس برنامه ششم باید به 20 درصد حق بیمه های تولیدی برسد که مهمترین وظیفه در این حوزه اطلاع رسانی است.

دکتر کرباسیان با بیان اینکه بیمه مرکزی باید نقش رگولاتوری داشته و بیمه ایران نیز باید کمک دولت و بیمه مرکزی باشد، گفت خصوصی سازی در بیمه ها را پیگیری می کنیم و سه شرکت بیمه ای (آسیا ، البرز و دانا) که در اختیار دولت است باید واگذار شود.

    رییس کل بیمه مرکزی هم در بیست و چهارمین همایش بیمه و توسعه گفت : در هشت ماه امسال صنعت بیمه از رشد 20درصد برخوردار شده و نکته جالب این است که روند پرداخت خسارت متعادل با روند رشد صنعت بوده است. بگفته دکتر همتی ضریب نفوذ بیمه طی 24سال گذشته از 34/0 درصد به 2/2 درصد رسیده است.
    وزیر نفت نیز در این همایش، بیمه ها را ضامن کاهش خسارت در محیط های پرخطر صنعت نفت دانست و گفت: امروز همانطور که نمی شود کشور را بدون بانک اداره کرد، بدون بیمه های خوب هم نمی توان کسب و کار را اداره کرد.

مهندس زنگنه با بیان اینکه فکر نکنیم بیمه خوب بیمه ای است که در مراحل اولیه با اغماض برخورد می کند افزود بیمه ها می توانند در صنعت نفت ایجاد امنیت کنند و من تقاضایم این است که بیمه را در صنعت نفت سخت و جدی بگیرید و من برای این کار از شما حمایت می کنم.

    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم در سخنانی در همایش بیمه و توسعه با بیان اینکه صنعت بیمه نیازمند پوست اندازی است تصریح کرد: پیدایش بیمه هایی مانند بیمه توسعه سم ملکی برای صنعت و اقتصاد کشور بوده است و اگر این روند استمرار یابد مشخص نیست که این صنعت بتواند روی پای خود بماند.

پورابراهیمی افزود: با توجه به اینکه یکی از اهداف توسعه صنعت بیمه، کاهش ریسک است امیدواریم بتوانیم  مالیات بر ارزش افزوده را از این بخش حذف کنیم.

    محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران هم با بیان اینکه صنعت بیمه هنوز به سوددهی کافی نرسیده است گفت علاوه بر اینکه مدیران شهری بیمه را جدی نگرفته اند، صنعت بیمه هم نتوانسته در بخش توسعه شهری حضور جدی داشته باشد که می‌توان در این زمینه به حادثه پلاسکو و زلزله کرمانشاه اشاره کرد.

    بخش صبح بیست و چهارمین همایش ملی بیمه و توسعه با سخنان دکتر کشاورزیان معاون وزیر راه و شهرسازی درخصوص اهمیت صنعت بیمه در تامین امنیت مسافران پایان یافت.

در بخش عصر این همایش، با برپایی پنل های تخصصی ، مقالات مرتبط با صنعت بیمه مطرح می شود.